{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.318 visninger | Oprettet:

Mission LX3 MKII bas {{forumTopicSubject}}

Højtaler modtaget Mission LX3 MKII

De spiller godt med min Sabaj A20 a men mængende af bas skuffer i forhold til min argon Alto 5 MK II

Specs:

Mission LX 3 MKII Frequency response (+/-3dB) 45Hz ~ 20kHz gamle højttaler 55-20.000 Hz ± 3dB

Mission LX 3 MKII Bass extension(-6dB) 40hz, argon ? 6.5" vs 5.25" 22.6x34.5x30.0 + 0.8cm vs 16.8 x 27.2 x 21.2 cm

Højtalerne er super store, på størrelse med dali zensor 3, oberon 3, ved at Mission QX-2 har markant kraftigere og dybere bass, det samme kan siges om et sæt Yamaha HS7.

Har jeg for store forventninger ?

Kan man få mere kompakte højttalere med bedre bas

behøver ikke 40hz +/- 3db jeg behøver ikke 90 db og 4 ohm højtalere

Fik skubbet mit skrivebord ca 6 cm længere væk fra væggen og højttalere ca 6 cm længere bag ud og tror det har givet lidt, men selv der hvor de stod først burde bassen have være bedre,mere tydelig, den har størrelsen og specene til det

Skal jeg prøve at sænke mine isoacoustics stander så de er ca 8 cm istedet for ca 20 cm høj, så jeg lytter mere til bas/mellemtone enheden (ørehøjde) end diskanten, jeg tror jeg ligger imellem 1/3 og 3/4 del hvor jeg lytter mere på diskanten end bas/mellemtonen, hvor ca 50% så er lytter jeg midt imellem diskanten og bas/mellemtonen (for de fleste optimal lytte højde i forhold til højttalerne når det er 2 vejs højttalere)

https://www.mission.co.uk/lx-3-mk2/

https://argonaudio.dk/products/alto-5-mk2-passive-speakers

Jeg bruger første version af dem her (dem i linket er version 2) https://www.thomann.de/dk/isoacoustics_iso_155.htm


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mission LX3 MKII bas
  • #1   25. aug 2021 Big Fail


    profilbillede
  • #2   27. aug 2021 smiley


  • #3   27. aug 2021 Hvordan lyder de nu, ift. alto 5?

  • #4   27. aug 2021 De spiller bedre, de er dobbelt så dyre og markant større og tungere, selv om bassen er større og går ca 10 hz længere ned er den ikke oppustet,bamset (heller ikke mellemtonen) ,den er stadig neutral men lidt dybere, der hvor man mærker forskellen er når må man lytter til et godt nummer med en god bass f.eks edm og så skruer højt op for lyden, så der mere fylde, mere puncy bas og de gør det uden tegn på at få sved på panden,heller ikke fra min Sabaj A20 A class d forstærker.

    Dog hvis man vil have en meget dyb,markant og slag kraftig bas, så det et sæt qx-2 som er på tilbud hos hififreaks, da der snart kommer nye QX modeller

    Breddere lyd,perspektiv, lidt mere dybde i lyden, en lidt mere makant top men har ikke oplevet lyttetræthed, i det hele taget i forhold til argon alto 5 MKL II synes jeg de har en mere åben lyd (kan have flere detaljer pga det) men stadig den gode balance i bassen så man ikke for buldre bass (uanset om skum proppen er i eller ikke er i),lyden er på ingen måder tung,langsom, højere opgivet følsomhed som dog udligner sig da lx3'erne går ned til 4.1 ohm hvor altoerne er på 4 ohm, så har altoerene til gengæld lavere følsomhed

    Der ikke meget negativt at sige om dem ud over de er store, selv prisen er yderst rimelig og kunne sagtens koster mere, f.eks 3000kr som et sæt dali oberon 1 koster, men som er markant mindre, mindre bass og mere lys lyd som nemt kan være trættende at lytte på i længden.


Kommentér på:
Mission LX3 MKII bas

Annonce