{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
805 visninger | Oprettet:

Fra vhs til dvd til computer? {{forumTopicSubject}}

Vi har en del hjemmevideo, der i sin tid er blevet spillet over på vhs og da det jo er ved at være et temmelig forældet format, kunne det være lækkert at få det "up to date".
Hvordan gør man nemmest det?
Er det muligt at få det ind på computeren på en måde, altså som avi filer eller sådan noget?

Håber i kan hjælpe.

På forhånd tak for hjælpen.
Mvh
Henrik


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fra vhs til dvd til computer?
  • #1   16. apr 2010 Jeg har gjort en del i det, men kræver de rigtige indgange på computeren. I mit eget tilfælde, kunne jeg bruge tv-tuneren i maskineriet.
    Så smider man bare skidtet på antenne, eller på scartindgangen.
    De fleste tv-tuner kort, leveres inkl. software til overførsel / optagelse.


  • Jakob N
    Jakob N Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 5 Følgere: 5 Svar: 371
    #2   16. apr 2010 øh jeg skulle mene man kan få en dvd optager der kan trække vhs'film over på en dvd skive. det kunne være nogen i din omgangskreds havde sådan en smiley

  • #3   16. apr 2010 vi har været samme tur igennem. og endte ud med 10 stk dvd skiver med hjemmevideo.

    satte VHS til HDD optageren og spillede det derover på. et vhs bånd er ca 4 timer = 4 timers indspilling på HDD. og når det så skal brændes ud på DVD tager det så 4timer igen.

    ihvertfald på de maskiner vi har.


  • #4   16. apr 2010 Man kan sagtens bruge en harddiskoptager, men som Morten skriver, kan det tage lidt tid at få det ud igen smiley
    Indspilletiden er den samme, når det skal ud fra VHS maskinen, men computeren optager en del hurtigere.


  • #5   16. apr 2010 Tak for de gode forslag alle sammen smiley

Kommentér på:
Fra vhs til dvd til computer?

Annonce