{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
779 visninger | Oprettet:

Lidt råd søges. IKKE HIFI {{forumTopicSubject}}

Da min mor er meget syg af kræft og kan dø når som helst vil jeg gerne hører om i ved hvordan det ud med reglerne inden for det med at have fri fra arbejde.?

Jeg er startet på jobbet for lidt over 1 måned siden, og det er drømmejobbet for mig, da jeg stadig er under "prøveperiode" og ikke vil miste jobbet pga for meget fri her under denne svære tid, føler jeg både pres for at komme på arbejde, men også for at være hos min mor til det sidste.

Som posetiv indvending har produktionschefen sagt jeg bare skal tage den tid jeg har brug for, og tillidsmanden, (min mentor eller hvad man skal kalde det) har sagt jeg allerede after en uge har vist mere arrangement og arbejdsvijle som sandsynligt sikre mig jobbet efter prøveperioden også.

Så på den ene side er jeg ikke bange for at miste jobbet men den anden så vil jeg heller ikke "bare" holde "fri" for at kunne være hos min mor.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt råd søges. IKKE HIFI
  • #1   16. okt 2011 Du kan få et nyt job, du får aldrig din mor igen, tag den tid du skal bruge lige meget hvad, mister du jobbet så er det surt, men du kommer over det, får du ikke tilbragt nok tid med din mor vil du hade dig selv resten af dit liv.

    Taler af erfaring, mistede min mormor for et par år siden og har fortrudt lige siden at jeg ikke fik brugt nok tid på hende op til det sidste, min mor har også haft kraft men kom over det dog med kraftige efterfølger.

    Men generelt vil de fleste arbejdspladser også give dig fri pg.a. det uden problemer.

    Snak med din boss og se om du ikke kan få fri på ubestemt tid så du kan være hos hende.

    men lige meget hvad håber jeg at du finder en løsning der gør det lidt nemmere, for det er sku noget rigtigt lort når den slags sker.


  • #2   16. okt 2011 Mange tak skal i have, det er rart at få det fortalt så man har lidt at gå ud fra. og kan se det posetive i.

  • #3   16. okt 2011 Din chef har ud fra hvad du skriver der, allerede udvist empati overfor dig, ved at sige du bare skal tage den tid du skal ha.. Så jeg tror ikke du skal være bange for at miste dit job, og når du arbejder ihærdigt og grundigt, så viser du engagement
    Arbejde kommer igen, det gør din mor desværre ikke.. Nyd tiden med hende..

    Varme tanker herfra..


  • #4   16. okt 2011 Brug den tid der er nødvendigt. Mistede min mor for 2½ år siden og stod ved hendes side til hjertet ikke slog mere.
    Der er mange ting jeg ville have gjort anderledes igennem årene da jeg havde hende, men de ting kan man jo ikke ændre på når personen så endelig går bort.

    Brug den tid du har behov for, for du kommer nok til at fortryde det senere hen i livet. Tag eksempelvis mig som fortryder forskellige ting :o)

    Jeg vidste dog ikke at min mor sku dø men blodprøverne var ikke ret gode sagde lægerne, og der var stor chance for at hun ku dø. At miste sin mor præcs 5 måneder inden ens 18 års fødselsdag er ikke særlig fedt.


  • #5   16. okt 2011 Kære morten

    Som de andre siger så brug den tid du skal have 100% job skal nok komme!

    Har en Mormor der har været ramt af kræft, men heldigvis uden døden i medhold. men tanken var der da om at det kunne ske!

    Jeg kondulere på dig og sin families vegne, og håber alt det bedste!

    Jacob.





  • #6   16. okt 2011 Kære Morten.

    Jeg har selv haft en enkendt som har passet mig og min lillebror da vi var små, men han døde desværre for knap 8 år siden, tror jeg. også af denne fisse trælse sygedom - Kræft. Han kæmpede i mere end 2 år og han faldte desværre sammen lige ude foran hans egen dør på vej til eksamen, da kræften sendte ham på sygehuset første gang, lige siden havde hans forældre stort set boet hos ham på sygehuset, hvor mine forældre har besøgt ham og dem mange gange for at give ham og dem deres støtte, da hans forældre og mine forældre er bedste venner. Dette var selvfølgelig utrolig hårdt for familien, men også hårdt for mine forældre, da de selvfølgelig ikke rigtigt kunne gøre noget, andet end at være der for dem.
    Men hvor vi så en sent december aften fik et opklad fra hans forældre, min far tog telefonen og fik beskeden om at nu havde deres søn peter stillet træskoene.
    Jeg kendte ham som sagt utrolig godt og var utrolig ked af at det skulle gå ud over ham og at jeg ikke fik set ham og snakket med ham inden, men mine forældre ville ikke give mig lov. Skal lige siges at jeg var omkring 12-16 år mener jeg.

    Så hver gang at jeg høre eller læser om denne fucking trælse sygedom, tænker jeg både på min bekendt Peter, men også på alle de andre i verden som kæmper for deres liv for at overleve, men også på deres familien som går igennem den svære og trælse tid.

    Jeg kan kun anbefalde dig at gøre som de andre også anbefalder dig. Snak med din chef om det og forklar chefen den svære situation du er kommet ind og hvordan du har det med det, det er noget som chefen ville kunne forstå, da du både viser respekt over for din chef men også over for dine kollegaere, da du ikke bare vil lade dem i stikken med alt arbejdet. Men chefen vil også kunne forstå at det er svært for dig og ville helt klart sætte stor pris på din ærlighed og at du kommer med sådan noget til ham/hende.

    Men brug den tid du kan sammen med din mor, det er desværre en tid som du ikke kan få igen, job kan være job også selvom at det er drømme jobbet, men du har kun en mor og du vil helt klart have det bedre med dig selv at du brugte den tid som du skulle bruge hos hende.

    Jeg kondulere på dig og sin families vegne, og håber alt det bedste!

    Mvh. Dennis V.


  • #7   16. okt 2011 Hej Morten .

    Er helt enige med de andre, brug for alt i verden den sidste tid der er med din mor.
    Skulle det værste fald ske at det kostede dig jobbet, så tror jeg ikke det var værd at holde på i den sidste ende.

    De varmeste tanker herfra til dig og din familie.


  • #8   17. okt 2011 Drømme Job eller ej
    Som jeg altid har sagt

    GLEM ALDRIG FAMILIEN


  • #9   4. nov 2011 Min mor sov ind mandag d. 1/11-2011 kl 03:30, Hun kunne mærke vi alle sammen var hos hende og vi alle var faldet i søvn. Så hun tænkte på os til det sidste.

    Savner dig mor.


  • #10   4. nov 2011 det gør mig ondt! Jeg konkludere.

Kommentér på:
Lidt råd søges. IKKE HIFI

Annonce