{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
869 visninger | Oprettet:

Julie A
Julie A
Tilmeldt:
21. mar 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15

forstærker til CV højtalere {{forumTopicSubject}}

hej alle,

jeg har brug for hjælp, da jeg ikke har ret meget forstand på forstærkere.
Jeg har købt et par Cerwin Vega CLSC-10 med en ældre forstærker, som desværre er røget sig en tur.

Jeg sidder og søger lidt for at finde en brugt, men hvad skal forstærkeren mindst kunne i watt og ohm?

Jeg håber, nogen gider hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forstærker til CV højtalere
  • #1   8. maj 2013 4 ohm skal den gerne smide en 300 watt ca..

    Det er meget passende.. smiley


  • Julie A
    Julie A Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
    #2   8. maj 2013 tak! den nuværende Denon har dog kun 145 men er det så x 2?

  • #3   8. maj 2013 De 300 jeg har sagt er os x2 da det er i stereo ( 2 kanaler)

  • Julie A
    Julie A Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
    #4   8. maj 2013 så altså 2 x 300w, tjek! tak smiley

  • #5   8. maj 2013 smiley

  • #6   9. maj 2013 Medmindre du skal holde hjemmedisko 8 timer i streg på fuld knald, behøver du altså ikke 2*300 watt. Det vil ikke skade, men du kan godt klare dig med mindre. CLSC-10 er jo ikke en så stor højttaler igen.

  • #8   9. maj 2013 Rasmus: Det er netop der til de fester han behøver meget effekt... Fotr han skruger ikke forstærkeren op på mere en 75% alligevel da de sidste 25 % i en forstærker er ren forvrængning så passer det ca med han bruger 200 watt... Og det vel meget fint.

  • Julie A
    Julie A Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
    #9   9. maj 2013 ja altså de står i min stue i min 2'er lejlighed, og lige nu er det en ret lille Denon, der trækker dem, og det klarer den fint smiley (og jeg er ikke en "han" ;))

    Rene S - jeg forstår ikke helt dit indlæg? smiley


  • #10   9. maj 2013 Det rene vil have dig til at købe er den her

    http://www.thomann.de/dk/t-amp_ta2400.htm det er en effketforstærker, men jeg ville nok sige det var et overkill, men du mangler aldrig kræfter til de små højtallere smiley


  • #12   9. maj 2013 Tror du ikke 1200 watt, er lidt for meget til en der snupper 300?, det er bare lige 900 watt i overskud! :P, tror godt hun kunne nøjes med en 1050 der giver 525watt smiley

  • Julie A
    Julie A Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
    #13   9. maj 2013 haha mere vil ha mere!! Mere bas! Mere arm!! ej det er nok lidt overkill i min lille lejlighed hehe, men hey, så kan de da få lov til at vise deres værd!

  • #14   9. maj 2013 Jeg ville tage denne her hvis jeg var dig smiley

    http://www.thomann.de/dk/tamp_ta1050ii_endstufe.htm


  • #16   9. maj 2013 Den der ta 1400 ka jeg godt gå med til smiley

  • Julie A
    Julie A Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
  • Julie A
    Julie A Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
    #19   9. maj 2013 haha jeg kender ikke engang forskellen smiley

  • #20   9. maj 2013 jeg må nok indrømme , jeg har hørt en stage line, og den var ikke noget at råbe hurra for,jeg ville holde mig til den t.amp, de er rigtig gode! :), plus der er 10 års garanti på dem smiley

  • Julie A
    Julie A Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
    #21   9. maj 2013 oki smiley tak smiley

  • Julie A
    Julie A Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
    #22   9. maj 2013 men man kan godt nøjes med en effektforstærker?

  • #24   9. maj 2013 Eller noget i den her retning
    http://m.dba.dk/forforstaerker-nad-c-315bee/id-91510671/


  • #26   9. maj 2013 Ja ja smiley det var bare for hun kunne se de forskellige smiley

  • Julie A
    Julie A Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
    #27   9. maj 2013 min nuværende sender vist kun 2 x 40, og den trækker udmærket. Men den er til låns og budgettet er lille, så egentlig leder jeg efter den mindste forstærker, jeg kan tillade mig, uden at ødelægge nogen af delene smiley takker for alle svarene! smiley

  • #28   12. maj 2013 Da ingen andre har spurgt om det så gør jeg det... Hvad er formålet med anlæget? altså skal det kunne spille ved moderat volumen men stadig lyde rimelig ok eller skal det bruges til at feste igennem med? smiley

  • #30   12. maj 2013 Whazz, haha en dag når du kommer forbi det sønderjyske så skal jeg demonstrere for dig grunden til mit indlæg smiley

    Ej men hvis hun kun sjældent hører højt musik men bare nyder at der er musik som ikke lyder tamt som et sæt satelit højtalere så ville en stereo reciever jo gøre arbejdet yderst fint hvilket jo let kan findes til billigt penge og med 80-100 watt rms pr kanal så kan hun alligevel skrue op så nabo'erne hader hende smiley

    Selvfølgelig er det kun godt at have rigelig med power men hvad nytter det at have det hvis ikke det bliver brugt overhovedet? smiley


  • #32   12. maj 2013 Ja men power har en pris, så vælger man den billige løsning jamen så er der også tab på lydkvaliteten samt en chance for blæserstøj så en absolut anbefaling ville i stedet for t.amp være denon poa2200 eller noget tilsvarende hvor lyden stadig er god men du har en stabil amp men så er prisen også højere smiley man får hvad man betaler for smiley

  • #34   12. maj 2013 I know, i mine øre er clsc en af de værst spillende modeller cv har lavet men det er også kun min mening lige så vel som jeg syntes at de mest vellydende er 12tr og s1 smiley

    Med en denon kan højtalerne jo udskiftes senere hen hvis julie ønsker det og så får hun mere gevinst ud af det smiley til kammerater som har eltax højtalere osv der anbefaler jeg absolut også noget ala denon osv når de er nye indenfor hifi og gerne vil opgradere til et mere vellydende anlæg smiley


  • #36   12. maj 2013 Der er det så smag og behag igen for jeg kan netop godt lide lyden i denon smiley og ja de er bestemt mere vellydende end t amp smiley

    Dem kan du få lov at høre her og der er en kæmpe forskel fra de gamle modeller til bare de ældre 80-90'erne samt meget større endnu op til de nye modeller smiley


  • #38   12. maj 2013 En fiske line med en ordenlig krog på så du kan fange bilerne på vejene samt tape til at spænde din nervøse mor fast med og du er godt kørende smiley

  • #40   12. maj 2013 Haha smiley

  • Julie A
    Julie A Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
    #41   12. maj 2013 ja altså jeg bor i en 60 m2 lydt lejlighed! ind i mellem sker det, at vi holder opvarmning her og giver den gas. Ind i mellem nyder jeg selv at skrue højt op (progressive trance ftw meget apropos fodtramp og techno hahaha), men jeg er jo desværre nødt til at tage hensyn til mine omgivelser, for ville da helst høre høj musik hele tiden, det går bare ikke rigtig 4-5 timer om dagen smiley
    Så som udgangspunkt bliver højtalerne sådan set ikke udnyttet!

    Én af mine venner har tilbudt mig en ældre Technics su-x320, vil det være ok indtil jeg evt får råd til at købe en NAD?
    og nu I er så fantastisk behjælpelige, hvad er så en god løsning til afkobling? de har pt nogle små gummifødder, og jeg kan forestille mig, min underbo lider!


  • Julie A
    Julie A Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
    #42   12. maj 2013 og hey vær lige lidt sød ved mine højtalere, jeg er ret glad for dem, selvom jeg godt ved, nogle studio højtalere ville ha været bedre... og at jeg nok skulle have undersøgt det hele lidt bedre, inden jeg købte, men drengene i min omgangskreds er glade for CV sååå...

  • #44   12. maj 2013 Julie, det at jeg nævner at jeg ikke syntes at de spiller godt er skam ikke negativt ment men blot min smag lige så vel som det halve af hifigalleri ikke kan lide mine smiley jeg er selv cv mand dog blot til de ældre modeller smiley At du er glad for dem er kun godt for det er træls at have nogen som man ikke kan lide smiley

    Jo den technics kan sagtens vække dem til live i første omgang men det kommer an på hvad den koster for der er flere stereo reciever som har flere kræfter og ikke koster meget smiley

    Til afkobling kan man i hifiklubben købe sådan nogle gummi agtig plader som er beregnet til det men hvor godt de virker, ved jeg ikke.. pt har jeg selv dæmpnings filt mellem 2 sæt højtalere både for at de ikke skal risse hinanden men også for at afkoble fra hinanden smiley


  • #45   12. maj 2013 Whazz, til cv vil jeg netop ikke anbefale de nyere h/k forstærkere da de mangler en del bund i forhold til deres ældre forstærker samt mange andre mærker smiley min er godt nok lige en model ældre og den spiller skam flot men den er altså lidt tam smiley

  • #47   12. maj 2013 De nyere modeller syntes jeg i forhold til de ældre, altså dem før min model smiley Der er også forskel på hvilke højtalere du tester det med smiley

  • Julie A
    Julie A Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
    #49   12. maj 2013 Jeg har læst kork også kan hjælpe på at dæmpe lidt, så bassen ikk går lige igennem?

    Jeg skal kun give et par hundrede for den technics, så tænker det er ok indtil jeg har tid og penge til at få fat på noget ordentligt! For skal bare ha en asap, da den anden er blevet hentet i dag!
    Og synes godt nok der er stille uden musikken kørende i baggrunden..

    Mit indlæg vedr mine højtalere ovenfor var ikk surt ment, sku nok ha smidt et par smiley smiley ind - ved der kan gøres rigtig meget for lyden og med tiden skal jeg nok få lavet et fint anlæg med ordentlige kabler osv smiley


  • #50   12. maj 2013 Det lyder meget rigtigt at kork også har den egenskab men har faktisk ikke lige sådan hørt om det smiley

    Nå okay ja så havde jeg nok også købt den specielt nu hvor der er stille i lejligheden smiley

    Hehe nå okay det er jo let at misforstå hinanden over beskeder smiley

    Ja der kan gøres meget og kun ens ører kan fortælle hvornår man er tilfreds smiley


  • Julie A
    Julie A Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
    #51   12. maj 2013 jeg er nem at tilfredsstille, da jeg ikke ved, hvad jeg går glip af smiley Altså jeg opholder mig sjældent hos folk med virkelig god lyd, så det er nemt at få noget der er bedre end så mange andres smiley

    og ja, alt for meget går tabt med det skrevne ord! Særligt hvis man lige glemmer en smiley i ny og næ!

    Jeg har læst at sådan nogle korkklodser, man bruger til slibning, kan gøre det, så tror jeg forsøger mig med dem - de er i hvert fald billige og let tilgængelige smiley


  • #52   12. maj 2013 Det er rigtigt, man skal jo også starte et sted smiley Jeg opholder mig også yderst sjældent ved folk som har vellydende anlæg så derfor er det rart bare at prøve sig frem smiley

    Det er rigtigt og der er ikke noget mere træls end at blive misforstået og det går galt så man skal altid huske på at man kan misforstå hinanden smiley men nå der skete jo intet smiley

    Slibe med kork? nå du mener dem man bruger til sandpapir eller? tror jeg ville finde nogle kork plader i stedet som fåes i omkring 5mm for de der klodser du nævner er pænt store 3-4 cm ca i tykkelsen smiley


  • Julie A
    Julie A Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
    #53   12. maj 2013 jep det er sådan nogle korkklodser - skal der ikke helst være en hvis tykkelse, så de slipper gulvet? de anbefaler dem på hifi4all i hvert fald smiley

  • #54   12. maj 2013 Pas der kan jeg desværre ikke vejlede dig men tænkte mere på udseendet smiley Jeg skal ikke have noget så stort under mine smiley

Kommentér på:
forstærker til CV højtalere

Annonce