{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.333 visninger | Oprettet:

Johnny C
Johnny C
Tilmeldt:
15. nov 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10

Hjælp til nybegynder med lyd {{forumTopicSubject}}

Jeg søger lidt hjælp til at få lidt god lyd i stuen.

Det hele starter med at jeg har mig et beocenter 9000 fra 86 som jeg har været rigtig glad for, men den stod desværre af og vil koste 1800kr at få repareret og det vil jeg nok ikke ofre når man ser hvad man kan få andet for.

Jeg lånte så en Acoustic lab forstærker (link fjernet)

Og købte et sæt Dali Blue 2002 højttalere.

Fik det sat til min bærbar og hold da op en forskel. Men selvom det lyder bedre lyder det ikke for godt.

Jeg vil ikke smide flere tusind i anlæg, men vil bare have god lyd.

Ved godt det er et umuligt spørgsmål, men håber bare at kunne blive sendt i den rigtige retning efter hvad jeg skal kigge efter.

Rummet hvor der skal være lyd er ca 20 kvm og det skal ikke være til tv, kun musik.

Håber på lidt hjælp.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til nybegynder med lyd
  • Johnny C
    Johnny C Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #1   15. nov 2012 Ingen gode råd?

  • Johnny C
    Johnny C Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #2   15. nov 2012 Haha, ligesom bilgalleri.

    Ej jeg har tålmodighed nok og det jeg mener med flere tusind. Så mener jeg at jeg ikke vil smide flere tusind for noget som alligevel er noget rod.

    Det jeg søger er noget god lyd og ikke krystalklar lyd til 100.000

    Har bare været igennem så mange forretninger og alle siger noget forskelligt.

    Som sagt er jeg nybegynder og ved intet


  • Johnny C
    Johnny C Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #3   15. nov 2012 Det lyder egentlig meget rigtigt, jeg talte med en kammerat som siger bare køb en Denon pma 1560 som han så selv har. Men vil hellere stå og have brugt 100.000 om fem år, men sådan er det vel når man først får smag for det.

  • Johnny C
    Johnny C Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #4   15. nov 2012 Mente: vil heller ikke stå og have brugt 100.000 om fem år

  • #5   15. nov 2012 Nu kan du godt lide dine 2002, Så hvis du ikke vil have stører så er det din forstærker du skal skifte ud.

    En nyere NAD som kan give mere effekt til dem ville være en god ide, min mor har (havde) dali 2002 og en nad 743 i stuen og det lyder altså rigtig godt.

    Hvis du har plads så kan jeg anbefale dali 450, de spiller altså sindsygt godt, bedre end de dali 850 jeg har stående nu. fortryder jeg solgte mine 450. smiley

    450 står imellem 800-1600kr efter stand og farve.
    850 = 1500-3000kr alt efter farve og stand.

    Tjek mine anlæg for billeder.

    Har dog ikke oprettet mit nuværende.


  • #6   15. nov 2012 jeg var ude ved hifiklubben i aalborg igår og der fandt de et stereoanlæg som gjorde det rigtigt godt for pengene.
    Det var et sæt Dali zensor 7 og en cambridge audio forstærker( den mindste de har til 1999) men det er så, nyt, hvis det var det du havde i tankerne smiley
    Men ud og hør hvad du vil have, det er det bedste råd, vi andre kan jo ikke høre hvordan det lyder for dig smiley


  • #7   15. nov 2012 Hvor mange penge regner du med at ville bruge? For så det lidt nemmere at vejlede dig smiley Og husk, du kommer altid til at bruge mere, end du havde regnet med smiley

  • Johnny C
    Johnny C Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #8   15. nov 2012 Jeg kan så sige som morten har forstået at jeg blev rigtig glad for mine dali 2002 højttalere, men synes der mangler noget.

    Nu har jeg fået kigget på et par forskellige forstærkere og har faldet for 2, en Denon pma 1560 som min kammerat mener er sagen og så en rotel rotel ra985bx som jeg har hørt meget godt om.

    Denon står til 2000 og rotel til 1000.

    Det er nok en af de to jeg vil starte med.

    En der vil anbefale en af dem eller en helt tredje.


  • Johnny C
    Johnny C Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #9   15. nov 2012 Ved godt jeg lyder som en der ikke vil ofre en skid, men vil helst ikke starte med at smide 10000 for en forstærker, det kan komme senere.

  • #10   16. nov 2012 Jeg ville vælge den rotel også finde et par dali 450. smiley

  • OldSchool
    OldSchool Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #11   16. nov 2012 Nu skriver du "fik det sat til min bærbar".
    Problemet med den ikke alt for gode lyd ligger vel ikke i nogle dårlige mp3 filer?


  • #12   16. nov 2012 Kæden er ikke stærkere end det svageste led... Som OldSchool nævner, så er ringe filer og dårlige lydkort = dårlig lyd.. Jeg kender ikke de 2 modeller af forstærker specifikt, men tag evt et kig på marantz og harman kardon, de laver osse gode stereo forstærkere, også behold de højttalere, jeg kender dem ikke, men hvis du er glad for dem så er det jo det.. Invester pengene i en D/A konverter og forstærker:)

  • Johnny C
    Johnny C Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #14   16. nov 2012 Købte sgu en denon pma 980r forstærker og en cd afspiller til mine dali 2002. Aner ikke om det er mine øre der ikke har hørt hi fi nok, men for satan jeg er tilfreds.

    Så vender nok tilbage en anden dag, tak til alle.


  • #15   17. nov 2012 fedt.! jamen så er det jo bare med at få taget nogle gode billeder og få det oprettet. tillykke med dit set-up.. det vigtigeste er i bund og grund DINE ører er tilfredse:)

Kommentér på:
Hjælp til nybegynder med lyd

Annonce