{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.939 visninger | Oprettet:

Tidal hifi plus bit og samplerate {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt en m-track solo men den køre kun 16,24 eller 32 bit + 48khz, jeg bestilte så noget andet som kan køre 24 bit og 192khz.

Så vidt jeg kan se køre den KUN 24 bit men det gøre min nuværende dac som er med kun balanceret udgang også


Nu jeg så kommet i tvivl om det var nødvendigt at købe en anden istedet for den m-track solo jeg fik i dag, idet jeg har tdial hifi plus som er med master kvalitet, som er højere end 24 bit og 48khz, enten 96 eller 192 khz, men jeg bruger bare aldrig exclusive mode.

Exclusive mode er så tidal prioteres og når ens lydenhed understøtter det, skiftes der aut til den bit og samplerate som musikken er i, men den gør at jeg ikke kan høre musik fra tidal samtidig med at jeg kan høre twitch, jeg plejer heller ikke normalt at skifte bit og samplerate manuel, da jeg ikke ved hvilken jeg skal vælge, desuden gider jeg ikke manuelt at skifte hver gang der kommer en ny sang med en anden bit og samplerate

Kan jeg få tidal til at skifte til den bit og samplerate samtidig med jeg stadig kan høre twitch, facebook,youtube eller noget andet ?

Hvilken bit og samplerate ? Jeg vil jo gerne høre master på tidal hifi plus i bedste kvalitet, uden selv at skal skifte manuelt hver gang den ændre sig og gætte mig til hvad den skal ændres til


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tidal hifi plus bit og samplerate
  • #1   6. mar 2022 Hej Michael,
    Først så kender jeg intet til Tidal har altid levet med Spotify.
    Men er der ikke noget med at Tidal snyder lidt med opløsningen på deres Master kvalitet ?

    Hvilke DAC har du? de DAC jeg har haft og har skifter selv til den opløsning der modtages, er din manuel ?


  • #3   6. mar 2022 #2 ved godt du mener at når man har bruger på filter så skal man ikke kommenter på vedkommens indlæg, men tillader mig lige at gøre det alligevel.

    Først skriver du 16 bit / 44,1 KHz er rigeligt og her i er jeg sådan set enig, Men så skriver du at indspilning der er noget at hente, den må du nok forklar lidt nærmer ellers tror jeg ikke der er mange der fatter hvad du mener med det.
    Kan ikke lige se hvad der er at hente ved at tage en 24bit/192Khz indspilning og konventer den til 16bit / 44,1KHz frem for en indspilning der er fortaget i 16bit/44,1KHz hvis det er det du mener.


  • #4   6. mar 2022 Der er sange i master kvalitet (uanset hvad bit rate og samplerate er) som er højere lydkvalitet end cd og det vil jeg gerne kunne afspille automatisk i native bitrate og samplerate, uden at det er i exclusive mode, fordi exclusive mode gør at jeg kun kan høre musik,lyde fra tidal, i det tidal prioriteres så jeg ikke kan høre andet end tidal

    Hvis jeg ser en youtube video uden lyd og vil høre tidal, så stopper videoen hvis tidal er i exclusive mode (så vidt jeg husker)..

    Hvis lydkortet køre 24 bit 96khz når jeg ser en youtube video, gør det ikke noget, da det alligevel er i lav mp3 kvalitet fra 720p og op, 192kbps.

    Native bitrate,samplerate vil dog altid være at fortrække

    Fik først købt et som kun kunne køre 48khz men som kan køre både 16,24 og 32 bit, som jeg glemte at undersøge nærmere lige med det lydkort og den samplerate passer ikke helt med 44.1khz cd kvalitet og 96/192 khz som er dvd kvalitet (master)

    Det jeg så fandt med rca udgang er kun opgigvet til at kunne køre 24 bit, men det anser jeg mindre vigtigt i forhold til samplerate da det lydkort jeg ikke har fået endnu, kan køre 44.1, 48, 88.2, 96, 176.4, 192 kHz fra stock cd til høj dvd kvalitet

    Mit gamle lydkort kunne kun køre 24 bit og så havde jeg den på 44.1khz så vidt jeg husker, men nu vil jeg så høre om det muligt at gøre det bedre, aut og så det ikke er med tidal i exclusive mode, om jeg evt skal skifte til tidal hifi i cd kvalitet og så køre 16, 44.1khz, alm cd kvalitet


  • #7   6. mar 2022 Og hvad med samplerate, hvor høj skal den være

    Overvejer at skifte til tidal hifi pga der mere i den samme kvalitet istedet for noget er cd og noget er dvd/mqa kvalitet.

    M-track solo er kun 48 khz, den Native Instruments Komplete Audio 1 jeg har bestilt er fra 44.1 til 12khz


  • #9   7. mar 2022 fik 4 rigtige



    profilbillede
  • #11   7. mar 2022 Nåede at slette købet af det andet lydkort, så nu jeg har jeg min gamle balanceret dac og m-track lydkortet, hvis jeg skulle have et med justering af output og rca der kan køre 44.1khz så jeg ikke er låst fat på 48khz, hvad kunne det så være til under 700kr ?

    Kan leve med 16 og 24 bit men ikke at være begrænset til kun 48khz, der vil jeg trods alt gerne som minimum kunne køre 44.1khz og så tror jeg at jeg skifter til tidal hifi som ikke har mqa, kun har musik i 16 bit og 44.1khz og evt køre 24 bbit og 44.1khz idet jeg ved bit raten sænkes når man på pcen skruer ned for lyde, med 24 bit vil jeg nok ikke kommer under 16 bit selv om jeg skruer ned for lyden


  • #12   7. mar 2022 Mqa er jo meget omdiskuteret, da jeg havde tidal lød nogle numre bedre i mqa og andre dårligere (efter min mening).
    Mqa er også et lossy format så om det er værd at betale for må man non selv gøre op.
    Jeg har selv for nylig lavet en sammenligning af tidal og qobuz, og udover at qobuz generelt har flere highres numre så er lyden (efter min mening) bedre, også når vi sammenligner 2 numre flac 16/44.
    Qobuz koster 150kr md alstå 50kr billgere end tidal og kan prøves gratis i en måned.


  • #13   7. mar 2022 #12

    Passer ikke helt tidal hifi koster 99kr og og er losless,cd kvalitet

    qobuz er op til 24 bit og 192khz MEN koster 125kr eller 166.67kr

    Fordelen ved tidal er at de bare har meget mere content da de også har videoer


    profilbillede
  • #15   7. mar 2022 Som nævnt overvejer det (tidal hifi) da jeg så kan nøjes med 16 eller 24 bit og 44.1khz så jeg kan bruge det uanset hvad jeg lytter til og glemme alt om exclusive mode.

    Selv om noget på youtube lyder godt så det bare medium mp 3 kvalitet under bedste spotify lyd,der er 16724 og 44.khz helt fint, hvad kvalitet sender twitch i ?


  • #16   7. mar 2022 Jeg sammenligner med tidal hifi plus eller hvad det hedder nu.
    199kr md for mqa.
    Har ikke lavet nogen sammenligning med tidal hifi da jeg ikke har eller har haft det.
    men 125kr for qobuz er rigtigt det var mig der huskede forkert, så sparede jeg lige 25 ekstra smiley
    I øvrigt er det rigtigt at cd kvalitet (flac) er lossless men det er mqa ikke.
    Ud fra hvad jeg høre og har søgt på har qobuz større udvalg end tidal.


  • #17   7. mar 2022 Men hvor meget dansk har qobuz ?

    qobuz har heller ikke videoer !

    Kan man få sine afspilningslister med fra tidal til qobuz ?
    Har 26 lister på tidal


  • #18   7. mar 2022 Jeg ved ikke hvad de har af dansk men d-a-d har de.
    Nej video har de ikke, jeg ser ikke på musikvideo npr jeg høre musik så ikke et problem for mig.
    Jeg vidste ikke at video er vigtigt.
    Jeg tvivler på at du kan rykke playlister.
    Din tråd gik ikke ud på om du skulle skifte streaming udbyder men eftersom at du har haft besvær med tidal og at det jo er et hifi forum ville jeg bare komme med et synspunkt på tidal og måske driller qobuz ikke.
    Jeg aner ikke hvad du bruger en musiktjeneste til så jeg bevæger mig nok på dybt vand.


Kommentér på:
Tidal hifi plus bit og samplerate

Annonce