{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.106 visninger | Oprettet:

pladespiller mislyd {{forumTopicSubject}}

hej har denne her gamle pladespiller(en gammel arena)
den laver sådan er mislyd (wooooaaaaum woooooaaaaaaum) ind imellem numrene.
plade spilleren har din 5 pin stik har brugt en konverter uden stel, har nu prøvet en med stel syntes ikke at det er bedre, men skal den sorte ledning ved kobber ledningen også af isoleres se billedet.
eller kan det være en anden ting som giver lyden


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pladespiller mislyd
  • #1   20. dec 2019 Hvis jeg forstår det ret så lyder det som om det er omdrejningerne der svinger eller et leje der er færdig/mangler en ny lejekugle og smøres med olie fks. den du bruger til bilen.

    ..eller er det en brummende lyd?


  • #2   20. dec 2019 wooooaaaaum lyden kommer igennem højtalerne det kommer fra pladespilleren har selv tænkt stel

  • #3   20. dec 2019 Hvis det ikke er brum (manglende stel) kan også opstå hvis pladespilleren står for tæt på andet udstyrs transformator så tænker jeg fejlen må ligge i motor/lejer

  • #4   20. dec 2019 når motoren køre uden nålen på plade, er der kun en smule brun, når nålen kommer på kommer woooooaaaaaaum lyden.
    pickuppen???


  • #5   21. dec 2019 ja man kan vel også kalde det en brummen,
    det er dog blevet bedre med stel og af at jeg afmonterede pickuppen for at montere den igen, dog stadig en brummen, Ndwy som kunne afhjælpe lidt


  • #6   21. dec 2019 Hvis det er brum fordi din stelforbindelse ikke er ok så vil den brum også være til stede uden du afspiller og burde ikke blive værre af at den afspiller, pladespiller er meget følsom over for elektrisk støj, så hvis din pladespiller står for tæt på andet elektrisk udstyr (især transformator) så kan det også skyldes det, men igen det burde ikke blive kraftigere brum ved afspilning, pas på at dine strømledninger ikke ligger tæt på signalkablet fra din pladespiller. det kan jo også være din Riaa (forstærkeren til Pickuppen) den er gal med, enten er den dårlig afskærmet eller noget stel der ikke er i orden.

    Har du prøvet at flytte pladespilleren et andet sted hen for at se om det løser dit problem ?

    Har selv en strømforsyning til en rørbestyrker kontrolforstærker og den skal hels 1 meter væk fra pladespilleren for at man ikke kan høre transformatoren via Riaa indgangen.


  • Henning H
    Henning H Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 2 Svar: 29
    #7   30. dec 2019 Nu kender jeg ikke Arena pladespilleren, men er der remtræk mellem motor og pladetallerkenen, kunne det være en mulig støjkilde.
    Jeg udskiftede i sin tid min Beogram 1000 med en Lenco L 75, fordi remdrevet i B&O støjede.


  • #8   4. jan 2020 der en ingen ren træk, det er et hjul som køre direkte på pladetallerken. men det er jo en gammel svend efter hånden,

  • #9   4. jan 2020 Det kan sagtens være versioner i omdrejningerne du høre Og det kan jo skyldes flere ting fra dårlig lejer til en slidt motor et skævt/oval trækhjul, spørgsmålet er om det kan gå at rode for meget ved den ?
    Tænker du ville være bedre tjent med en brugt Rega Planar 3 ?
    For ikke så længe siden solgte jeg min SME model 20 med SME V arm samt en Jubiilee Ortorfon pickup, jeg mente tiden var inde til at droppe LPerne helt....MEN nu havde jeg jo så en del Vinyl jeg ikke kunne afspille og det savnede jeg.
    Derfor købte jeg en ældre Rega Planar 3 pladespiller til kun 1100kr min ide er så at opdater/ændre den til noget endnu bedre som du ville kunne læse om i min tråd herom. https://www.hifigalleri.dk/forum/selvbyggeri/200061-rega_planar_3_mod

    Så måske du skulle overveje at skrotte den du har og så få en anden i stedet?


  • #10   4. jan 2020 har købt en akai så 001 den er jeg godt tilfreds med, dog kunne det være fedt at få løst problemet med arenaen

  • Henning H
    Henning H Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 2 Svar: 29
    #11   5. jan 2020 Jeg vil tro, pladetallerkenen kan løftes ovenud, og den hviler sikkert på en stålkugle i bunden. Det må gerne være smurt med et par dråber olie.
    Er der et mellemhjul med “slidbane” af gummi og en konisk aksel, kan problemet være her, hjulet skal være jævnt og uden slidmærker.
    Der fås givetvis ikke reservedele til Arena produkter - - -


Kommentér på:
pladespiller mislyd

Annonce