{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.555 visninger | Oprettet:

Min forstærker "popper" {{forumTopicSubject}}

Hej Hifi hoveder smiley

Jeg har fornylig købt en ny harman kardon 3490 stereo forstærker. Men efter noget bøvl sendte jeg den til reparation. Da jeg fik den tilbage og tilsluttede den mine højtalere (cerwin vega ve15) kom lyden ud meget høj, helt forvrænget og "poppede/klikker" når den rammer basstonerne. Det er slet ikke til at holde ud, samtidig med at det skader højtalerne

Jeg prøvede så at skrue ned til halv lydstyker på ipaden som jeg bruger til tilslutningen! her virker lyden tilgengæld helt fint. Men tror ikke at lyden bliver udnyttet ordentligt da ipaden er skruet ned på den halve af lydstyker. Nogle der kan give en forklaring?

Tak på forhånd

Mvh Karl


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min forstærker "popper"
  • #2   8. mar 2014 Nej. Hvis jeg skruer det mindste op over de 50% bliver lyden hel forvrænget, Men kan styre lyden fint på selve forstærkeren Hvis bare min iPad er på halv lydstyrke. Men sidste gang sprang den mine cerwin vegere's sikringer efter 5 minutter. Så jeg tænker at der må være noget galt

  • #4   8. mar 2014 Den er tilsluttet Aux smiley

  • #6   8. mar 2014 Den spillede slet ikke før jeg sendte det en tilbage smiley den ankom defekt...

    Tak for hjælpen, tror lige jeg søger lidt rusår i hifi klubben. Neg kan jo altid låne en med hjem forlige at give den en tester. Mange tak for hjælpen


  • #7   8. mar 2014 Har du tilfældigvis et bud på hvad det kunne være for en? Skal det være fra mini Jack til normal dobbelt Jack? Eller skal den kunne noget specielt?

  • #9   8. mar 2014 Hvilken konverter. Hvilke udgange? smiley

  • #11   8. mar 2014 Tak for hjælpen og de hurtige svar. Fortsat god aften

  • #13   9. mar 2014 Jeg siger ikke du lyver....
    men det lyder rigtigt meget som om du bruge phono indgangen på din forstærker....
    Phono er lavet til pladespiller det er ikke en LINE indgang som din bærbar/ipad/playstation (whatever) bruger, phono ingang er udelukkende til pladespiller, da pladespiller har meget lav output så sidder der gerne en preamp i din forstærker som hæver signalet så det kan bruges... når du så sætter din line indgang på typisk kendt som +1,5v signal ind så hæver den det til skrat smiley


Kommentér på:
Min forstærker "popper"

Annonce