Afstand til væg med room korrektion {{forumTopicSubject}}
Hej Hifi galleri.
Jeg har prøvet at læse lidt omkring men kan ikke rigtig finde noget der passer mit emne.
Jeg har bygget mig selv to subwoofer, hvor jeg har placeret en basport på bagsiden. Det jeg er i tvivl om er om højttaleren bliver "kvalt" hvis den ikke står langt nok fra væggen. Jeg lavede jo en basport, så jeg slap for at et kæmpe kabinet, men vil ideen ikke lidt forsvinde hvis jeg stiller den for tæt op af en væg? Og hvad skal afstanden så være??
Jeg har en forstærker med rum korrektion, og når man har det så har jeg læst at placeringen af højttaleren er lige meget, da forstærkerens rum korrektion klarer det hele.
Hvordan tror i placeringen skal være? Jeg ved godt jeg selv kan prøve mig frem, men kan godt lide at høre hvad andre synes
sep 2007
Følger: 31 Følgere: 30 Emner: 34 Svar: 702
Men det ville være meget nemmere hvis du fortalte hvilken enhed du brugte?
og hvordan placeringsmulighederne er i dit rum..
aug 2012
Følger: 1 AV-enheder: 1 Emner: 2 Svar: 4
Jeg undrer mig bare over hvor langt fra en bagvæg den skal stå så at refleksen stadig for vil virke som den skal
Tak for svaret
sep 2007
aug 2012
Men jeg har fundet et svar, men du er velkommen til at skrive hvad du synes ville virke optimalt
sep 2007
Og jeg vil tro den skal stå noget ligende 50 cm fra bagmuren og 1 meter fra sidemuren..
uden at vide hvordan din akkustik er og hvordan rummet er opbygget.. så det er ren gætteri..
Der er en god regl:
Stil din subwoofer der hvor du har tænkt dig du skal sidde og lytte fra.. og så gå rundt i rummet og lyt efter hvor du syntes det lyder bedst, der hvor det lyder bedst skal din sub stå..
Det eneste jeg kan sige..
aug 2012
Afstand til væg med room korrektion