{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bilhøjtalere vs. hifi-højtalere
  • #1   28. jan 2010 tror bilstereo er billigst... det spiller vel højest for mindst penge... ?

• #2   28. jan 2010 ja, men hvis vi nu ikke ser på prisen, men på ydelsen. Så er bilhøjtalere vel bygget til et helt andet formål? Eller?

• #4   28. jan 2010 og så kan bilstereo også typisk håndtere mere effekt = spille højere...

• #5   28. jan 2010 self skal følsomheden også være med...

• Andreas M
    Andreas M Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Emner: 25 Svar: 108
    #6   28. jan 2010 BilHøjtalere er ikke nær så sensitive (som før nævnt) - da de er bygget til, at kunne banke musikken af, selvom der er minus grader og/eller kraftig varmedannelse i bilen om sommeren - og så er bilhøjtalere nemme at arbejde med - intet avanceret over bilhøjtalere.

• #7   28. jan 2010 ja.. gad vide hvordan et par hifi højtalere, vil reagere overfor varme/kulde? det har jeg sgu ikke tænkt over.. men jeg er bare stadig af den overbevisning om at forvrængningen i en bilhøjtaler er bygget til små kabiner, og spiller derfor ikke super i større rum

• Andreas M
    Andreas M Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Emner: 25 Svar: 108
    #8   28. jan 2010 Man skal nok ikke være for kræsen med lyden, hvis man vil bruge bilhøjtalere. Min erfaring er, at langt de fleste af mine venner, ikke kan høre den store forskel på "kvalitets"-højtalere, og så de billige kasser til et par tusinde kr.

• #9   28. jan 2010 nu ska man måske også lige tænke på hvad det er man vil opnå med sådan et festival anlæg, det er jo som regel ikke tip top hifi lyd.

men jeg ville selv bruge auto højttalere til det da de som de andre også nævner, er lidt mere hårdføre end "normale" enheder, og så ka de findes til en ret billig penge.

• #10   29. jan 2010 men hold dig for guds skyld væk fra 6x9 højtalere... det er det værste lort der er blevet spyttet ud...

kæb nogle 6.5'' coaxial højtalere... eller måske Pioneer 10'' coaxial højtalere... tror nu godt de kan spille højt, og så dyre er de faktisk ikke engang, omkring en 1.000kr mener jeg...

• #11   29. jan 2010 Dennis H:
    et af de store problemer med stue anlæg er også at det kærves 230V hvorimod bilstereo kan køres med et 12V batteri...

det er lidt nemmere at slæbe rundt på et bilbatteri, frem for et kraftværk... smiley

• #12   31. jan 2010 jeg endte med at bygge det ud af hifihøjtalere! er selv rimelig tilfreds med resultatet!

Dennis H: fuldstændig enig.. overvejede os at købe et par af de højtalere.. jeg har dog valgt denne løsning, for projektet ikke blev for nemt smiley

MikkL: hifihøjtalere kan jo sagtens køre på en bilforstærker eller en autoradio..

• #13   31. jan 2010 her er resultatet!
    http://www.youtube.com/watch?v=tdh9sVRr2IY

• Jakob N
    Jakob N Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 5 Følgere: 5 Svar: 371
    #14   2. feb 2010 ikke at man får ret meget ud en video haha smiley

men jeg tror det er nemmere at med et sæt nogenlunde billige coaxial, eller component sæt fra noget bilstereo netop pga deres forhold, og de koster ikke så meget. medmindre du vil ha guf selvf'lgelig.

Har selv givet 3000 for et sæt mtx thunder komponentsæt og de spiller dælme os derefter! og en B2 sub til det dybe smiley men kik på bilgalleri osv efter noget brugt autostereo det tager ikke mange timer at lave sig sådan et festival anlæg.

• #15   3. feb 2010 Jeg må indrømme at jeg klart er tilfreds med hifi enheder, frem for autohøjtalere! lydoplevelsen er klart bedre, end hvad jeg ville kunne få ud af et par bilhøjtalere! ja, det har måske taget mere tid og kostet lidt mere, men det har været det værd!

• #16   3. feb 2010 Christian D:
    nu er det jo bare til et festivals anlæg... smiley så tror sgu de er for fulde til at opleve den gode lyd fra højtalerne... smiley

• #17   3. feb 2010 Det er princippet.. jeg har altid syntes autohøjtalere, har spillet forfærdeligt, og er en alt for nem løsning.. Og jeg vil helst gerne have noget udfordring når jeg går i gang med at lave et projekt smiley

• #18   3. feb 2010 den passer sgu ikke... bilhøjtalere kan du sagtens få til at spille godt...

EMMA er jo ligepræcis lydkvalitets højtalere...

du kan få et komponent sæt til samme penge som du kan få et højtaler sæt i stuen...

så bilstereo kan uden tvivl lyde godt... men bare ikke når du hørere den lokale bilbande... smiley

• #19   3. feb 2010 jeg ved ikke hvor hvad prisklassen for sådan et par emma højtalere er.. men jeg er af den overbevisning at autohøjtalere og hifihøjtalere har hver sit formål...

autohøjtalere er til bilkabiner, og små rum

Hifi, PA højtalere er til små, store eller åbne rum afhængt af størrelsen

• #20   3. feb 2010 det så rigtigt nok... smiley

men EMMA højtalere ligger i prisklasse 3.000 - 60.000kr... 60.000kr er det billigeste jeg selv har set, men de kan fås dyrer...

• #21   3. feb 2010 og så står EMMA for:
    European Mobile Media Assosisation(Staves???)

det er blot en konkurrence form for SQ, altså lydkvalitet...

• #22   3. feb 2010 ja, det er os ret meget smiley .. jeg har brugt omkring 1000 på 2 basenheder, 2 diskant enheder og 2 delefiltre smiley

• #23   3. feb 2010 jeg skal op og bruge minimum 1.000kr pr kompo sæt... og det er stadig billige enheder... smiley

• #24   7. feb 2010 Hey,

Bilstereo enheder er somregel lavet til at blive lyttet til offaksis, da de sidder i døren eller instrumentbordet. Hifi er lavet til at lytte mere direkte på.

Subwoofere til bil har stift ophæng og tung bevægelig masse, for at kunne spille dybt i små kabinetter. Derfor er følsomheden også meget lav.

Coax enheder er som regel noget værre skrammel, men fint til en bil nr. 2 hvor der skal være noget i baggrunden.

Men det svageste led er delefilteret. Er det dårligt, lyder selv de dyreste enheder af skrammel. Det er der pengene skal lægges. Jeg har lavet filter til Genesis Studio 16 højttalersættet, da jeg var i England og besøge Gordon.

Studio 16 : (link fjernet)

Kommentér på:
bilhøjtalere vs. hifi-højtalere

Annonce