{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.094 visninger | Oprettet:

Helle A
Helle A
Tilmeldt:
1. mar 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Ny forstærker? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Min mand og jeg har brug for jeres hjælp. Vores gamle anlæg er ved at være slidt. Forstærkeren bestemmer selv lydstyrken og "strater" desværre i højttalerne. Bånd stationen bruges ikke mere. Så er der radioen og cd afspille tilbage. De er gode nok. Det er et JVC anlæg, købt i 1994 som vi har været super glade for. Der er tilsluttet en pladespille, Denon dp29J samt højttalere B&W DM 686. Rent udsendemæssigt står det som nyt.
Vore udfordring er nu : skal vi købe ny forstærker eller nyt anlæg. Hvis vi kigger på nyt anlæg, er vi nok ikke interesseret i et "stort anlæg" igen.
Vi har set på flg. i HI Fi klubben:
Denon DCD F109 + Denon DRD F109
NAD c316BEE + NAD c516BEE + Argon DAB adaptor.
Har også været i El-gigangten hvor vi blev oplyst om at der ikke er forskel på en reciver og en forstærker. Ellers kunne de desværre ikke rigtig guide os.
Vi har ikke forstand på streming og elsker vores cdér og plader.
Håber I gider bruge lidt tid på at vejlede os.
På forhånd tak for jeres hjælp.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny forstærker?
  • #1   1. mar 2014 Så i søger et stereoanlæg? Eller kompaktanlæg, you name it..
    Og hvad er prislejet?

    Forstærker er et alsidig ord. Det kan betyde så meget - effektforstærker, forforstærker, receiver, integreret forstærker og så fremdeles...


  • Helle A
    Helle A Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   1. mar 2014 Hej Lasse.

    Enter ny forstærker til vores gamle anlæg eller nyt. Tænker på hvad der kan betale sig. Som jeg har skrevet har vi været i Hifi klubber og se på de to jeg har nævnt. Vores prisleje er nok max kr. 5000,00 da vi har pladespiller og højttalere.


  • #3   1. mar 2014 mine forældre har for nylig købt det Denon mini anlæg de valgte dog løsningen uden cd afspiller og købte en DNP-F109 i stedet for cd afspilleren (link fjernet)
    og så har de smidt alle deres cd over på en netværksharddisk og det er de yderst tilfredse med, og de har også et sæt B&W DM 686 højttaler og det spiller rigtig godt.

    så det er ikke et dumt valg at vælge den denon forstærker


  • Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
    #4   1. mar 2014 Jeg er ikke vild med tanken om Denon krydret med B&W. smiley
    Men det er jo heldigvis en smagssag.

    Men gør jeg selv en tjeneste. Prøv en Hi-fi butik i nærheden der ikke slutter på klubben.

    Gi rs-500'eren fra Yamaha et lyt. Fint match til jeres b&w og godt med kræfter til prisen. Hvem der lige forhandler i jeres område, vil jeg være svar skyldig. Men det skulle ikke tage mere end et par minutter at finde ud af.


  • Helle A
    Helle A Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #5   2. mar 2014 Hej Tommy.
    Vi vil rigtig gerne beholde vores cdér. Ved godt det er gammeldags, vi har aldrene til det smiley
    Hej Peter.
    Lyder spændende med Yamaha. Tænker du som ny forstærker, eller skal vi kigge cd afspiller med? smiley Der er desværre ingen forhandler i den by hvor vi bor, men ca. 30 km væk.


  • Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
    #6   2. mar 2014 Det er jo svært at svare på, uden at kende jeres nuværende cd-afspiller.
    Yamaha laver en ganske fin afspiller til omkring 2000. Skulle mene den hedder s-300. Personligt syntes jeg desværre bare at lyden bliver for "digital" Altså en anelse metallisk, hvilket jo er helt syn, nu i godt kan lide stadig at smide en original skive i jeres afspiller.

    Dette skal dog ikke kun siges om Yamaha, dette gør sig bestemt også gældende for både Denon, Pioneer og hvad disse budget venlige afspillere ellers har af navne smiley


  • Helle A
    Helle A Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #7   4. mar 2014 Hej Peter (og ale jer andre)

    Tak for dit svar. Vores gamle cd afspiller er en JVC xl-v152.
    Vi har nu været i en Hi Fi butik, for at høre den Yamaha et lyt. Stor var vores overraskelse da vi ikke kunne komme til at høre noget som helst. "Det skal I jo høre med jeres egne højttaler" sagde sælgeren. Han kunne ikke redegøre for forskellen på et "stort" Hi Fi anlæg og et mini Hi Fi andet end at lyder jo var større i det store. Så en tur på over 30 km til ikke megen nytte. Han foreslog os dog at kigge på Onkyo TX 8030.
    Desværre er vi ikke blevet klogere på om vi skal nøjes med ny forstærker eller købe ny cd afspiller med. Det hælder vi nok mest til.
    Så vi er gået i stå igen....


Kommentér på:
Ny forstærker?

Annonce