{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.496 visninger | Oprettet:

HJÆLP - Sprunget forstærker? {{forumTopicSubject}}

Hej Hifigalleri.

Jeg var ude for noget her for 30 min siden, da jeg sad og hørte musik. Jeg sad og hørte musik på 30/75 i lydstyrke, hvor forstærkeren pludselig slukker.

Jeg slukker musikken, og går hen og tænder forstærkeren. Da jeg trykker på knappen, kommer der gnister fra den ene side af forstærkeren og den slukker med det samme.

Nu, efter den har kølet lidt af prøver jeg så endnu en gang og tænde forstærkeren, den tænder så der lyser normalt i displayet i 5-6 sekunder hvorefter den slukker.

Har jeg brændt sikringen i den? Eller kan det være noget andet?

Har mulighed for at lave en video også hvis det kunne hjælpe yderligere.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montere brusestang 800 kr.
  • Havemand til fræsning 840 kr.
  • VVS-installatør 1.000 kr.
  • Hængt billeder op 500 kr.
  • Rengøring af hus 800 kr.
  • Install washing machine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP - Sprunget forstærker?
  • #1   16. jan 2013 Hvilken model er det?
    Men hvis den gnistre er det gået udenom sikringen:-(

• #2   16. jan 2013 Det er en Pioneer VSX-521-k smiley

Kan ikke finde hvor sikringen sidder heller, så kan ikke tjekke om den er sprunget eller ej.. Men hvis sikringen var sprunget, burde den vel slet ikke kunne tænde? Eller?

• #3   16. jan 2013 vis det er din yamaha forstærker set ud fra din anlæg er det nok et varme problem der har gjordt det.. ser godt nok meget inde lukket ud jeg har 7-10cm afstand til min yamaha forstærker før den rammer mit av møbel altså top pladen.. er vigtig at sådan en forstærker har et godt luft mellemrum så den kan komme af med den varme den afgiver især vis det ik er en blæser kølet forstærker smiley

• #4   16. jan 2013 Synes du skal høre i butikken hvor den er købt. Men Michael skriver hvis den har haft det for varmt og det får de let hvis der står noget direkte ovenpå.

• #5   16. jan 2013 Michael

Har fået udskiftet Yamahaen med en Pioneer, og har fået taget den ene plade af mit TV møbel så der er 8-10 cm over forstærkeren til at "få luft" så det burde ikke være et varme problem smiley

Den føltes heller ikke særlig varmt da den slukkede, den havde kun været tændt i 15 min

• #6   16. jan 2013 Er der ganranti på den så skynd dig ned med den

• #7   16. jan 2013 Det burde der være, da forstærkeren er købt for omkring et år siden smiley Den er dog købt på nettet, men i en dansk netbutik.

Dette leder mig til næste spørgsmål, hvis jeg skal have den repareret skal det jo være på et autoriseret værksted. Hvis jeg har købt den over nettet, og har fået garanti derigennem kan jeg så godt gå ned et af de 4 steder herfra: http://www.pioneer.eu/dk/content/support/support/service.html og få den fikset på den garanti?

• #8   16. jan 2013 Den butik jeg købte min Pioneer i havde en aftale med Pioneer hvor de kom ud til mig og hentede den på en fast ugedag hvor de kørte i mit område og det samme hjem igen. Om dette er en sær aftale med butikken ved jeg ikke eller om det er fordi det er en dyrere model måske. Men igen ring og hør hvor du købte den. Er det under garanti mener jeg du får fragt refunderet hvis du selv skal sende den. Tag evt et godt billede af fronten og send med. Min var ridset da den kom hjem og så er det lettere at bevise når der er duk. på det.

• #9   16. jan 2013 Den er forresten købt www.av-connection.dk som har 9.9/10 på trustpilot med over 600 anmeldelser. Nogen der ved om de selv har værksted til at reparere tingene?

• #10   16. jan 2013 Av er 100% godkendt. Har købt meget hos dem ??

• #11   17. jan 2013 Lyder godt smiley

Ringer ind til dem imorgen og høre hvad de vil anbefale mig at gøre smiley Er ikke i tvivl om at det bliver lavet på garantien, har fundet kvitteringen og den er købt i juni 2012 smiley Det er mere det at jeg nu skal undvære mit anlægs lyd de næste par uger der irritere mig lidt smiley

Kommentér på:
HJÆLP - Sprunget forstærker?

Annonce