{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.639 visninger | Oprettet:

tips til nybegynder. {{forumTopicSubject}}

Hey har lyst til at få købt mig et anlæg da jeg ikke har købt noget nyt siden mit konfirmationsanlæg (det er ca 8 år siden) smiley
Det skal umiddelbart være 2 højtalere, surround receiver (gerne med airplay) og cd afspiller.
Det skal bare være så jeg kan bygge videre på det.

Har kigget på
B&W DM684
Denon AVR-1912
DENON DCD-510AE

Budgettet er omkring 10-15.000


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tips til nybegynder.
  • Jakob N
    Jakob N Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 5 Følgere: 5 Svar: 371
    #1   29. sep 2011 ang. højttalere så kig på brugtmarkedet da du får meget mere ud af pengene der.
    og så spendér lidt ekstra på de andre dele.


  • #2   29. sep 2011 generelt, så brug brugtmarkedet, der er TONSVIS af grej i den klasse du søger, og du kan spare en MASSE penge

  • #3   29. sep 2011 Okay, er der noget specielt man skal holde øje med når det kommer til brugt hifi? Eller er det bare sund fornuft.:)

  • Parion .
    Parion . Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 3 Emner: 18 Svar: 121
    #4   29. sep 2011 Jeg vil også råde dig til at tage et kig på brugt markedet.

    Personligt bryder jeg mig ikke om denons lyd men kan der i mod godt lyde B&W´s. Men er det jo en smagsag. Hvis du har hørt delene spille sammen og du syntes det lyder godt jamen så var det vel noget af det rigtige du er ude i smiley

    En ting som også gør som gældende er jo hvad for noget musik du hører? Skal dit anlæg kunne spille højt og have masser at muskler der kan få naboen pacemaker til at gå i stå eller er du mere til en forførende hifi oplevelse hvor detaljer og perspektiv går igennem som du var der selv. Det er blot eksempler, du kan jo også få en mellemting. Det er helt op til dig.


  • #5   29. sep 2011 Jamen, det er sådan jeg har en meget meget bred musik smag og kan godt lide noget bas og alt muligt godt i hiphop men kan sgu også godt lide detaljerne i stille og roligt elektrionisk som mike sheridan smiley

    Har også kigget på om man skulle gå ned i pris og købe det logitech z5500 og så får surroundsound med det samme, ved sgu ikke 100% hvad jeg går efter endnu ? :S


  • #6   29. sep 2011 GLEM LOGITECH køb nu noget ordentligt, det er bedst for din pengepung

    men FØRST skal du gøre op med dig selv om du vil have surround, eller om du vil have stereo (et godt stereo kan også lave gode oplevelser til film)

    for vil du have stereo, så er det at skyde dig selv i foden at betale for en masse ting du ikke bruger

    så finder man en integreret forstærker, som er lige et par hakker bedre


  • #7   29. sep 2011 Ja, men tror umiddelbart jeg vil starte med at få samlet mig et godt stereo anlæg, ved godt det måske er lidt sygt at lægge det her op på forummet når jeg endnu ikke har bestemt mig hvad jeg vil have smiley men skal jo starte et sted og aner ikke ret meget om hifi smiley

    btw tak for interessen for at hjælpe mig


  • #8   29. sep 2011 jamen det er da HELT i orden at spørge her inden du bruger dine penge på noget CRAP som logitech

  • #9   29. sep 2011 Haha, yderst tydeligt hint smiley

  • #10   29. sep 2011 Syntes du så jeg skal købe en bedre stereo reciever i stedet for at få en ok sorround ?

  • Miquel S
    Miquel S Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #11   29. sep 2011 Som * MAJIK CABLE GUY * siger, så kommer det jo helt an på hvad du vil smiley Er du til surround eller til stereo? Og det skal lige siges at stereo sagtens kan give fede film oplevelser smiley

    Så gør op med dig selv om du vil have surround eller stereo smiley


  • #12   30. sep 2011 Ved godt det er et hop ned til logitech men hopper ikke i prisen, budgettet er fast og grunden til jeg overhovedet nævner logitech er fordi har hørt dem ved en kammerat og syntes de var ok.

    Men ja det er en sorround reciever jeg ønsker at starte med stereo så bygge ud på.


  • #13   30. sep 2011 logitech er computer anlæg... og skal ikke bruges til andet end teenageværelset...


  • #14   30. sep 2011 Mikkel P. Logitech anlægget kan SAGTENS bruges til surround hvis man er en fattig studerende men gerne vil have latterligt billigt surround lyd eller hvis man er i lære og er flyttet hjemme fra.

    Derudover så er det sandt hvad du siger.


  • john n
    john n Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Svar: 18
    #15   30. sep 2011 Dennis H den Harman Kardon AVR 7300, 7.1 er langt over pris i forhold til ny så som yamaha Onkyo pioneer og marantz og alle med HDMI 1,4a

    man skal også pas på ikke at betal overpris på brugt marked

    og så under det mig du finder ny højtaler sæt når i råder ham til brugt marked ?


  • #16   30. sep 2011 http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=198883
    og
    http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=198882
    oveni købet fra samme sælger, så er der billig transport, og måske noget rabat at hente

    alternativt

    http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=200816
    http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=199105
    http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=198882

    så er du sateme godt kørende for 15000kr


  • #17   30. sep 2011 meget bedre bud, på muskalsk og indlevende grej skal man lede LÆNGE efter

    ISÆR de avalon


  • #18   30. sep 2011 tjek evt. mit smiley

  • john n
    john n Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Svar: 18
    #19   30. sep 2011 Dennis H

    for det først lære at skive pænt eller tag du for mange steroider til at kunne føre en pæn tone. nok om det.. ( see the point )

    jeg er ikke 13 år jeg er 30 og har vært i hifi verden i mange år ud over det så er jeg svagstrømstekniker og lag mig ikke påvirke af alle mulige smart text om et produkt næ jeg kiger på indmaden og både yamaha og pioneer samt de andre mærker jeg nævnt har alle nyer produkter på marked som er lagt mere strøm stærk på grund af den ny måde strømfosrygninger bliver lavet på i dag i forhold til 2006 ( jeg snakker kun om resciver ikke stereo forstærker )

    om lyden er beder er og bliver smag sag der findes rigtig mange lydtyper og ikke kun kold og varme lydbilede og lige så mange højtaler som kan påvirk det lydbilede for ikke at snak om kabler så skal vi ikke bare blive enig om det er en smag sag.

    men når vi kommer til det elektronisk kan vi bruge helt andre metoder til at se om vi har med en kraftfuld forstærker at gøre eller en som lider af for dårlige komponenter som ikke er som den bør være.. ..

    om du har brug for 1.4 ser jeg ikke som noget brug bare næ jeg tænker skal på den person som måske køber et anlæg for de næste 4-5 år ja måske mere og der er ikke nogle tvivl om at hvis man ønsker surround til film er det klart noget man bør have med til sit fremtiden flad tv..

    jeg beklager mangle gammatik samt stavefejl på forhånd efter som jeg er lidt ordblind smiley


  • #20   1. okt 2011 Gider ikke i fornærmer hinanden, og John er det sterioide snak er ikke at gøre tonen bedre.
    Ønsker at høre en masse holdninger og erfaringer OMKRING HIFI!!


  • #21   1. okt 2011 der er også denne reciever, den spiller fantatisk og har masser af kontrol og over skud, og det kan være at han kan presse lidt ned i prisen.

    http://www.dba.dk/marantz-sr8002-71-kanaler/id-77426350/


  • #22   1. okt 2011 Ser lækkert ud smiley

  • #23   1. okt 2011 christian, se nu på hvad jeg har anbefalet dig, det er uden sidestykke det bedst stykkede sammen grej der er blevet anbefalet

    for får en cd afspiller og forstærker for 8000kr, fra en producent der bare forstår at lave musikalsk grej, same flere forskellige højttalere der også kan leve op til hvad du ønsker


  • #24   1. okt 2011 majik cable guy, get ser også lækkert ud, tak for hjælpen,

    Det er som om det er svært at holde sig til et emne her på forummet men det prestere du alligevel hehe smiley


  • #26   2. okt 2011 Dennis H, jeg er enig

  • #27   4. okt 2011 Ja har set på dem smiley Tror om ikke andet at jeg har fundet ud af hifi det er en meeeeget individuel sag, så tror jeg vil tage ud og høre nogle ting og så finde ud af hvad jeg vil købe smiley

Kommentér på:
tips til nybegynder.

Annonce