{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
961 visninger | Oprettet:

Afstand til væg med room korrektion {{forumTopicSubject}}

Hej Hifi galleri.
Jeg har prøvet at læse lidt omkring men kan ikke rigtig finde noget der passer mit emne.

Jeg har bygget mig selv to subwoofer, hvor jeg har placeret en basport på bagsiden. Det jeg er i tvivl om er om højttaleren bliver "kvalt" hvis den ikke står langt nok fra væggen. Jeg lavede jo en basport, så jeg slap for at et kæmpe kabinet, men vil ideen ikke lidt forsvinde hvis jeg stiller den for tæt op af en væg? Og hvad skal afstanden så være??

Jeg har en forstærker med rum korrektion, og når man har det så har jeg læst at placeringen af højttaleren er lige meget, da forstærkerens rum korrektion klarer det hele.

Hvordan tror i placeringen skal være? Jeg ved godt jeg selv kan prøve mig frem, men kan godt lide at høre hvad andre synes smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med køleskab 1.125 kr.
  • Hjælp til opsætning af TV på væg 500 kr.
  • 2 stk grille - en Weber kul grill med bord og en CharBroil gas grill med 6 tændere 700 kr.
  • Elektrikker 500 kr.
  • Installation af opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Køleskab køler ikke 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afstand til væg med room korrektion
  • #1   21. aug 2012 1: Det med at et kabinet bliver større ved det ikke er reflex.. er ikke altid det passer..

Men det ville være meget nemmere hvis du fortalte hvilken enhed du brugte?

og hvordan placeringsmulighederne er i dit rum..

• #2   21. aug 2012 I det her tilfælde har jeg har jeg lavet en bas relfex fordi jeg skulle undgå for stort kabinet. Enheden er 12 tommer stor, og den er special lavet til nogle højttaler uden kabinet, den er altså lavet til at skulle spille frit. Jeg har fundet ud af at kabinettet skulle være rigtig stort hvis jeg ikke havde bas refleks, og derfor lavede jeg den.
    Jeg undrer mig bare over hvor langt fra en bagvæg den skal stå så at refleksen stadig for vil virke som den skal

Tak for svaret smiley

• #3   21. aug 2012 Det ville være nemmere hvis du fortæller hvad navnet er på din enhed.. smiley

• #4   21. aug 2012 Da den er special lavet, har den ikke noget navn. Kan bare sige at det er en bas som sider i steinway lyngdorfs model d.

Men jeg har fundet et svar, men du er velkommen til at skrive hvad du synes ville virke optimalt smiley

• #5   21. aug 2012 Okay den der lækker enhed! smiley

Og jeg vil tro den skal stå noget ligende 50 cm fra bagmuren og 1 meter fra sidemuren..

uden at vide hvordan din akkustik er og hvordan rummet er opbygget.. så det er ren gætteri..

Der er en god regl:

Stil din subwoofer der hvor du har tænkt dig du skal sidde og lytte fra.. og så gå rundt i rummet og lyt efter hvor du syntes det lyder bedst, der hvor det lyder bedst skal din sub stå.. smiley

Det eneste jeg kan sige..

• #6   22. aug 2012 Mange tak for svaret, det vil jeg tænke over når jeg placerer den smiley

Kommentér på:
Afstand til væg med room korrektion

Annonce