{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.516 visninger | Oprettet:

Andreas J
Andreas J
Tilmeldt:
6. mar 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13

Højtalerproblemer :-/ {{forumTopicSubject}}

Hej venner,

Jeg er helt ny her på siden, så I må have mig undskyldt hvis jeg får postet i en forkert kategori osv.

Jeg har lige været nede i HiFi Klubben og investere i 5 højtalere og en subwoofer fra Argon

(link fjernet)

Det har jeg så tilsluttet til min Sony STR-DE 485(E) Surround Receiver - men jeg kan simpelthen ikke få nogen lyd ud af hverken centerhøjtaleren eller subwooferen :-S

Syns' at jeg har prøvet ALLE indstillinger på receiveren, men med samme resultat - selv når jeg kører "test mode" hvor den laver lyd i alle højtalere på skift, kommer der intet i centerhøjtaleren og subwooferen...

Jeg har selvfølgelig dobbelttjekket at alt er tilsluttet korrekt - men hvis I mener at der er noget jeg kunne have overset, så giv endelig lyd fra Jer (dette er mit første 5.1 højtalersæt, så min erfaring er begrænset).

Ydermere mangler jeg en manual til min Sony STR-DE 485(E) surround receiver, så hvis nogen af Jer skulle ligge inde med sådan én i digital form (altså på computeren), så e-mail den endelig til mig!


På forhånd tak,

Andreas
syssec1(snabel-a)gmail dot com


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Højtalerproblemer :-/
  • Holger W
    Holger W Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2005

    Følger: 25 Følgere: 25 AV-enheder: 3 Emner: 142 Svar: 1.482
    #1   6. mar 2007 Hej Andreas..

    hmm.. prøv at gå ind i din menu, og så højtaler setup, og så prøv at finde noget med at slå højtalere til...

    ellers kan det være fordi du har valgt at køre i stereo, og derfor skal du skifte din tilsandt til 5,1 stereo, eller Dolby pro logic music.......



  • #2   6. mar 2007 du får ingen hjælp af mig... for giver Holger ret.... men der er jo 1000 muliheder... så leg lidt med det så skal det nok komme...

  • Andreas J
    Andreas J Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #3   6. mar 2007 Dét er problemet, venner - forstærkeren er ikke så forfærdeligt indviklet, så der er ikke så meget at gå galt i byen med... Syns' at jeg har prøvet alle indstillinger og højtalerne virker med sikkerhed - må slæbe lortet med ned i Hi Fi Klubben og få dem til at teste den... Garantien er udløbet, så hvis de konstaterer at center / sub udg. ikke virker, havde jeg tænkt mig at købe denne -

    (link fjernet)

    Hvad syns' I?


  • Holger W
    Holger W Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2005

    Følger: 25 Følgere: 25 AV-enheder: 3 Emner: 142 Svar: 1.482
    #4   6. mar 2007 den enon, ville ihvert flad, tæske din sony sønder og sammen... hehe..,..



  • Andreas J
    Andreas J Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #5   6. mar 2007 Holger W -

    Jeg har tydet dit svar til at dén Denon er langt bedre end min Sony forstærker - er det korrekt? smiley


  • Holger W
    Holger W Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2005

    Følger: 25 Følgere: 25 AV-enheder: 3 Emner: 142 Svar: 1.482
    #6   6. mar 2007 hmm... lidt måske :-P, men det er ikke for at tale ondt om din...

    hvis jeg nu henviser et et forum.. så prøv at læs det..

    så får du svar om denon er bedre end sony..

    http://www.hifigalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=4194


  • Holger W
    Holger W Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2005

    Følger: 25 Følgere: 25 AV-enheder: 3 Emner: 142 Svar: 1.482
    #7   6. mar 2007 micheal G

    tror han går etfer sorround, når kan har købt det højalter system.


  • Andreas J
    Andreas J Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #8   6. mar 2007 Jeg takker for de mange svar -

    Jeg tror ikke at Holger var ude på at punke Sony i al almindelighed, men mere påpege at den pågældende Denon forstærker var bedre end den omtalte Sony STR-DE 485(E) -hvilket helt sikkert er ganske rigtigt...

    Jeg har desuden slået både center- og sub'en til på forstærkeren, men uden held - syntes at have prøvet alt nu smiley


  • Andreas J
    Andreas J Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #9   6. mar 2007 Hvad synes I forresten om den føromtalte Denon forstærker?

    (link fjernet)

    Er der bedre alternativer, til under 5000 kroner?


  • #10   6. mar 2007 Har også kun hørt godt om denon, ellers er der jo NAD 744.

    Hvor er du fra?, for hvis det var i nærheden af mig kunne jeg se om jeg kunne komme forbi og kigge på det for dig.

    Mvh. Morten


  • Andreas J
    Andreas J Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #11   6. mar 2007 Det er sørme pænt af dig, Morten A - jeg bor i Søborg, 15 min. fra Københavns Rådhusplads...

    Jeg kigger på det, Michael - tak til dig også smiley


  • #12   6. mar 2007 gå i elgiganten og kig der smiley de har nemlig billige yamaha.. de er lidt bedre end denon og så kan de mget mere med menuen,, den kan også klare både stereo og sorrund..

  • #13   6. mar 2007 altså eks den jeg har smiley har kun givet 3000kr og den
    er på 5x100watt og de yamaha har noget special som gør at man kan få sorrund ud af parabol i alle kanaler selv de som ik understøtte dolby digital,, de kan også klare meget varme,, over 100grader uden den går ned smiley


  • Holger W
    Holger W Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2005

    Følger: 25 Følgere: 25 AV-enheder: 3 Emner: 142 Svar: 1.482
    #14   7. mar 2007 hmm...
    har faktisk lige fået et par Argon højtalere hjem for sjov. og de spiller faktisk ret godt sammen med yamaha... det kan godt anbefaldes.... med det link micheal G henviser til er fin reciever smiley


  • Andreas J
    Andreas J Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #15   7. mar 2007 Tak for linket, Michael - men jeg køber ikke en brugt forstærker i dén kategori, til 2000,- kroner... Nyprisen ligger jo ikke engang meget over dén pris og den er hele 2 år gammel - uden kvittering og emballage!

  • Holger W
    Holger W Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2005

    Følger: 25 Følgere: 25 AV-enheder: 3 Emner: 142 Svar: 1.482
    #16   7. mar 2007 nej, så hellere købe nyt smiley

  • Andreas J
    Andreas J Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #17   10. mar 2007 Jeg har købt den før omtalte Denon AVR-1907, og den er jeg rigtig glad for -

    Har dog et enkelt spørgsmål, indtil videre -

    Mine fronthøjtalere har en Frequency response på 80-20.000 Hz (+/-3dB) og min center- og surroundhøjtalere 150-20.000 Hz.

    Skal jeg sætte delefrekvensen for subwooferen (40/60/80/90/100/110/120/150/200/250 Hz) efter fronthøjtalerne (90) eller efter center/surroundhøjtalerne?


    På forhånd tak


Kommentér på:
Højtalerproblemer :-/

Annonce