{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
963 visninger | Oprettet:

Radio/tv mekaniker i sønderjylland. {{forumTopicSubject}}

Nogen der kender en god radio/tv mekaniker/fagtekniker i sønderjylland?

Grunden til at jeg spørger er at jeg er i gang med grundforløbet som Radio/tv fagteknikker som er det samme grundforløb som elektronik fagteknikker og jeg vil helst gerne blive i sønderjylland samt arbejde indenfor de områder der har min største del af interesse så derfor søger jeg et godt sted som jeg kan se nærmere på og søge læreplads hos.

Det jeg mener med et godt sted er at det ikke er et sted hvor de sjusker ( dvs at kunder er tilfredse), menneskerne incl chefen må gerne være til at holde ud at omgåes med dagligt ( ellers bliver det en lang læretid hvis det er knotne mennesker) og sidst men ikke mindst så må de gerne have noget at se til smiley

Grunden til at jeg ikke bare finder en masse på Praktikpladsen ( der er kun oplyst til at være 11 i sydjylland?) er fordi at jeg på nettet og papiret ikke kan se om de har nok at se til, hvad de egentligt laver for visse har f.eks kun med P.A anlæg at gøre hvor jeg gerne vil komme lidt i kontakt med det hele.

Det kan også være at det måske bare er et dumt spørgmål men ja hvis i har kendskab til et sted som i kan anbefale så vil jeg gerne høre det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Radio/tv mekaniker i sønderjylland.
  • Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
    #1   21. feb 2014 Det eneste rigtige at gøre er simpelthen og tage ud til de 11 forskellige.
    Det er et meget ramt område økonomisk. Så bare fordi de har noget at lave lige nu, behøver dette bestemt ikke at fortsætte.

    Der er jo 3 af de "større" Panasonic centre. Kanal 7, Radio og tv gaarden samt cc-proshop. De 2 sidst nævnte er nok stort set kun montering samt service. Men jeg syntes at huske at Kanal 7 også laver en del reparationer.

    Hvad der ellers ligger dernede ved jeg ikke. Men husk dog på at bare fordi der kun er 11 godkendte. Så kan der jo godt være nogle stykker der kunne være interesseret i en lærling som kunne få godkendelsen. Det tager ikke ret lang tid.

    Jeg er selv udlært et sted, der ingen godkendelse havde. Det tog 4 dage at få hjem.


  • #2   21. feb 2014 Peter.

    Først tak for svar, rart med lidt input.

    Jeg er godt klar over at der findes flere end de 11 men de er straks sværere at finde når de ikke ligger på listen så derfor havde det været rart med lidt indputs fra andre med steder som de kender.


    Pt har jeg udvalgt et par stykker ud af de 11 som jeg starter med at kigge nærmere på og det med godkendelsen ved jeg godt ingen hindring er smiley

    Jeg har nok hørt om panasonic center på fyn og dette kunne da være en spændende mulighed.

    Kanal 7 er ikke på listen så dem kender jeg slet ikke til. smiley


  • Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
    #3   21. feb 2014 Where you go.

    http://www.kanal-7.dk/

    Jeg sidder dog og tænker på om der overhovedet er nogle der tager den indgang ind mere? Jeg var af den overbevisning at de fleste ville foretrække frontline, da der er et bredere område. Ikke at kritisere uddannelsen, men de sidste par branche møder jeg har deltaget i, har det lydt ret ensrettet, de fleste ville foretrække frontline. For det første fordi de hurtigere kommer i gang med at tjene nogle penge og for det andet fordi der ikke er meget at lave for de gode gamle fagteknikkere længere. Da hverdagen i dag mest af alt bare er modul fejlsøgning, fremfor fortidens komponentfejlsøgning.

    Ret mig endelig hvis jeg tager fejl, det er jo ved at være nogle år siden jeg sidst sad på skolebænken og mit arbejde bestod mest af alt af rene service og monterings opgaver.


  • #4   21. feb 2014 Takker for linket men det var nu ikke ment som at jeg ikke selv kunne google mig til det smiley

    Nej det er ikke ligefrem fordi at fremtiden ser lys ud inden for denne branche hvilket gør at jeg ikke er 100% sikker i mit valg endnu men et eller andet sted burde man kæmpe for at lave det som man gerne vil.

    Hvad er frontline? er det mon det samme som det der i dag hedder elektronik fagteknikker som for i øvrigt har en ok lys fremtid.

    Grundforløbet som elektronik fagtekniker og radio/tv mekaniker er det samme men indtil videre har jeg kun fået kedelige eksempler på uddannelse/arbejde inden for elektronik teknikker som at arbejde med styringer til køle anlæg... jeg har ikke den mindste interesse for køleteknik hvilket gør at jeg ikke finder det spændende... Det er ikke fordi at det behøver at være radio'er og tv'er som jeg arbejder i men det må gerne være noget som rent faktisk også fanger min interesse for ellers kunne jeg lige så godt være blevet pædagog i en børnehave som jeg heller ikke gider smiley


  • Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
    #5   21. feb 2014 Det hedder så vidt jeg husker frontline radio&tv-supporter.
    Uddannelsen er "mindre" En fagtekniker uddannelsen.

    Den bevæger sig inden for opsætning/fejlsøgning på dvb-t/c/s og modulfejlsøgning. Samtidig er der lagt noget salg med ind i uddannelsen. Utrolig alsidig og hvad jeg forstår, er den blevet godt taget imod af især Panasonic centrene, som jo oftest er både butik og service/montering.

    Skulle da mene du kan bruge dit grundforløb til at gå videre med dette.
    Dette var uddannelsen jeg i dag ville vælge. Netop fordi der i fremtiden er noget at lave for disse. Som det ser ud lige nu i hvert fald smiley


  • #6   21. feb 2014 Grunden til at jeg nok ikke kender til den er fordi at det nok hører til skolen i viborg eller lignende.

    Men den lyder så også mindre interessant netop af den grund at jeg interessere mig mere for det analoge kredsløb ( lærer selvfølgelig også om digital teknik) og vil derfor gerne have en større indsigt i hvordan de forskellige komponenter virker samt hvordan man kan bygge nye kredsløb op ( her tænker jeg på at bygge en forstærker fra bunden eller muligvis noget andet).

    Jeg må ud og lure om der er en fremtid for mig i radio/tv branchen og hvis ikke så håber jeg at jeg kan finde noget spændende som elektronik fagnikker smiley


Kommentér på:
Radio/tv mekaniker i sønderjylland.

Annonce