{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.027 visninger | Oprettet:

rasmus c
rasmus c
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 122

Skratten/ubalance i volume/balance knappen {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har fået en ældre NAD forstærker: Stereo Amplifier 3155 af min kære fader, men den er lidt mærkelig, når Mono knappen er på off spiller den ca. 10% på venstre kanal mens den fungere 100% på højre kanal, men hvis jeg trykker på Mono knappen spiller de begge lige højt.

Den skratter når man skruer op og ned, og skrue på balance knappen også (Balance "knappen" sider inde i midten af Volume "knappen")

er ikke i tvivl om den ikke fungere optimalt når den skratter, men syntes bare stadig det er mærkeligt at det skulle kunne forsage et så skævt lydbillede nu når den kan trække begge højtalere fint op i Mono...

Er der nogen der kunne have en ide om det er mere end Volume/Balance kontrol komponentet, eller om den kan forsage alt det påstyr? og evt. om man kunne finde et nyt komponent(variable kondensator eller hva de nu hedder smiley )?

håber der er nogle der kan hjælpe mig lidt på vej her smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skratten/ubalance i volume/balance knappen
  • #1   28. jan 2013 Det lyder som et slidt potmeter...
    I mono, tager den bare begge signalerne (Højre og venstre) Og køre dem sammen som eet signal, og så er det klart når dit potmeter, har hul igennem på den højre, at den venstre højttaler så også siger noget.

Jeg har lidt samme problem, på et par af mine forstærkere smiley
    Skal have dem skiftet ved lejlighed...

• rasmus c
    rasmus c Tilmeldt:
    dec 2007

#2   28. jan 2013 Hvordan renser man lige sådan noget?

• #3   28. jan 2013 med lidt held kan du rede dit potmeter ved at skille den ad og give den noget kontaktrens smiley

Hvad den andet angår er det sq ikke sikkert det lige er så nemt at fikse smiley

• rasmus c
    rasmus c Tilmeldt:
    dec 2007

#4   28. jan 2013 søgte lidt rundt på nettet efter lidt erfaring og fandt det her forum emne:
    http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=82636

der efter brugte jeg lige hvad jeg havde som mindede om det de snakkede om smiley

Det her virkede ihvertfald fortrinligt:

Støvsugede mens jeg brugte computer duster til at løsne støvet (hele maskineriet).

Brugte noget Pronto Fugtfortrænger jeg sprøjtede ind i mellemrummene og hullerne på potentiometer, derefter skrue op/ned på både balance og volume en 30-40 gange.

Der efter samme tur med WD40 dog nøjes med 1-2 gange til lige at få det smurt rundt...

virker ihvertfald indtil vidre smiley

• rasmus c
    rasmus c Tilmeldt:
    dec 2007

#5   29. jan 2013 fesent nok

spillet musik i 3 timers tid så ryger den ene lige pludselig ned på de 10% igen, gav den en nensomt slag over volume knappen vupti så spiller det igen... smiley ser ud som om jeg skal til at pille lortet ud for at enden at rense det ordenligt eller skifte de plader der :S

Kommentér på:
Skratten/ubalance i volume/balance knappen

Annonce