{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
794 visninger | Oprettet:

Nye højtaler & prismatch {{forumTopicSubject}}

Hvade kigget på højttalere som skulle afløse min billige argon alto 5 MKII men fandt ikke noget tilbud jeg slogt til på

Så fandt jeg Polk reserve R200 hos audiocompagniet til samme pris som R100 men trods prismatch kunne av connection kun sælge dem til 5000kr, de har 10 måneders rente fri og gebyrfri afbetaling som audiocompagniet ikke har.

Desværre gælder prismatch ikke deres rente og gebyfrie lån som de har i samarbejde med nordea

Skal av connection i følge loven match audiocompagniet ?

Efterfølgende i forhold til test blev jeg lidt i tvivl, da nogen skriver sweetspot for hvor man skal sidde for at få den bedste lyd er lidt begrænset

Hvad er der ellers op til 4000kr for et sæt som kan anbefales med god bass og ikke for lys i lyden ?



Kommentarer på:  Nye højtaler & prismatch
  • #1   29. nov 2021

    profilbillede
  • Michael P
    Michael P Tilmeldt:
    sep 2021

    Følgere: 14 Emner: 1 Svar: 18
    #2   29. nov 2021 Jeg kan anbefale et sæt monitor audio silver 50 eller 100. De er på bud i tapeconktion lige i øjeblikket. Har selv silver 100. Og er meget tilfreds med dem.

  • #3   30. nov 2021 Nu læser jeg tit test og silver 50 skulle ikke være helt så god som silver 100 der er på grænsen til at være for stor.

    Clio.dk har Q Acoustics 3010i på tilbud til 1299kr og dem måtte jeg bare prøve baseret på denne her test https://www.i-fidelity.net/testberichte/hifi/q-acoustics-q-3010i/seite-5.html

    Ja de er ikke super store med en 4" men jeg har et sæt 2010i som jeg i en del år har brugt til mit tv, som jeg uden tvivl kunne have brugt til mit main anlæg (de lyder bedre på afstand en nearfield) hvis jeg havde en kraftigere forstærker, har også før haft små højtalere med 4.5" bass/mellemtone, de havde en god bas og kunne spille ok højt,havde ikke en kraftig forstærkere, så jeg ved ikke om de kunne spiller renere med en forstærker der først forvrænger ved over 100 watt pr kanal.

    Der med ikke sagt at det bliver dem der afløser min Argon alto 5 mk II men at jeg måtte prøve dem pga testen og den ret gode pris, har erfarringer med 3020 og de nyeste (i) skulle have forbedre top og mellemtone samt mere bass pga af et større kabinet


  • Michael P
    Michael P Tilmeldt:
    sep 2021

    Følgere: 14 Emner: 1 Svar: 18
    #4   30. nov 2021 Jeg har haft rigtig mange standere højtaler gennem tiden. Men monitor audio er helt sikkert top 10 til prisen vel og mærket. Hvis du syntes silver 100 bliver for stor vil jeg give et lyt på silver 50. De spiller meget detaljeret og går også temmelig dybt. Man fatter ikke de ikke koster mere. Jeg havde et sæt dali rubicon 2 før som koster over 3 gange så meget. Spild af penge. Dem her lyder ligeså godt. Hvis jeg var dig ville jeg prøve at låne et sæt med hjem. Du bliver ikke skuffet smiley

  • #5   30. nov 2021 nu skal de jo sendes og der er nok ikke buy and try på samme måde som hos av connection. Har ingen mulighed for at lytte til dem først

    Fordi de er på tilbud er fordi det er gamle modeller, der er kommet nye 7 gen

    Whathifi skriver om dem Sound lacks verve and a degree of authority og gir 4 stjerner Silver 100 for ingen negativ kommentarer og 5 stjerner

    Men ja især de store Silver 100 virker til at være et godt køb og god allround for den der vil have en god bas, da der ikke altid er så mange reolhøjttalere med 8" bas samlignet med f.eks studio monitors

    Var lidt foskuseret på testen og den lave pris på Q Acoustics 3010i at jeg helt glemte silver 50 og 100

    Nogen der har kommentar til at av connection ikke kunne pris matche prisen hos audiocompagniet på Polk Reserve R100 og R200 ? Hos mig har de ellers været gode til at prismatche (uden problemer og til samme pris) de gange de har gjort det


  • #6   1. dec 2021 Har fået højtaleren og laver lige en kort anmeldelse af dem Q Acoustics 3010i
    https://www.cilo.dk/q-acoustics-3010i.html


    Jeg kunne ikke bruge dem med mine 130mm isoacoustics standere pga den er for bred, så jeg bestilte et sæt K&M 26772 Table Monitor Stand, Structured Black da jeg tænkte bag mine skærme ikke er helt optimalt og ville ikke afskrive dem bare fordi min isoacoustics stander ikke kunne bruges.

    De spiller overraskende, måske ikke så mange detaljer i toppen (de er ikke lyse påtrængende før der spilles højt og så det måske signalet der forvrænger ikke forstærkeren, så skal der spilles meget højt skal der skrues 2x op for effekt forstærkeren),på en hylde bag mine skærme er bassen overraskende dyb (bassporten har ikke rigtig noget luft + det som hylden væggen,skrå vinduet gir under f.eks 200hz)

    Brian Bromberg lyder sku ok i bassen

    God bred lyd trods det der er nogen side vægge som øddelægger det lidt

    Spille højt kan de også så længe man har mange watt ca 2x100 watt i 8 ohm, de er mere 8 ohm end mine 4 ohm argon alto 5 MKII er

    De er et godt alterantiv til dali spektor 1 og System audio saxo 1 som jeg synes har en blødere fyldigere bund og mere skarp i de høje frekvenser, jeg tror ikke de kan spille så højt som q acoustics 3010i og dali spektor 1, til prisen påå 1299kr er de et godt køb.

    Argon alto 5 MKII er stadig et mindst lige så godt køb da de er på 4 ohm = mere effekt fra forstærkeren og lyder måske lidt mindre indelukket i de høje frekvenser (flere detaljer?) samt kan måske spille lidt højere.


    profilbillede
  • #8   1. dec 2021 Har lidt jeg kan skifte med engang imellem lige som f.eks joe n tell, thomas & Stereo og andre på youtube, nogen har f.eks 2 pladespiler, jeg har kun 1 og andre har 2-3 tv, jeg har kun 1 som jeg ikke pt bruger

Kommentér på:
Nye højtaler & prismatch

Annonce