{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
811 visninger | Oprettet:

Skal bruge anlæg {{forumTopicSubject}}

Hej jeg søger nogle råd til et anlæg.

Ville det her anlæg være noget værd?
Har fået tilbudt det af en kammerat til 2500.

en Harmon Kardon "forstærker" eller hvad man kalder det den hvor man tilslutter aux og styrer lyd osv,
og en NAD 218 thx effektforstærker.
Samt en subwoofer af mærket ACE-BASS
Også er der 4 styk "Skytec" Sl15 800watts. højtalere.

Har ingen erfaringer inden for Hifi, så skriver her for at få lidt hjælp håber folk vil hjælpe!

Er der noget der er noget værd? Har læst mig frem til at skytec er plastik gøgl, men til den pris?

Venlig Hilsen Lukas.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal bruge anlæg
  • #1   1. jul 2014 Det er en fin pris, da en NAD 218 alene plejer at gå for mere end de 2500,-

  • #2   1. jul 2014 Tak for dit svar Kent N.

    Ved du eventuelt hvad en NAD 218 går for?
    Den er købt fra hifiklubben for omkring 1 år siden.

    Og kender du noget til priser på Audio Pro Ace bass subwoofer?


    Eventuelt hvordan jeg skal koble de her ting sammen? smiley


  • #3   1. jul 2014 Det er noget mere end et år siden, den er købt i hifiklubben, den udgik af deres sortiment for omkring 15 år siden. En NAD 218 i pæn stand plejer at gå for 3000,- +/- et par hundrede.

    Jeg ville sælge de 4 Skytech, og købe et sæt bedre højttalere.

    Jeg kender ikke noget til den Audio Pro Ace.


  • #4   1. jul 2014 Nå! ja det er da noget mere end et år.

    Ligger den virkelig stadig til den pris når den er 15 år gammel?
    Og ved du om der normalt skal bruges fjernbetjening til sådan en? eller om den bare tændes?
    Og ville de skytech ikke være fine nok til et lille værelse? bare til sjov. smiley


  • #5   1. jul 2014 Du kobler NAD'en til Harman Kardon forforstærkeren, til den tilslutter du så signalkilden (PC, CD mm.)


  • #6   1. jul 2014 Lille værelse eller ej, vil det ikke være sjov for dine ører. Med lidt held, kan du måske sælge de 4 Skytech for 14-1500,- for de penge bør du, inden for et par måneder, kunne finde et par Dali 18 MK II - en fremragende højttaler.

    Effektforstærkeren skal bare tændes, alt andet reguleres på forforstærkeren.


  • #7   1. jul 2014 Okay, tusind tak for dine svar!
    Har været til stor hjælp.

    Lige et sidste spørgsmål, Skal alle højtalere og subwoofer forbindes til NAD?


  • #8   1. jul 2014 tror faktisk du ville få mere ud af at skære de skytec ud til brænde, så slipper du for turen på lossepladsen smiley

  • #9   1. jul 2014 Er de virkelig så slemme? smiley

  • #10   1. jul 2014 tro mig, skytec er virkelig slemt. men lyt til dem, har selv ejet et par i et par dage... det var simpelthen forfærdeligt at høre på. smiley sælg dem til en ung knægt som skal imponere hans venner med stor bass! og køb noget ordenligt hifi smiley

  • #11   1. jul 2014 Det vil jeg gøre så.

    Har du nogen andre du kan forslå at jeg invisterede i?

    Har tænkt på Dali,Cerwin vega, smiley


  • #12   1. jul 2014 altså hvis du er til høj musik med en stærk bas så vil jeg mene du skal have cerwin vega. hvis du vil have lydkvalitet kan jeg af egen erfaring forslå Dali 104 (billige med god lyd, kig dog efter om kanten på bas/mellemtone er iorden) og dali 450 (sindsyg lækker lyd!) men ellers af hvad jeg har hørt rundt omkring så skulle dali 606,808,850,909,18kmII,grand og 7 være gode smiley så er der også b&w, paradigm, dansk audio teknik osv...

  • #13   1. jul 2014 Okay tak skal du have for hjælpen. smiley

    Musikken skal helst være så høj muligt, og med en bass der kan mærkes i brystet. smiley

    Også er genren "Hardcore"/ "Terror" som jo kommer helt op på 270 bpm så det kan godt være det har noget og sige i valget af hifi. smiley


  • #14   1. jul 2014 Hvis subben er den jeg tror det er, så er den fin.

    Enig i at højtalerne er noget lort men kan sagtens bruges indtil du finder noget andet. Søg evt. efter klipsch hvis det skal spille højt og dynamisk.


  • #15   1. jul 2014 du for ihvertfald brug for de kræfter den nad har! skal det bare være fucking højt og en vild bas så vil jeg mene cerwin vega er vejen at gå for dig smiley

  • #16   1. jul 2014 Okay smiley

    Noget cerwin Vega DC serie?

    Mener at have hørt at det ville være bedst med 12 tommer da 15 tommer har svært ved at "følge med"
    Eller er det helt forkert? smiley


  • #17   1. jul 2014 hvis der er problemer med en 15" enhed er det enten en konstruktionfejl i enheden, kabinettet enheden er monteret i eller også er forstærkeren ikke god nok. Jeg har hørt mange 15" enheder der spiller rigtig fint.
    Jeg ville som sagt kigge på klipsch hvis jeg skulle spille højt smiley


  • #18   1. jul 2014 Lars k :

    Mener ikke at de fejler noget, mener at grundet musikvalg med meget hurtig bass og rytme at 12 t egner sig bedre, håber du forstår hvad jeg mener smiley


  • #19   1. jul 2014 en 12" er som udgangspunkt ikke hurtigere end en 15" bare fordi den er mindre, det er ting som membran vægt og Q på den færdigbyggede højtaler der afgøre det smiley

Kommentér på:
Skal bruge anlæg

Annonce