{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.305 visninger | Oprettet:

Morten K
Morten K
Tilmeldt:
18. jun 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Ny forstærker vs. højtalerne {{forumTopicSubject}}

Hey HifiGalleri, jeg har lige et spørgsmål angående det anlæg jeg har, jeg har et surround anlæg med 5 styk Dantax Magic, data på højtalerne findes her: (link fjernet)
Og så her jeg en Sony STR-DE335 reciver, med følgende specs: Sony STR-DE335.
Udgangsefekt:
Stereo-funktion: (Din 1 kHz, 4 ohm) 80W + 80W
Surround indstilling/5.1CH/DVD: (Din 1 kHz, 4 ohm) Front: 70W/kanal. Midt: 70W. Bag: 70W

Indgange: TV/LD, CD, MD/Tape, Video, 5.1CH DVD
Frekvensgang: 10Hz - 50Hz ± 1dB
Følsomhed: 150mV Impedans: 50kohm sinal/støj forhold 80 dB
Bass Bost: +10 Db ved 70 Hz
Tone: ±8db ved 100 Hz og 10 kHz

Er lidt bange for reciveren lever på lånt tid, da den kan finde på pludselig at skifte over på tuner, og tilbage til det indput jeg var på, og jeg før har oplevet at den mistede lyden i den ene side, et velplaceret slag løste og det problem...

Men altså, hvis jeg skulle ha ny reciver, hvad ville i så anbefale? jeg er selv lidt lun på Pioneer VSX-S300-K, ( http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=752050#info ) grundet dens design, og dens porte, da den har to optiske indgange, og min pc og mit fjernsyn har en hver, så kunne den jo være praktisk at have.

Men, ville det være spildt på mine gamle Dantax højtalere? højtalerne er brugt, men de har ingen skrammer, og spiller godt med reciveren jeg har nu, men jeg ved jo ikke om det ville være en forbedring med en ny reciver, eller om det ville være spild af en ny recivers kræfter, og jeg skal ud og ha nye højtalere før jeg kan få glæde af en ny.

Det skal så sige hele anlægget med forstærker og det højtalere ikke står mig i ret meget, gav en kasse øl for det mindst 3 år siden.
håber der er nogle der kan vejlede mig om det ville være okay og spare op til den nye forstærker, eller om jeg lige skal ha fat i nogle andre højtalere først smiley
mvh. Morten.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny forstærker vs. højtalerne
  • Morten K
    Morten K Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   3. aug 2013 Jamen mange tak for svar smiley Så vil jeg begynde at spare op til en ny reciver smiley Højtaleren vi jeg nu oss gerne ha skiftet på et tidspunkt, men når man er på SU er der ikke lige penge til at skifte det hele på en gang smiley så er det rat at vide at det vil være et fremskidt med en ny reciver smiley

    Jeg har ikke lært hvordan det med Watt og sådan hænger sammen, men vil den Pioneer jeg linker til længder oppe være for kraftfuld til mine højtalere eller hvordan hænger det sammen? ( http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=752050#info )


  • Morten K
    Morten K Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   3. aug 2013 Okay så er jeg med smiley så må jeg lige tage op med mig selv hvad jeg køber, nyt eller brugt smiley Mange tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
Ny forstærker vs. højtalerne

Annonce