{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.278 visninger | Oprettet:

Søren U
Søren U
Tilmeldt:
11. okt 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Råd vedr. forstærker/højttalere til nybegynder! {{forumTopicSubject}}

Kære alle

Jeg skriver for et bede om jeres hjælp.

Jeg er ret nybegynder inden for lyd (men er vild med det!).

Min status er, at jeg bruger min MacBook og kører med et par JBL soundsticks. Det vil jeg gerne opgradere. Jeg tænker - pga pengene - at være åben for at købe brugt.

Jeg forestiller mig, at jeg vil sætte pris på:
at jeg kan streame fra min iPhone eller MacBook
vil kunne sætte pladespiller til engang i fremtiden
jeg hører mest rock og jazz
kommer ikke til at spille vanvittigt højt da jeg bor i lejlighed og gerne vil beholde det gode naboskab smiley
Jeg har et par B&W P5 høretelefoner (det var hvad jeg foretrak i den prisklasse da jeg købte dem)

Jeg har været i en af de gode IFI butikker og fået foreslået følgende:
- NAD D3220
- Dali IKON 2 MK2


Vi kom frem til dette fordi:
Forstærkeren: den kan streame og det setup jeg havde tænkt med Airport Express ville være unødvendigt kompliceret - og sælgeren forklarede, at kvaliteten ville være langt bedre med en NAD D3220 end at gå igennem en Airport Express.
Højttalerne: Jeg hørte nogle forskellige og havde i udgangspunkt tænkt, at det skal være højttalere der kan stå i en reol (men er nu potentielt åben for gulvhøjttalere)

Jeg tænker, at det er for dyrt til min pengepung og er åben overfor at købe brugt.

Mit ræsonnemt vil være at forstærkeren lyder smart fordi den kan streame uden at jeg skal have airport express imellem - særligt hvis kvaliteten bliver væsentligt bedre end med airport express. I forhold til højttalerne ville jeg overveje nogle brugte. Evt. gulvhøjttalere (selvom det indledningsvist ikke var meningen).

Det kunne fx være et par gamle JBL LX6000. Dem kan jeg huske jeg har hørt engang og synes om dem.

Og nu til mine spørgsmål:
- Hvad ville I gøre hvis I havde samme behov som mig?
- Hvad skal jeg være særligt obs på hvis jeg køber forstærker / højttalere brugt (ud over ikke-ryger og ikke trykkede enheder)?
- Jeg har fået fortalt, at NAD D3220 ikke skal have for store højttalere - hvordan er det nu det hænger sammen med “kraft” på forstærkeren og “størrelse” på højttalere?!

Jeg håber at kunne blive godt kørende for max 4.000-5.000 i alt (forstærker + højttalere).

Håber på jeres hjælp - på forhånd tak smiley


Mvh. Søren


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råd vedr. forstærker/højttalere til nybegynder!
Kommentér på:
Råd vedr. forstærker/højttalere til nybegynder!

Annonce