{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.264 visninger | Oprettet:

Nyder i ikke bare det? {{forumTopicSubject}}

Nyder i ikek bare at sidde lænet tilbage i lænestolen eller i sofaen sammen med kæresten og høre sin favorit musik spinde på pladespilleren og bare skrue højere og højere op og bare tænke det hele igennem, og bare drømme sig ind i musikken og virkelig bare sidde og lytte musikken igennem og tænke på, at dengang kunne de skulle lave musik..

Det er noget af det jeg elsker aller meste i denne verden. Og så gør det ikke noget, at man har en god rødvin åbnet..

Lige sidder jeg bare og spinder til Dire Straits, Scorpions, Prince, Brian Ferry/Roxy Music, ABBA, Kim Larsen & Bellami, Blondie, Genesis/Phil Collins og Cindy Lauper med Drove All Night


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyder i ikke bare det?
  • #1   16. dec 2006 Jeg falder også helt i staver når først jeg har sat mig for at lytte også gerne med et glas rødvin eller endnu bedre en god gammel portvin, mums:-)
    Der bliver spillet alt muligt forskelligt på sådan en aften, lige fra Jazz til rock og vidre til godt gammelt pop.
    Det er utroligt så mange forskellige skiver man kan komme igennem, når man først er begyndt. Det eneste man mangler er en lille neger (undskyld;-) til at skifte skiverne for sig i løbet af aftenen;-)



  • #2   16. dec 2006 Jeg vile såmænd bare tilføje, at en god skive vinyl går man ikke forkert af. Der er intet der spiller med den samme sjæl, som de gode gamle lp plader. Det kræver bar en anelse arbejde, men det er sgu det hele værd.

  • #3   16. dec 2006 Ja jeg er enig med jer begge 2.. Og det blir endnu bedere, når jeg får mine Bi-Wire kabler og for handlet noget mere rødvin hjem. Hehe

  • #4   16. dec 2006 Jeg vil nu helst være fri for kæresten, da hun ikke kan sidde stille og holde kæft i mere end 5 min ad gangen.

    Ellers er jeg helt enig!


  • #5   16. dec 2006 Bo K..

    Ja det kender jeg godt, men det jeg ville frem til med dette emne, er, at i ældre tid kunne de lave musik, som de ikke kan i dag...



  • #6   16. dec 2006 Bo K.

    Nej kæresten er jeg også helst fri for, da jeg har de samme problemer som dig:-)

    Allan A.

    Det er rigtigt at de lavede god musik i "gamle" dage, men det gør de sku stadigvæk. Der er måske bare ikke så mange som er lige så kendte som førhen. et af problemerne er at pladeselskaberne kun satser på de sikre hits ( = mange penge). et andet problem er lydkvaliteten på mange nye albums, den er simpelthend for ringe. Min kæreste købte Britney Spears opsamling på tilbud for et stykketid siden, den har været i maskinen EN gang, da ikke engang min kæreste gad og lytte til de indspilninger, de var der overhoved ikke, og hun er sku da en million forretning, hvor der ikke behøves at spare på de forskellige ting?


  • #7   16. dec 2006 Ole C.

    Vinyl er en dejlig ting, HVIS man har et anlæg som er bygget op efter det og kan finde ud af at lytte til det (sig alt støjen fra i øerne).
    Er der egentligt ikke også begyndt at blive produceret flere nye udgivelser på vinyl end der ellers har været?


  • #8   16. dec 2006 Pierre:

    Vinyllen har ganske rogtigt fået en renæsance igen, måske fordi der endnu ikke er lavet en værdig afløser for dette eminente analoge medie. Støjen er ikke noget problem, det kræver bare en vask i håndvarmt sulfovand. Hvis man derefter behandler laden med ECO 3, så spiller det fuldstændig støjfrit. Jeg er åbentbart en af de heldige, der kan få kæresten til at holde mund, når musikken spiller. Det hjalp meget på hendes snakketøj, da jeg fremlagde lydforskellen i de Albatross 3 jeg købte, kontra dem der normalt er sat til systemet. Hun blev bodstaveligt talt mundlam, da hun fandt ud af at der manglede meget i lydbilledet med dem på. Hvis jeg sætter lidt musik på nu for at lytte, så lukker hun munden og lytter med. Hun er ellers fra hovedstaden, og de har ikke ord for at tie stille smiley


  • #9   16. dec 2006 Hehe Ole.

    ja det er korrekt.

    jeg er så småt på jagt efter en anden grammofon, men vil ha en ældre model, da de nye ikke i mine øjne leve rop til den standard som de gamle gjorde...


  • #10   16. dec 2006 Det sker sjændent for mig, at jeg sidder og lytter med en Cola i hånden. Synes der er så meget andet jeg kan lave.

    Men når det sker, elsker jeg da at skrue op for lidt Keane, ABBA eller Nephew smiley


  • #11   16. dec 2006 Beatles er også meget godt.

  • #12   16. dec 2006 Ja ABBA er gode. De står øverst på min liste, sammen med Dire Straits og Fleetwood Mac

  • #13   16. dec 2006 Har aldrig hørt Dire Straits, men har hørt de er meget gode ..

  • #14   16. dec 2006 De er bare kanon gode. Det er demmed Money For Nothing, Sultans Of Sving, So Far Away og Love Over Gold.. og mange andre kæmpehits..

  • #15   16. dec 2006 Må se at få købt mig sådan en greatest hits fra dem af så smiley

  • #16   16. dec 2006 Ja den har jeg..

    men Fleetwood Mac er også gode. Det samme er Blondie og Kate Bush. Hun har bare en flot stemme...


  • #17   16. dec 2006 Det lyder som noget før min tid, for har aldrig hørt det navn i mine 15 år smiley

  • #18   16. dec 2006 Nej okay, men hun har lavet en meget populær sang der hedder Wuthering Heigts



  • #19   16. dec 2006 Siger mig nul og niks.

  • #20   16. dec 2006 Okay. men den er god.


  • #21   16. dec 2006 Morten B:

    Hvis du ikke har hørt om Dire Straits i dine 15år inden for hifi'en, så kan det kun betegnes som en mangel i din opdragelse smiley

    Disse 2 albums er et must i enhver pladesamling, hvad enten det er lp eller cd:

    Fleetwood Mac - Tango In The Night fra midten af 80'erne

    Dire Straits - Money For Nothing fra slutningen af 90'erne (opsamling)

    Michael Jackson - History (Past And Present Book 1)

    Det kendetegner alle de nævnte albums, at der er kælet for lyden.

    Der findes selvsagt meget andet godt på markedet, men det nye musik duer altså bare ikke til seriøse lytteseancer.


  • #22   16. dec 2006 Ja Ole, jeg vil give dig ret i Tango In The Night er et godt album, jeg har det selv både på venyl og på compact-disc, for ikek at slide for meget på pladen..

    Af Dire Straits kan jeg bedere lide albummet Brothers In Arms og On Every Street


  • #23   16. dec 2006 Jo jo, men snakker vi indspillekvaliteten, er det omtalte Money For Nothing album lysår foran.

  • #24   16. dec 2006 Okay. Ja det kan der selvfølgelig være noget om. men synes bare at det er en skam, at de har valgt den korte udgave af sangen Money For Nothing.

    men hvis du tager Cd-udgivelserne af Dire Strats Albums som er remasterede , Så er lydkvaliteten den samme, for Money For Nothing albummet er jo også remasterede på digital vis, som de andre, og det samme er den med Fleetwood Mac Tnago In The Night


  • #25   16. dec 2006 Det er helt korrekt Allan, men skal man have kanon analog lyd på lp, så kommer man ikke uden om Bamse og Kylling. Dette er ikke en spøg, men lydbilledet på nogen af deres plader, er simpelthen eminent. Selve indholdet på pladerne, kan selvfølgelig diskuteres.
    Der er også en norsk sangerinde der hedder Silje, og hun er absolut et lyt værd.


  • #26   16. dec 2006 Ja jeg har godt nok hørt, at diise fra Bamse & Kylling skulle have en god lydkvalitet på LP..

    Uha hva mener du om Tears For Fears.? Jeg har LP-singlen Shout fra dem.. Uha jeg elsker den sang..


  • #27   16. dec 2006 Lige en lille rettelse til dig Allan.
    Det hedder altså ikke en LP-singel, men en maxi-singel.

    Nummeret Shout fra nævnte gruppe, er noget af det bedste de har præsteret.

    Jeg må jo indrømme at være fra den tid, hvor 80'er musikken var på sit højeste. Efter min mening er det et af de bedste årtier, hvad musikken angår ihvertfald. Det sker tit der ryger lidt musik på fra den tid, eller tv zapningen stopper ved VH1 der sender meget af dette.


  • #28   16. dec 2006 Ja Ole, det har du ret i. Kunne ikke lige huske, hvad det hed..

    men ja jeg høre faktisk ikke andet end 80´er musik, både dansk som udenlansk.

    Som sagt står Fleetwood Mac, Dire Staits, A-ha, Roxy Music/Bryan Ferry, ABBA, Blondie, Culture Club/Boy George, Genesis, Queen, David Bowie, Def Leppard, Bee Gees, Alison Moyet, Kim Wilde, Tina Turner, U2, Berlin (Take My breath Away) Meat Loaf, Bonnie Tyler, Bruce Springsteen, Madonna, Billy Idol, Belinda Carlisle, Cher, Chicago, Cindy Lauper, Chris De Burg (især High On Emotion) Paul Young, George Michael/Wham

    og mange mange andre, som der slet ikek er plads til her...


  • #29   16. dec 2006 Det er faktisk imponerende, da du dårlig nok var født dengang smiley

  • #30   16. dec 2006 Nej men jeg har fået øjnene op for det via den kanal som du beskriver. VH1 & VH1 Classic..

    Jeg høre faktisk ikke andet. Hvad siger du så til Kim Larsen & Bellami pladerne?


  • #31   16. dec 2006 Jeg har dem da stående på hylderne, men er dog ikke førstevalg ved en lytter. Men Kim har stadigvæk lavet meget godt iørefaldende musik, der falder i manges smag.
    Har du forresten MSN? Det ville være en del nemmere at mødes der.


  • #32   16. dec 2006 Ja Ole det har jeg.

    yamaha_allan@yahoo.dk


  • #33   16. dec 2006 Har du tilføjet? Jeg har tilføjet dig, men du står ikke på min liste. Hmm hvad er der galt der..

  • #34   17. dec 2006 min bedste dvd/cd er helt klart mark knophler on night in london. på mine fars dali concept 10 smiley det er guf

  • #35   17. dec 2006 jeg kan lige nævne et af de nyere albums som er hver at lytte til. Kashmir - zitilites.. Når man lytter til dette album, finder man hele tiden nye ting, som man ikke har lagt mærke til før.. Dog vil jeg mene at albummet kræver en del tilvænning hvis man ikke er vant til den slags musik.. for det er ret specielt.. Men man bliver bare mere og mere bidt af det, for hver gang man hører den:)

    jeg glæder mig til en dag at komme til at høre dette album på et ordentligt anlæg, så alle detaljerne kan komme med, men her må jeg hellere spare lidt flere penge sammen inden:)

    Men hvis vi skal snakke gammelt musik, synes jeg klart at pink floyds comfortably numb er en af de mest geniale og smukke numre nogen sinde


  • #36   17. dec 2006 Den gruppe kan jeg ikke li, men Pink Floyd er meget gode..

Kommentér på:
Nyder i ikke bare det?

Annonce