{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.490 visninger | Oprettet:

Peter K
Peter K
Tilmeldt:
26. aug 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Mangler noget bass NAD C372 {{forumTopicSubject}}

Hej.. Jeg har for et godt ½ år siden købt mig en NAD C372 Forstærker.. Den spiller rigtig godt og rigtig god lydkvalitet..

Men jeg synes bare der mangler noget bass, for bass-level er på 100% på selve forstærken samt Treble er også på 100% og her lyder det bedst i mine øre.

Der skal skrues godt op på forstærken før der kommer rigtig gang i bassen på min 15" dantax højtallere. Forstærkeren er koblet til min bærbar computer, hvor jeg har prøvet at lave forskellige indstilliger med lyden, men det hjælper ikke rigtig.

Noget specielt man skal gøre ved forstærkeren, for har bare koblet den til med standart indstilliger bagpå den.

De tidligere forstærkere jeg har haft kunne få membranerne til næsten at hoppe ud af højtallerne.. men nu bevæger de sig knap nok. kunne godt tænke mig bare en anelse mere bass.. Nogen foreslag ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mangler noget bass NAD C372
  • #1   26. aug 2008 Mener at jeg har hørt at Hvis de bevæger sig meget så er det fordi de får for lidt kraft. Og hvis de så derimod ikke bevæger sig ret meget er det fordi de får nok kraft.
    Ret mig hvis jeg er helt på herrens mark.


  • #2   26. aug 2008 Joans har ret smiley

    men tjek lige på forstærkeren om instillingerne står på stor eller large på front smiley


  • Peter K
    Peter K Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #3   26. aug 2008 Stor eller large på fronten ? Kan kun sige, bass 100% treble 100%

    Og så er Softclipping slået fra.. Den er ikke brokoblet, køre kun på kanal A..


  • #4   26. aug 2008 Peter K
    Den kan også være fordi at du både har Treble og Bass på 100%... prøv at skrue treble ned på 50% og lad bassen stå på 100% så brugte det give mere!
    Jeg selv har samme forstærker og har treble på 50% og bass på 75% og der er mere end RIGLIG med bass.. smiley

    Jan B


  • Peter K
    Peter K Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #5   26. aug 2008 Jan.. Du har da også lige de ledeste højtallere til forstærkeren smiley

    Jamen mit spiller også fantastisk det skal bare højt op, så kan man sagtens mærke bass'en smiley Det var bare hvis nogen lige ku et trick til at få bare lidt mere bass... Køre med 2 stk Dantax Extreme 4000.. De er nok ved at gå af mode smiley


  • #6   26. aug 2008 Peter k

    Hehe okay... Jeg kan nu også godt savne lidt bass fra mine CLS-215 når der ikke er skruet så højt op... men det er jo så derfor jeg har købt min subwoofer.. smiley


  • Peter K
    Peter K Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #7   26. aug 2008 Ja det kunne godt ske de er ved at være trætte.. De er efterhånden også ved at være 4 år gamle hvis det kan gøre det... købt i bilka til 2000 kr smiley

  • #8   26. aug 2008 Støtter Sonny P's udsagn.

    Og der kan være flere grunde til manglende bass.

    -Forkert placering af højttaler
    -At der bare skal nogle db til, før bassen høres.

    Men du skriver ikke noget om der er mindre bass nu, kun at de bevæger sig mindre. Og det har intet med hvor meget man kan høre bassen.


  • #9   26. aug 2008 ja din placering er nok helt forkert smiley eller at rummet er for lille smiley

  • #11   27. aug 2008
    hvis du eventuelt finder ud af at det er placeringen der er helt hen i skoven. så kan en equlaizer give dig den dybbass du mangler.


  • Peter K
    Peter K Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #12   27. aug 2008 Ja vi kan vist roligt sige det står forkert placeret, for hvis jeg bevæger mig et andet sted hen i rummet er der masser af bass.. men lige hvor jeg sidder ved computeren er der ikke ret meget.. smiley

    Men hva, flytter alligevel snart. Så må jeg hellere få det stillet korrekt op.. men tak for alle svarene..


  • #13   27. aug 2008 Dantax?? Er det ikk mest Pap og Plast de er lavet af?? Det er nok på tide og få sat et par ordenlige Højtalere til den NAD.. For det er iikk den det er galt med er jeg sikker på!!

Kommentér på:
Mangler noget bass NAD C372

Annonce