{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.416 visninger | Oprettet:

De små nad forstærker, hvilken er bedst? {{forumTopicSubject}}

Havde købt en billig nad 312 som jeg synes spiller godt, god bas og overraskende meget power (89db højtaler med 6½bas på mit skriverbod ved siden af min pc)

Den havde støj,noget statisk støj eller hyletone, ikke så meget men nok til at jeg pga den gode lyd fra nad 312 nu har en nad c 316BEE

Nogen påstår at en nad 3020 er bedre end en 312 (3020 er den mindste nad fra slutning af 70'erne hvor den mindste i 31. serienikke er 312 men 310 men 312 har preout som nad 3020 også har,hvor nad 310 og 316 har ikke preout)

Hvilken af de små nad forstærker synes i lyder bedste


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  De små nad forstærker, hvilken er bedst?
  • #1   11. jan 2016 Det nærmeste jeg har været en 3020, var en 7240 receiver. altså en 3240 forstærker med tuner indbygget. Som er lidt nyere. God diskant og virkelig god bas, spillede også ok højt med sine 2x40watt. Og havde også pre-out.
    Men jeg hælder mest mod det ældre nad, fra 70 og 80´erne.


  • #2   11. jan 2016 3020 har hørt den og også den nye model som også forhandles i hifi klubben. Det er som om den gamle har et bredere lydbillede med en varm lyd og kontrol i bunden. De nye mangler lidt brede og er lidt for bas dominerende. F.eks ved dyb stram bas står står stemmerene ikke ordeligt for an bassen.

    Men du vil møde mange meninger når man taler hifi da det drejer sig lige så meget om smag. Det vigtigeste er altid at man salv kan li det.


  • #4   11. jan 2016 en grund jeg ser til at 3020eren er bedre end fx den til svarende idag, er at man brugte EI trafo frem for ringkerne dengang. Jeg har engang læst man kan konstruere EI trafoer som er vænesigt stivere end end ringkerne.

    Stivhed er et slags udtryk for hvor meget sekundærspændingen falder når trafoen belastes Hvilket komprimere dynamikken.

    Men laver man stive store trafoer vil der ofte komme støj/brum. Så i stedet laver mange mærker/producenter idag bløde trafoer som kan imponere med store watt tal.


  • #5   11. jan 2016 har hørt den lille 3020 nad spille og gjorde det rigtig godt

    Sound classic sc-1+12 a preamplifier naden blev brugt som effektforstærker, denon DP-57L og store hørning højtaler i det forrige sted moby disc havde i nørregade odense


  • #6   11. jan 2016 kender ikke forforstærkeren men spillede the beatles og dire straits helt okay, den er en nad 3020i

    profilbillede
  • #8   11. jan 2016 Audioquest jitterbug,behringer uca (16bit og 44.100hz) supreme kabler (4sound), Nad C 316BEE dobbelt van den hul clearwater med boston a 26 og isoacoustics 155 stander på mit skrivebord.

    Anne Bisson's september in montreal fra cden Blue Mind (tidal hifi) lyder fantastisk i bassen når den begynder ca 1 min inde i numre med volumen på ca kl 11 måske lidt højere, både dyb og kraftig

    Med naden lyder bassen meget større end med en marantz pm6005


Kommentér på:
De små nad forstærker, hvilken er bedst?

Annonce