{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.278 visninger | Oprettet:

Søren U
Søren U
Tilmeldt:
11. okt 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Råd vedr. forstærker/højttalere til nybegynder! {{forumTopicSubject}}

Kære alle

Jeg skriver for et bede om jeres hjælp.

Jeg er ret nybegynder inden for lyd (men er vild med det!).

Min status er, at jeg bruger min MacBook og kører med et par JBL soundsticks. Det vil jeg gerne opgradere. Jeg tænker - pga pengene - at være åben for at købe brugt.

Jeg forestiller mig, at jeg vil sætte pris på:
at jeg kan streame fra min iPhone eller MacBook
vil kunne sætte pladespiller til engang i fremtiden
jeg hører mest rock og jazz
kommer ikke til at spille vanvittigt højt da jeg bor i lejlighed og gerne vil beholde det gode naboskab smiley
Jeg har et par B&W P5 høretelefoner (det var hvad jeg foretrak i den prisklasse da jeg købte dem)

Jeg har været i en af de gode IFI butikker og fået foreslået følgende:
- NAD D3220
- Dali IKON 2 MK2


Vi kom frem til dette fordi:
Forstærkeren: den kan streame og det setup jeg havde tænkt med Airport Express ville være unødvendigt kompliceret - og sælgeren forklarede, at kvaliteten ville være langt bedre med en NAD D3220 end at gå igennem en Airport Express.
Højttalerne: Jeg hørte nogle forskellige og havde i udgangspunkt tænkt, at det skal være højttalere der kan stå i en reol (men er nu potentielt åben for gulvhøjttalere)

Jeg tænker, at det er for dyrt til min pengepung og er åben overfor at købe brugt.

Mit ræsonnemt vil være at forstærkeren lyder smart fordi den kan streame uden at jeg skal have airport express imellem - særligt hvis kvaliteten bliver væsentligt bedre end med airport express. I forhold til højttalerne ville jeg overveje nogle brugte. Evt. gulvhøjttalere (selvom det indledningsvist ikke var meningen).