{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brokoble
  • #1   30. maj 2021 har du ikke manualen ellers kan den sagtens downloades..
    Jeg vil ikke anbefale dig at brokoble dine forstærker, http://www.skinbjerg-audio.dk/files/Derfor%20skal%20du%20ikke%20brokoble.pdf

    overvej at bi-amp i stedet.


  • #2   30. maj 2021 ... bag på forstærkeren er der en switch som skal stå på mono.
    og forstærkerne skal kobles til som vist på billedet.

    Men vil som jeg skrev ikke anbefale dig at brokoble da forstærkeren belastes mere og generelt får du dårligere lyd og styr på højtalernes enheder.
    Du får ganske vist mere effekt men i den virkelige verden vil du ikke mærke den ekstra effekt (kun til den negative side)


    profilbillede
  • #3   2. jun 2021 Her kan du se hvordan du tilslutter på forskellig måder.
    Du kan ud over det viste også bruge 1 forstærker på højtaler hvor højre kanal fks. trækker bas og venstre kanal mellemtone/diskant. på denne måde kan forstærkeren stå helt hende ved højtaleren så man kan undgå lange højtaler kabler, giver så længer signalkabler..

    HUSK! ved bi-amping at du skal fjerne metal delen på højtalerens terminaler, den metal del der kobler minus sammen med minus samt plus sammen med plus


    profilbillede
  • #4   31. okt 2021 hej vår dan skal men sædder sådan en to nad forstækker til

    profilbillede
  • #5   31. okt 2021 Hvis det var mig ville jeg bruge bi-amping og slå soft clip fra


  • #7   1. nov 2021 Der er vel ingen i tråden der skriver at en brokoblet forstærker er et problem - er der ?
    De forstærker du nævner Krell, AR, ML...de er fra bunden konstrueret til netop det og har forsyning der passer til det = no problemus
    Det er dog de færreste almindelige stereo forstærker der er det og det er et stort -
    Jeg har endnu til gode at høre en stereo forstærker der brokobles lyd lige så godt som hvis den kørte bi-amp.
    Jeg kender ikke NAD 2400. Men tænker det generelt, har man som her 2 stk. NAD 2400 så har man jo alle muligheder for selv at vurder det.


  • #9   1. nov 2021 Der er nok en grund til jeg skriver som jeg gør, det er de erfaringer jeg har med brokobling af standard forstærker, her har jeg ikke oplevet bedre lyd.
    Derfor anbefaler jeg det heller ikke, men det forhindre jo ikke TS i at prøve og syntes TS det er det bedste så er det jo det han skal.

    https://www.youtube.com/watch?v=oaCfezGpMl4


  • #11   2. nov 2021 Mindes ellers du selv har linket til videoer fra PS audio på et tidspunkt, men ham du kalder Jørgen Clevin kan nok kun bruges når han deler din mening smiley men det overrasker mig nu heller ikke.
    Nej så heller henvise til bladet hvor ½delen af test folkene bag er døv på det ene øre smiley
    Men jeg afviser jo ikke du kan have ret i nogle eksempler, jeg skrev jo også at der var generelt, noget kunne tyde på at personen bag artiklen du henviser til giver mig ret for der står jo også at det er ganske overaskende!
    Men det ændre jo ikke ved at min anbefaling er at TS jo bare prøver sig frem og gør som han syntes er bedst...
    Men hvorfor hiver du NAD 2600 & artikler om NAD 2100 frem når det er NAD 2400 TS har ?
    Er det mon fordi at strømforsyningen er noget mindre i en NAD 2400 kontra NAD 2600 ?


  • #13   2. nov 2021 Kan du ikke tåle at andre har en anden opfattelse eller har du svært ved at læse det jeg skriver ?
    Jeg skriver jeg ikke kender NAD 2400 og at du måske har ret (du kender den)
    Jeg skriver min mening er "generat" fordi det normalt forholder sig sådan at almindelige stereo forstærker lyder bedst når de ikke er brokoblet.. men det kommer jo også an på hvad højtaler der er sat til en given forstærker.

    Derfor var min anbefaling at køre bi-Amp da jeg selv ikke har oplevet bedre lyd ved brokobling.
    Jeg skriver flere gange at TS jo bare skal prøve og så bruge den metode han syntes bedst om.
    Straks skal jeg beskyldes for at køre showet, men det kommer jo heller ikke bag på mig.
    Fordi det i virkeligheden nok er meget modsat, da jeg tror det forholder sig sådan at hvis ikke Thomas C styre showet og han får lidt modspil så bliver man meget personlig.


Kommentér på:
Brokoble

Annonce