{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.829 visninger | Oprettet:

Sus fra min preAmp. {{forumTopicSubject}}

jeg har skaffet mig en forforstæker og der er sus på den nå den bare står tændt uden nogen rca stik sat i den.Det minder om man tager og skruer op på volumen på en alm integeret forstærker og det sus man kan høre der som nu er ganke alm for sådan en når man gør sådan.Men selvom volume er skruet helt ned på min pre er sues stadig konstant.Den spiller ellers fin med rigtig god lyd men ved lav lydstyrker kan det susen stadig høres og som sagt prøvet og tage alle signal kabler ud og kun dem i ned til min effekt forstærker.Jeg har min denon pre som skulle afløses af den anden forforstærker og der er intet galt der og intet sus overhoedet fra den. Er der en der evt kan fortælle hva det evt kan skyldes ? PS den forforstærker det handler om er en Abrahamsen V 3,0.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sus fra min preAmp.
  • #1   1. nov 2011 det lyder da godt nok underligt

    sådan en abrahamsen plejer sgu da at være go kvalitet

    har du jord på den? det kunne jo måske tage noget af det


  • #2   1. nov 2011 det er på rca udgangen der er sus på og det er ok højt at høre på smiley

  • #3   1. nov 2011 Har også prøvet med jord og imtet af susen gik væk.Har prøvet i dens meny både og slå Home Theater delen fra og til men bare den konstante susen ligemeget slået fra eller til smiley

  • #4   1. nov 2011 da jeg købte var den sat til fuld balanceret på cd og pre out og der var intet i vejen med den. så jeg må skaffe en effekt med balanceret ingang på og skiftet den ud med min denon. har jo også abrahamsen cd V 1,0 med super dyrt balanceret kabler til og det spiller bare fedt sammen . er du vimmer jeg kan høre foskel på lyd . det balanceret system er jo af en helt anden verden i lyd og sparker røv på rca alt for hårdt. men takker for interesse ang mit problem smiley

  • #5   1. nov 2011 Den susen, kan muligvis skyldes et dårligt match mellem indput - output følsomheden på de 2 mærker.

    Man kan for det meste, men ikke altid, høre forskel på balanceret og ubalanceret, det er dog ikke givet, at det er balanceret der lyder bedst. Hvis du oplever så stor forskel, som du nævner, kunne det tyde på en defekt på enten RCA kablet eller bøsningerne på bag på udstyret.




  • #6   1. nov 2011 Lars det skrev jeg jo heller ikke : )




  • #7   2. nov 2011 Min effekt forstærker er jo den Denon poa 4400. dvs intilvidre. Og i mellemtiden bruger jeg min Denon pra 1200 som forforstærker.

    Har lige bestilt 2 extra xlr kabler og et stk xlr med dual hun som går over til dual rca hun. Så mit dual adapter ledning er bare midlertidig løsning da jeg snart vil køre fuld balanceret i mit setup med en ny effektforstærker som jeg ikke ved hva det bliver for en enu.

    Men gætter på at de gænse diskotets effekt forstærkere er skod og skal holde mig fra dem. Dvs mærker som Skytec og Bheringer samt cervin vega og lign - er at gå langt uden om.
    Medmindre er er nogle extrem særlige gode modeller imellem som er vær at sætte sammen med Abrahamsen.
    Så hvis der er en model som kan købes brugt og for rimelige penge,må du da gerne komme med nogle forslag Hubbi.

    Men husk jeg kun vil have en effekt der kan køre fuld balancere og om der er rca pre out på den ved siden af er jeg ligeglad med og den skal nu helst kunne bruge bananstik til højtaler udgange.


  • #8   2. nov 2011 Sorry der smiley Denon poa 2200 er det rigtige model nr.

Kommentér på:
Sus fra min preAmp.

Annonce