{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.484 visninger | Oprettet:

For lille forstærker til Cls 215 ? {{forumTopicSubject}}

Hey der ! Mine diskanter i mine Cerwin Vega cls-215'er er røget smiley har læst mig lidt frem til at det kan være fordi forstærkeren er for lille til dem ?! Jeg har den her : http://www.thomann.de/dk/t-amp_ta2400.htm

Kunne det være for mange tæsk de har fået ? Jeg her bestilt 2 nye smiley nogle der ved hvordan helved man får diskanter ud ?!!! I NEED HELP ! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For lille forstærker til Cls 215 ?
  • #1   10. jul 2013 din forstærker er ik for lille den passer helt fint til dine højtaler de har nok bare fået lidt for mange tæsk til en fest smiley diskanter dem kan du købe i hifi klubben smiley

  • #2   10. jul 2013 Tak for der hurtige svar ! De er bestilt smiley venter bare på de kommer hjem
    ! Fuck det nedern ikke at have kunne høre musik i en hel uge ! Mangler en der ved hvordan man skifter diskanterne ?


  • #3   10. jul 2013 Dårlig lydkvalitet, via dårlige kabler, lydkilde osv. kan også være årsagen til at de er stået af.
    Diskanter er mere følsomme overfor fejlsvingninger end de andre enheder i en højttaler.

    Hvis nogen mener jeg tager fejl, sig endlig til ! smiley

    Emil H, hvordan ser dit øvrige setup ud? Hvis du nævner alle komponenter, kabler, navne osv. ? smiley


  • #4   11. jul 2013 Kan du ikke se lidt af det under mine Av billeder ? smiley

  • #5   11. jul 2013 Jeg ved ikke hvad mærke kablerne er .. De andre ting skulle gerne stå under min Av enhed profil smiley

  • #6   11. jul 2013 Ok smiley Det er bare de færreste som har et helt opdateret galleri smiley

  • #7   11. jul 2013 Hehe smiley Jeg har skrevet / fundet de ting jeg ved / kan om det jeg har ! Jeg har ikke særlig meget forstand på sådan nogle ting ! Det skal helst bare spille højt og banke i brystkassen smiley hehe smiley

  • #8   11. jul 2013 Hvor stor er strømforsyningen i den forstærker? For mig ser den fysisk, lidt klein ud X-D smiley
    Men vil gætte på som Michael T siger, at den har fået for meget gas, og at du måske har spillet mere end forstærkeren så kunne levere = den forvrænger og så kan ødelægge en eller flere enheder... smiley
    Det kan være at løsningen er een af de forstærkere til hver højttaler for at få øget kontrol.... smiley


  • #9   11. jul 2013 Ingen anelse ! Her er lidt Info om den : http://www.thomann.de/dk/t-amp_ta2400.htm

    Kunne godt være jeg skulle købe en mere , så de kan trække hver deres højtaler ! Men jeg skal i hifi klubben på fredag . Der må jeg prøve og høre hvad de mener om det smiley


  • #10   11. jul 2013 Tak smiley De har før været skruet så højt op at forstærkeren slår fra 2sek og man så skal skruge ned igen før lyden vender tilbage . Men højtalerne har aldrig været forvrænget at høre på .. Men de kan vel også få nok ligepludselig smiley

  • #11   11. jul 2013 Husk på at de CV kasser altså ikke er disko/PA kasser, det er stadig kun små-søde-hjemme-spil-højt-kasser smiley

  • #12   11. jul 2013 casper for nu er cv ik kendt for at kræve virkelig mange watt smiley du har mere end nok power i den amp til at drive de højtalere optimalt.. tror mere det er kablet du skal kikke på som fler os nævner smiley

  • #13   11. jul 2013 Jeg prøver at købe nogle banan stik og sætte på enderne af højtaler kablerne så der ikke kommer nogle løse forbindelser eller hvad man kan sige ..

  • #14   11. jul 2013 Det er i hvert fald ikke det, som har ristet dine diskanter, men udover det, så synes jeg da altid banan stik er rare at have smiley

    De er med sikkerhed døde af for høj belastning/forvrængning


  • steen m
    steen m Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Svar: 7
    #15   11. jul 2013 Jeg har også et par xls-215 og da jeg købte dem spørge jeg om hvordan man skifter diskanterene på dem,og de sage at man skal afmonterer mellentonen og derefter kan man komme til diskanten.
    Men jeg har ikke selv prøvet det endnu smiley


  • #16   11. jul 2013 Jeg tror sku bare jeg køre dem ud i hifi klubben i morgen , og så får de sku lov til at skifte dem ! Skal ikke nyde noget smiley

  • #18   13. jul 2013 De har da virkelig gået smøk hvis den er slået fra! smiley

Kommentér på:
For lille forstærker til Cls 215 ?

Annonce