{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
299 visninger | Oprettet:

Malthe  D
Malthe D
Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 1

Lfe og crossover på marentz og Denon forstærker {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg vil gerne høre jeres mening omkring instillinger af lpf for lfe skal man sætte den på lfe eller lfe+Main og hvornår hvis? Det har vel noget med at sætte ens højtalere til "large" eller "small" hvor skal man sætte ens crossover hvis man fx hører 2.1 ("left","right" og "sub")

Spiller "sub" med når man har sat "lfe" og spiller fx Spotify eller er det kun i film?

Hvad mener I? Jeg synes det er meget forvirrende og er det virkelig så vigtigt?:)

Kommentarer på:  Lfe og crossover på marentz og Denon forstærker
  • #1   29. dec 2021 For det første hvilken forstærker

For det andet hvilken højtaler

Hvis du ikke oplyser det kasn du ikke forvente et fornuftigt svar

• Futte
    Futte Tilmeldt:
    dec 2021

Følgere: 5 Svar: 21
    #2   30. dec 2021 LFE + main betyder at både front højttalerne og subwooferen vil spille bas.
    Delefrekvensen bør stå til mellem 60 og 90 hz alt efter hvor dybt dine fronthøjttalere kan spille, men et godt udgangspunkt er 80 hz.
    dvs at højttalerne spiller hele frekvensområdet og subwooferen spiller fra 80 hz og ned.

Stiller du dine front højttalere til small vil de spille ned til 80 hz hvor subwooferen så tager over og det vil så ikke være LFE/Subwoofer + Main den skal stå på.

LFE output ville jeg kun bruge til film da det er en effekt kanal (Low Frekvens Effekt) og ikke helt samme signal som subwooferkanalen.

• Malthe  D
    Malthe D Tilmeldt:
    dec 2021

Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 1
    #3   30. dec 2021 Det er en Denon 1600h forstærker og fronthøjtalere er Oberon 5 sammen med en 12f, begge to fra Dali.

Er det godt at bruge lfe udgangen hvis man fx. hører musik?

• #4   30. dec 2021 Helt enig med futte.
    Lfe er til film effekter og delefrekvensen som udgangspunkt 80hz men hvis du synes der er for meget midbass i subben kan du prøve delefrekvens 60hz

Kommentér på:
Lfe og crossover på marentz og Denon forstærker

x