{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.044 visninger | Oprettet:

murstensvægge og god lyd? {{forumTopicSubject}}

Hej Hifigalleri smiley jeg står og kan flytte i et dejligt hus. men jeg mener jeg har hørt noget om at hvis ens stue er lavet af mursten sådan at de er synlige i rummet murstenene, det skulle være en af de dårligeste akustiske rum kan det passe? fordi jeg har lige brugt 65000kr på anlæg så det vil jo være træls at flytte i et hus hvor det ikke kan komme til at spille ordentligt. tak på forhånd smiley

Mvh Nicklas.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  murstensvægge og god lyd?
  • #2   23. jul 2015 det passeraltså ikke helt..

    jeg har da været i rigtig mange lytterum som har været virkelig gode, som har været af mursten.

    det handler om at styre reflektionerne, og eventuelt supplere op med nogle bløde materialer.

    tæppe møbler osv..


  • #3   1. okt 2015 Et anlæg til 65.000 kan lyde dårligere end et til 10.000 der står i et akustisk paradis smiley En højttaler spiller nemlig kun så godt som det rum den står i.

    Med det sagt, er der meget du kan gøre. Har du mulighed for gulvtæppe? Det tager en stor del af efterklangen, og dæmper de lysere toner. Har du mulighed for at smide plader på væggene, eller er du ikke interesseret i det? Ellers kan du selv lave nogle plader til at smide i loftet, inspiration kan fås her. http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117230&title=vellykket-akustik-projekt

    Eller kan du arbejde med bass traps i hjørnerne, hvis du skal have lidt styr på bassen, og diffusere/dæmpere til væggene.



Kommentér på:
murstensvægge og god lyd?

Annonce