{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
826 visninger | Oprettet:

Støj når jeg spiller plader. {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har et problem med min gamle NAD 7130, forstærker.
Den skretter når den spiller plader. De starter ret mildt men bliver ret slemt efter 2-3 minutter. Og tilsidst holder den næsten op med at spille.
Pladespilleren er en Pro-ject essentielle III, højtalerne er nogle gamle Dali II.
Jeg hare prøvet at rense potmeteret med kontakt spray, det hjalp med alt lyd fra tuner input, nul støj på fm.
Men alt lyd fra Phono bliver plaget af støj.

Vis ikke problemet er højtalerne, potmeteret, eller ledninger mellem de to, Så ved jeg sku ikke hvad det er.

Håber i har nogle forslag

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• reparation af tv 2.000 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.
  • Hæng hylder op 930 kr.
  • Så hurtigt som muligt 2.500 kr.
  • Rette mellemdør. kan ikke lukkes da den sidder for lavt. 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Støj når jeg spiller plader.
  • #1   15. jan 2020 Står tappen bagpå ved phono indgangen rigtigt til din pickup? Den kan jo stilles til både MM og MC pickup. Har du tjekket stelforbindelsen?
    Men det kan jo også være at, den indbyggede phono forstærker i Nad receiveren trænger til service.
    Eller der måske er der noget galt med din pickup, men de førnævnte ting er nok mere sandsynlige.

Det er mine tanker, på hvad det kunne være.

• #2   15. jan 2020 Jeg er af samme opfattelse som Caveman, tænke også det er din Riaa forstærker som er indbygget i din NAD den er gal med, Check om MM/MC er sat korrekt hvis det er Ortorfon Om10 der sidder på den så er det MM den skal stå på.

• #3   16. jan 2020 Dårlig stelforbindelse elelr slet hvis den sidder i tonearmene som i en Essential II

• #4   16. jan 2020 #3 ud fra TS beskrivelse så tror jeg ikke det er en stel forbindelse fra pladespilleren den er gal med.
    Manglende stel fra pladespilleren giver typisk brum og ifg. beskrivelsen så bliver det værre og værre efter et stykke tid, mon ikke det er Riaa delen i NAD receiveren den er gal med.

Ved ikke om man kan overstyre riaa delen hvis man sætter MM pickuppen til MC.

• #5   16. jan 2020 Kan nemt testes om riaaen fejler noget hvis den er sat til mm, ved at købe en billig riaa som den behringer laver, lyder den ok så er det en billig løsning, skal den bare skubbes over til mm så koster det jo ikke noget smiley

https://www.gear4music.dk/da/PA-DJ-and-belysning/Behringer-PP400-Microphono-phono-forforstaerker/796

Kommentér på:
Støj når jeg spiller plader.

Annonce