{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.802 visninger | Oprettet:

NAD C372 + Brokobling + Sub {{forumTopicSubject}}

Heej klogehoveder!

Jeg har et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med!
Altså jeg har en NAD c372 og som alle ved har den jo KUN en Pre-out udgang, og nu ligger landet sådan at jeg nok skal bruge TRE hvis ellers min tegning passer (ligger i fotoalbums)
Altså jeg vil køre det således at min C372 trækker mellemtone og diskant i mine CLS-215, og så vil jeg købe TO NAD 216THX som jeg så vil brokoble og smide på basserne (altså en 216 på hver side) og ved sidan af alt det ska jeg også have min 15" sub til.. smiley

Har fået bekræftet i Hifi-Klubben at det er muligt at side C372 til mellemtone og så smide to brokoblede på til basserne, men nu ska der jo os sub til, derfor jeg er kommet i tvivl...

Her er der et link til det kabel de sagde jeg sku bruge hvis jeg sku køre med C372 + to brokoblede
Link: http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=4565&pk=720

Men nu ska der jo være en udgang mere... så derfor håber jeg at i kan hjælpe mig med at finde de rigitge kabler til dette og se om min tegning passer.. smiley

På forhånd tak.. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  NAD C372 + Brokobling + Sub
  • #1   13. jul 2008 AAGGHH!!! da jeg ikke kan uploade billeder på HG for tiden må i derfor tilføje min MSN for at se billedet jeg henviser til...

MSN: jan_blaszkevizc@hotmail.com

• #2   13. jul 2008 er det ikk bare at sætte et y-kabel mere på y-kablet????

• #3   13. jul 2008 John Z

Jo kan sku godt ske... men jeg har aldig prøvet at brokoble før... så altså hvis 216`erne nu både får R og L begge to... hvordan finde de så ud af hvilken af dem der ska spille R og L?

Håber du forstår hva jeg mener

• #4   13. jul 2008 ja okay forstår godt hvad du mener,
    der er jeg på lige så bar bund som dig:-)

• #5   13. jul 2008 Hehe ja det jo det... ^^, må håbe der er nogle kloge mennesker der melder ind med at svar.. smiley

• #7   13. jul 2008 Så hver 216 ska altså kun ha ET kabel i røven? smiley

• #10   13. jul 2008 Nicolaj hvid L

Jamen 216THX er jo "ældre" og brugte... så ved ik om der er nogle papire med, men de kan brokobles i know that.. men din "metode" sku altså ku gøre det? smiley

• #12   13. jul 2008 Jeg kender godt 216THX der er en lille kontakt der ska skubbes til siden og så bruger man bare de to røde udgange, der er makeret hvilken der er + og -
    Så det burgte vel bare være det.. smiley så kan jeg jo trykt købe mig sådan et par.. smiley

Tak for hjælpen.. smiley

• #14   13. jul 2008 Det kan jeg i hvert fald.. smiley

• #15   14. jul 2008 Dine CLS - 215, er de ikke 4 ohm ? Det kan godt give de fleste brokoblede forstærkere problemer, hvis der ikke står noget om det bag på NAD 216 THX, så hør lige i hfk om det er ok. Jeg havde i sin tid en NAD 3080, og her måtte man ikke køre med 4 ohms højtalere, ved brokobling. En brokoblet forstærker skulle "se" højtalerens impedans som det halve, altså en 4 ohms = 2 ohm, Jeg er ikke expert på området, så hvis der er nogen der virkelig er inde i emnet, må de meget gerne komme med kommentare,

• #16   14. jul 2008 Kent N
    hehe ja.
    endnu har jeg ikke hørt om recivere/forstærkere til hjemmebrug som er stabil under 4ohm.

Med andre ord... de plejer gerne og brænde sammen ;-).
    grunden til at forstærkere i bilhifi kan være sabile helt ned til 1ohm.
    er at de får deres strøm fra et 12volts batteri.

men vi har ca 220 volt i huset.

ps
    <b> meget groft forklaret

• #17   14. jul 2008 Kent N

Der står bag på mine CLS-215 at de kan køre med forstærkere fra 8 ohm eller mindre...? så det er vel godt nok? smiley

Jan B

• #18   14. jul 2008 Har lige været inde på hfk's hjemmeside, der er CLS-215 opgivet til 4 ohm. Og som Ole C skriver under, et hurtigt spørgsmål om ohm, er ingen højtaler ohm lineær. DVS at en højtaler der er opgivet til 4 ohm, godt kan ligge mellem, feks 3-5 ohm, eller måske 2-6 ohm. Dykker impedans kurven på dine højtalere på noget tidspunkt ned på 2 ohm = 1 ohm, ved brokobling, risikere du som Jacob skriver at forstærkeren brænder sammen,

• #19   14. jul 2008 Kent N

Så det du siger er at jeg slet ikke kan det jeg har tænkt mig? men den gang jeg skrev med Hfk sagde de da ellers at det var muligt.. :S

• #20   14. jul 2008 Hvordan kan det så være at man normalt kan brokoble? altså bare med to effektforstærkere og en forforstærker? Christian Ø her inde har da helt sikkert brokoblet hans to 218THX? og det kører vel? :S

Kan ikke lige se hvordan det hænger sammen... Undskyld hvis jeg spørg dumt..

• #21   14. jul 2008 Du spørger sgu' da ikke dumt, det skulle ikke være et problem at brokoble, hvis højtaleren er mindst 8 ohm. Det kan være Christian kører Bi-amping, altså lader den ene forstærker trække bas enhederne og den anden trækkke mellemtonerne og diskanterne. Hvorfor hfk siger det er muligt ? det er skam muligt, men hvis du virkelig fyrer op for forstærkeren, så kan den få problemer.

• #22   14. jul 2008 Hmm okay... Men inde på hfk hjemmeside er mine CLS opgivet til 4 ohm... men bag på dem står der 8 ohm eller mindre... hvordan hænger det så sammen.. burgte det ikke virke så?

For der er sku en for stor chance at ta hvis forstærkeren kan smutte ved det.. men ellers "nøjes" jeg bare med EN 218THX og så B-amper jeg som du siger... 2x225 Watt burgte vel os kunne side gang i nogle 15" ? smiley

Jan B

Kommentér på:
NAD C372 + Brokobling + Sub

Annonce