{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
971 visninger | Oprettet:

Mads W
Mads W
Tilmeldt:
13. nov 2005
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 10

Fremstille et specielt møbel. {{forumTopicSubject}}

Da jeg skal til svendeprøve som maskinsnedker i uge 31, og skal aflevere et skitse over mit projekt uge 25, skal jeg til at ha taget en beslutning om hvad jeg skal lave.

Har en plan om det skal være et sofabord, men mangler lidt inspiration.
Har kigget på rigtig mange, men ikke ret mange som faldt i smag, så hvis i har nogle links til nogle rigtige fine/specielle møbler, vil jeg gerne se dem.!

Andre møbler har også interesse. Jo flere links jo bedre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fremstille et specielt møbel.
  • #1   27. maj 2009 Da dette er Hifigalleri så kan måske denne link passe fint? smiley

    http://www.billfitzmaurice.com/TT.html


  • #2   28. maj 2009 Hvad med at designe et Hifi-rack eller et Tv bord.

  • #3   8. jun 2009 Nu har jeg ikke lige noget billede... men måske jeg kan forklare mig ud af det.

    Et sofabord lavet med bordplade og gavle i begge ender. Forestil dig en bordplade på 1200 x 1000 og 2 gavle på 450 x 1000.

    Plade og gavle laves som rammekonstruktioner (50mm) med honeycomp i. udenpå limes 4mm MDF og derpå komposit/delian.
    Så har du 3 stk. ca. 60mm. plader til dit bord.
    Disse plader formateres og der limes en 70 mm. kantliste på i gehring, i en træsort du kan li. der hvor bordplade og gavle skal samles, kører du i 45 grader smig. Skidtet bores og dyvles.

    I mellem dine gavle kan du lave skuffer fra begge sider. Hvad med glasbund i skufferne?

    Hvis kravene er som da jeg var til svendeprøve, kan du her få cnc, gering, inddeling med i opgaven. Kontrakehlingen kunne laves i skufferne.


Kommentér på:
Fremstille et specielt møbel.

Annonce