{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.825 visninger | Oprettet:

Lasse M
Lasse M
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 61

b&o pladespiller {{forumTopicSubject}}

nu når jeg snart får mine højtalere til mit beovision 7 tv har jeg tænkt på en pladespiller til fordi jeg har en masse gamle lper smiley måske et dumt spørsmål men kan det lade sig gøre til mit tv ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte rem på klippebord på Stiga Tornado 2098 H SDST 98 Hydro 1.000 kr.
  • Afhentning og bortkørsel af mindre jordbunke 3.000 kr.
  • Nedtagning af radiatorer 1.000 kr.
  • Ophængning lampe 900 kr.
  • Hænge lampe op (2 i 1) (se foto) + hænge 2 billeder op + hylde + 2 spejle 700 kr.
  • No hot water from the tap. 1.999 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  b&o pladespiller
  • #1   25. mar 2013 Ved du hvilke lydindgange der er på dit tv?

• Lasse M
    Lasse M Tilmeldt:
    jan 2013

#2   25. mar 2013 der kun de tre forskellige farver stik, og et der ligner et hdmi men vidst ikke er et smiley

• #3   25. mar 2013 Gul/rød og hvid? for så har du rca indgange hvilket betyder at du sagtens kan sætte en pladespiller til dog skal du have en riaa forstærker imellem da det ikke er indbygget i nogle af B&O's pladespillere mig bekendt samt mange af pladespillerne har et 7 eller 8 pins din stik når det er B&O så du skal have et andet stik på men Allan R ved mere om den del samt alt det andet. smiley

• Lasse M
    Lasse M Tilmeldt:
    jan 2013

#4   25. mar 2013 ja det er de farver smiley tak for hjælpen

• #5   25. mar 2013 Det var så lidt smiley

• Lasse M
    Lasse M Tilmeldt:
    jan 2013

#7   25. mar 2013 en b&o helst så det passer til det andet er ikke så meget inde i pladespillere så må kigge lidt rundt efter noget smiley

• Lasse M
    Lasse M Tilmeldt:
    jan 2013

#8   25. mar 2013 er der indbygget det i dit tv ? gad vide om det er i mit også så ?

• Lasse M
    Lasse M Tilmeldt:
    jan 2013

#10   25. mar 2013 aha smiley hehe

• #11   25. mar 2013 Pas nu på, nogle pladespiller fra b&o kan have indbygget rosa og derfor kan det være at der ikke er brug for en. Men hvilken model er der tale om?

• LilleArne
    LilleArne Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Svar: 14
    #12   25. mar 2013 Hvis det er en type 9311, 9321 eller 9331 er der av in, som sidder (når du ser tv bagfra) i højre side næsten helt oppe i toppen.

Så åbner du av4 under tilslutninger og kalder den v.mem eller v.aux.

Så kan du trykke AV - v.mem og høre lyden, uden skærmen er tændt.
    Du kan også bruge scartindgangen, og få la et et kabel fra scart til phono.

• Lasse M
    Lasse M Tilmeldt:
    jan 2013

#13   26. mar 2013 Hvad vil det sige der indbygget rosa ? Og lille Arne tak vil jeg lige kigge på smiley

• #14   26. mar 2013 Gætter på at han mener riaa smiley

• #15   26. mar 2013 Ups sorry mente riaa.

• #16   26. mar 2013 Men okay var faktisk ikke klar over at der var nogle af B&O's pladespiller som havde det indbygget eftersom de ikke ligefrem er nye mere smiley

• #17   26. mar 2013 Nogle pladespiller kan have det og der er også nogle af deres forstærker som har.

Dog syns jeg ikke helt at det giver mening at hvis du tilslutter din pladespiller via av 4og kalder den for v.men og så når du trykker av først og så v.men så skulle lyden komme mens skærmen er slukket.

Er mere sikker på at du skal trykke a-v.aux på fjernbetjening som ligger under list funktion for at få lyden uden at der kommer billede.

• #18   26. mar 2013 Det er faktisk meget få B&O modeller som HAR indbygget RIAA, da de er designet til at køre med deres egne musikanlæg. Nogle af dem som eks. Beogram 7000 har indbygget RIAA og kan anvendes på alle anlæg bare det har en AUX tilslutning. Andre B&O modeller som TX & TX2 har ikke indbygget RIAA med har derimod phonokabler i stedet for B&O´s 7 polet DIN stik som anvendes ved tilslutning til en Beomaster radio. Beogram 7000 med indbygget RIAA blev primært bygget til at køre på de nyere B&O musikanlæg som ikke har en dedikeret pladespiller/phono tilslutning.

Hvis dit TV har AUX In enten via DIN, RCA eller Rød Hvid & Gul så kan du anvende Beogram 7000 UDEN et mellemled/pladespillerforstærker (RIAA)

Hvis du vælger en af de andre modeller (billigere i indkøb) så skal der en RIAA imellem enten via RCA eller RCA med en DIN adapter mellem RIAA og pladespiller. Jeg personligt ville gå efter en 7000 model i dette her tilfælde da den kan tilsluttes direkte.

Håber det har hjulpet lidt på jeres spørgsmål.

• LilleArne
    LilleArne Tilmeldt:
    jan 2012

#19   26. mar 2013 DV - Kartoffel potato.

Om du trykker list a-v.aux + go eller om du trykker list av + v.mem er vel i bund og grund det samme...

Lasse - driller det når du er ved at slutte til, så giv en pm. arbejder med B&O til dagligt!

• #20   26. mar 2013 LilleArne

Nej det er det nemlig ikke, forskellen ligger i at når du har av foran en kommando, så tror tvet eller anlægget at den skal hente lyden fra enten tvet eller anlægger via masterlink/datalink tilslutningen og ikke via TV's egen indgange.

Men ved at du bruger kommandoen a-v.aux, så fortæller du tvet at den skal hente det var en af dens indgange men kun lyden.

Lasse, du er også velkommen til at kontakte mig hvis det for jeg arbejder også med B&O til dagligt.

• LilleArne
    LilleArne Tilmeldt:
    jan 2012

#21   27. mar 2013 Ikke for at være påstående, men iflg. Beo5 tool og lintronic boks (hvis du selv skal udlæse ir) så er a-v.aux = av + v.aux, altså den samme kommando.

Prøv på dit eget tv. Træk ml stikket ud, og tryk av - v.men så starter dine højtalere, uden den tænder skærmen.

Du har ret i at av kommandoen også bruges til at hente lyd fra en audio master, ved en opt1 opsætning. Men husk lige på at der ikke er nogen til i denne opsætning.

Nok om det, det vigtigste er vel at Lasse får lyd ud af sin opsætning, på den ene eller den anden måde. Hvilken han vælger, skal jo bare være den der falder ham mest naturligt.

• Lasse M
    Lasse M Tilmeldt:
    jan 2013

#22   28. mar 2013 vil sige tusind tak for inputs smiley der kommer en b&o mand ud med de nye højtalere og så man han sætte den til jeg får købt af pladespiller har ikke selv så meget forstand på det så må få ham til det når det er .. smiley

Kommentér på:
b&o pladespiller

Annonce