{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.138 visninger | Oprettet:

Hjælp til computer køb {{forumTopicSubject}}

Hej HG
har før set at der er et par kloge hoved hvad angår computer her inde, så håber i kan anbefale en god computer til ca. 6-7k incl. skærm (må gerne være noget hvor man selv kan sætte den sammen og få lige den man skal bruge)

jeg står og mangler en ny PC da jeg er blevet træt af min Bærbar

Den skal mest bruges til videoredigering (på hobbyplan) så det er ikke vigtig at den kan spille alle de nye spil (for det klare min PS3 fint) så hvad skal man gå efter med hensyn til processer og ram og så vider (for videoredigering er jo en rimelig tung opgave for en PC)

så smid gerne et par link til noget der kan bruges

på forhånd tak

Tommy


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til computer køb
  • #1   28. nov 2010 Hvilken slags videoredigering snakker vi om?
    Snakker vi After Effects i Full HD opløsning og 3D Motion Graphics eller er vi nede på MovieMaker?

    I så fald, det er nogle tunge Full HD redigeringer, så skal du sørge for nok RAM!
    Og de skal være hurtige. 1066 Mhz eller over. Gerne 8 gb RAM eller over.
    Gerne en Quad-Core processor eller over. i7 kunne være en mulighed eller nogle af de nye AMD som også skulle klare sig godt.
    Grafikkortet skal også være iorden.

    Måske denne her: http://topdata.dk/product.asp?product=7081


  • #4   28. nov 2010 Også enig med lemminger her.
    En kalibrering kan være vigtig I NOGLE TILFÆLDE!
    Mange laver pangfarver så det ser flot ud i butikken, men når du kommer hjem bliver det simpelthen for meget.

    Selv er jeg fan af Intel og nVidia, men siden skift til Macbook Pro har jeg ikke rodet meget med selvbyg, og jeg kan se at AMD og ATI klarer sig rigtigt godt på markedet i forhold til nVidia og Intel. Så det lidt 50-50 nu smiley

    Bare husk et 64-bit styresystem for at udnytte dine RAM, hvis over 4 gb.


  • #8   28. nov 2010 tak for jeres input

    Silas B
    jeg er en del over MovieMaker (for har leget med videoredigering i 4-5 år) og det er lidt redigering med div simple 3D effekter (dog ikke Full HD opløsning)
    så skulle gerne kunne trække en del tung grafik

    men vil da se lidt nærmer på det link du har smidt


  • #9   28. nov 2010 Det i hvert fald fint til prisen.
    Men jeg kender bare fra egne erfaringer, at hvis man roder med videoredigering såsom det i Sony Vegas, After Effects osv. så kræver det gode hurtige RAM samt en ordentlig processor og desuden et godt graikkort. Det i hvert fald vigtig for at undgå alt for lange "render" ventetider.


  • #10   28. nov 2010 jeg bruger selv Sony Vegas pro 8 0
    og min bærbar kan ikke følge med med mindre man holder det simpelt (der er det processoren og grafikkortet der halter)
    så vil godt ha noget det kan trække lidt mer krævende ting (og har kun et budget på de ca. 7k incl skærm)
    men nu ved jeg da hvad jeg skal kigge efter ved mit køb

    så tak for hjælpen







Kommentér på:
Hjælp til computer køb

Annonce