{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Hjælp
  • Søren A
    Søren A Online Tilmeldt:
    jul 2019

Følger: 14 Følgere: 21 Emner: 6 Svar: 634
    #1   29. maj tænker det kan være relæ til højtaler udgangene eller noget kondensator der trænger til at skiftes

• #2   29. maj Gætter på at du tænder og slukker i forkert rækkefølge.
    Forforstærkeren er alt den der tændes først og slukkes sidst

• #3   29. maj Hov jeg fik skrevet forkert

Gætter på at du tænder og slukker i forkert rækkefølge.
    Forforstærkeren er altid den der tændes først og slukkes sidst

• Søren A
    Søren A Online Tilmeldt:
    jul 2019

#4   29. maj Burde ikke have indflydelse på hvilke rækkefølge man tænder slukker, men det er da korrekt at der findes udstyr hvor det forholder sig sådan.
    Mine rør forstærker, her skal jeg slukke effek og derefter kontrolforstærkeren. og omvendt når man tænder.
    Men kan ikke mindes at det har været et problem på transistor udstyr.

• #5   29. maj Der er rigtig meget udstyr der giver de knald hvis de bliver tændt i forkert rækkefølge,
    Der har altid været en uskreven lov om at effektforstærkere er det sidste man tænder og det første man slukker for netop at undgå den slags.
    Der findes da udstyr som er relækoblet som først slår til når elektronikken har stabiliseret sig mht DC men det er vidst i den dyrere ende.
    Jeg kunne aldrig drømme om at tænde mine effekttrin før det andet.
    Der findes endda stadig forstærkere uden forsinkelse på indkoblingen som giver et knald i højttalerne når de tændes.
    Selv en afbryder kan give de knald i højttalerne hvis ikke der er monteret en kondensator over den

• #6   29. maj Har fået af vide at det smæld/knald der kommer er for de at der ikke er softstart i effekt blokken om det er rigtigt ved jeg ikke. Og har altid tændt forforstærker også effekt i den rakkefølge.

• Søren A
    Søren A Online Tilmeldt:
    jul 2019

#7   29. maj Men så har du jo løsningen, og sluk effekt forstærkeren først.
    Troede det var et nyt problem der var opstået.

• #8   29. maj Søren A : den gør det stadig har også en nad 216 den gør det ikke

• #9   29. maj Der sidder et forsinkelses kredsløb på bagpladen som først kobler højttalerne ind efter nogle sekunder, hvis det relæ hænger fast så vil der komme et knald.
    Kommer der lyd med det samme du tænder den eller går der et par sekunder ?

profilbillede
  • #10   4. jun Der sidder ikke noget forsinkelses kredsløb på bagpladen i min effekt blok

Kommentér på:
Hjælp

x