{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.732 visninger | Oprettet:

Olie til løftearmen (pladespiller) {{forumTopicSubject}}

Olie til løftearmen (den der løfter og sænker tonearmen)

Jeg har ikke kunnet finde noget til lavere pris end 149kr uden fragt og det er lidt dyrt

Ved ikke hvad det hedder på engelsk,tysk så jeg kan ikke søge efter det på amazon

https://phono.dk/produkt/analogis-slow-down-saenkearmsolie/

Min tonearm falder som en sten når jeg sænker den, istedte for blødt.

https://www.youtube.com/watch?v=7t6cAOE-N7o&t=

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montere fatning 400 kr.
  • Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Hækkeklipning 500 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olie til løftearmen (pladespiller)
  • #1   20. apr 2020 Lowering Arms Oil engelsk elle Senkarme Oil tysk

• #2   20. apr 2020 Fik jeg ikke noget ud af at søge efter ;(

• #3   20. apr 2020 Ok var på arbejde og tror ikke på at du finder noget til und pris smiley

• #4   20. apr 2020 jo men det skal jo helt fra usa http://turntablebasics.com/silicone.html

Jeg venter f.eks stadig på noget fra futureshop i england som blev sendt den 9 april.

• #5   20. apr 2020 Takker for hjælpen, købte det fra phono.dk, synes bare 200kr er lidt i overkanten

https://phono.dk/produkt/analogis-slow-down-saenkearmsolie/

• #6   20. apr 2020 Ja de forstår at tjene penge de labaner smiley
    Silikonefedt syrefri er hvad du skal bruge, og 70g koster 50kr
    https://www.biltema.dk/bilpleje/smoremiddel/fedt/silikonefedt-2000030629
    Resten kan du bruge til bilen næste gang du skifter bremser på bilen.
    Eller man kunne måske køre forbi sin lokale mekaniker og få et par ml for en skilling..

• #7   20. apr 2020 Nu har jeg ihvertfald bestilt noget som er lavet til en pladespiller, så det bare med hvornår jeg for det smiley

• #9   20. apr 2020 Har jeg set, jeg venter en pakke fra england som blev sendt den 9 maj, jeg har endnu ikke fået den, jeg bare ikke tålmodighed til at vente måske 14 dage hvis jeg bestiller det fra usa

• #10   20. apr 2020 #6

Også vigtigt olien eller fedtet har den rigtige viskositet så den ikke sænker tonearmen for langsomt eller hurtigt, jeg ved ikke hvordan Silikonefedt fra biltema er på det område

• #11   20. apr 2020 #7 Nej, du har bestilt silikonefedt (syrefri) i en lille tube / sprøjte og så er prisen hævet ublu fordi det angives det er til pladespiller.
    Håber ikke du tror der laves specielle olier/blandinger direkte til pladespiller.

• #12   20. apr 2020 #11

Har jeg Ingen anelse om, hvis det så bare er nok til flere gange så går det nok, der skal jo ikke mere en det der svare til en lille ært.

Var måske bare for utålmodig, har haft problemet i lang tid og bare manuelt flyttet pickuppen,tonearmen, men nu skulle det bare være og det ser jo nemt ud i videoen.

Men er godt nok undre over at kun meget få hifi butkker har fedt,olie til den som man løfter tonearmene med.

• #13   20. apr 2020 tror det hænger sammen med at det er noget der sjældent skal skiftes / påfyldes og så er det jo begrænset hvor mange der har en pladespiller.
    Det er da også fint nok at du har købt noget hjem, ville bare pointer at det er ganske almindeligt syrefri silikonefedt mere specielt er det altså ikke.
    Det samme er så men gældende for olien i lejet, en almindelig leje vil en 10-15W40 olie være ganske fin og sikkert magen til 90% af hvad man køber til formålet til vilde overpriser og som lover alt muligt for at lyde specielt.

• #14   20. apr 2020 Læste et foruminlæg at viskositeten af fedtet,olien var vigtigt i det tonearmen hverken skal gå for langsomt eller hurtigt ned.

Hvis jeg kan bruge det 3-5 gange kan jeg være heldig en i nærheden vil gi en 50'er for en klat smiley

Tænker en klat sagtens kan holde 2 år eller længere

• #15   20. apr 2020 Ja mon ikke, jeg har da til gode i mine 40års Hi-FI entusiasmen at skulle skifte noget der har med løftearmen at gøre på en pladespiller og den ene SME Serie V arm har jeg ejet siden 1986 så vidt jeg husker

• #17   20. apr 2020 Har nok bare været uheldig

• #18   20. apr 2020 #16 ja det var der omkring, den gang havde vi jo ikke så meget andet at rode med ud over ulovlige knallerter smiley der var jo ikke Tv døgnet rundt ej heller mobil / internet så hvad skulle man ellers lave smiley

• #20   21. apr 2020 Leverings tid 8-10 dage, jeg er på vej ned efter pakken, købte jeg den sidste de havde, måske?

Skal have prøvet mig frem hvor meget for jeg har nok kommet for lidt i

• #22   21. apr 2020 #21 sorry "navnefætter" olien til lejet er en ganske almindelig olie som fks. 15W40 nogen anbefaler måske 5w-30 men det er altså ikke mere specielt end det, sådan har det været i alle de pladespiller jeg har haft fra rega P3 til SME model 20 og alt det imellem.
    Er i øvrigt i gang med en opgradering af en Rega P3 med et leje fra Tangospinner
    http://tangospinner.com/products-detail.php?id_pro=36&producto=DOUBLE%20ZIRCONIA%20SUBPLATTER

TangoSpinner products lubrication we reccomend semisynthetic SAE15W50 or simmilar oils
    Og vil lige tilføje at viskositeten ved 99grader jo er ret lige meget da lejet jo ikke bliver varmt, så om det hedder 15w-40 eller 15w-50 har ingen betydning, jeg bruger i øvrigt selv en 10w30 med en 10% tilsætning af Danco oil TEC2000 som er friktions nedsættende, lejet skal jo have mindst mulig friktion..

• #23   21. apr 2020 Men ret skal da være ret, du har ret i at til løftearmen kan der være forskel på viskositeten afhængige af Arm producent og nogle bruger givet vis silikone olie, som også fås i forskellig viskositet.

Vedr. centerlejet så er der nogen der bruger gearolie som fks. hypoid gearolie

Kommentér på:
Olie til løftearmen (pladespiller)

Annonce