{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
773 visninger | Oprettet:

Mads Bach K
Mads Bach K
Tilmeldt:
2. jul 2017
Følgere: 5 Emner: 3 Svar: 2

Hjælp til indstilling af PA anlæg {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har bygget mig et sæt toppe bestående af en JBL 2446 driver og en JBl 2226 15" bas. Jeg bruger et Behringer Super-X Pro CX2310 filter til at dele tonerne, og så har jeg to stk Crown Xs 500 (begge brokoblet) til at trække enhederne.
Når der bliver skruet godt op for det, begynder forstærkeren, som trækker basserne, at clippe. Jeg holder dog selvfølelig lydniveauet under clip.
Mit spørgsmål lyder på, hvad er det helt præcist der clipper og hvad betyder det? Jeg ved godt at det betyder at forstærkerne forvringer, men er det fordi, at de får for meget/højt indput fra filteret, eller er det basserne der ikke kan holde til watttene, eller er forstærkerne simpelhen for små (de yder altså 1600w i de 4ohm som basserne er koblet i. Samt basser tåler kun 600w rms)?
Jeg vil også gerne vide, hvad der ville ske, hvis jeg havde 4 basser på forstærkeren istedet for 2?

PS. jeg bruger ganske alm lampeledning (0,75mm2) mellem forstærkerne og højtalerne. Ledningerne er ca 5 meter lange. Jeg tænker de er udemærket til driverne, men bør man have nogen tykkere kabler til basser (generelt set/hvis der løber omkring 1000w igennem).

PPS. Jeg går med tanker om at bygge et par tilhørende bunde, men hvilken plade egner sig bedst til PA. Krydsfiner eller MDF, og hvilken tykkelse?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til indstilling af PA anlæg
Kommentér på:
Hjælp til indstilling af PA anlæg

Annonce