{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.114 visninger | Oprettet:

Stereo Receiver / forforstærker {{forumTopicSubject}}

Hej HFG...

Jeg har efterhånden fået nogle flere penge på hånden og kunne derfor godt tænke mig at investere i en forforstærker eller Stereo Receiver... men nu kender jeg kun 3 steder man kan købe noget... :o) www.hifiklubben.dk, www.av-connections.dk og www.hifi-freaks.dk

det eneste sted de har noget i min prisklasse er i hifiklubben... men vil gerne ha nogle alternativer... jeg har maks 3500kr til det...

jeg har en IMG Stageline STA-750 effektforstærker som jeg regner med skal bruges til at fodre basserne i mit setup... og så evt. bruge stereo receiveren til mellemtone og diskant... altså lave det om til bi-wire... jeg har alt hvad der skal bruges til at gøre det...

et andet krav er så også at den receiver / forforstærker har subwoofer pre-out da den også skal sluttes til...

så, jeg ber egentlig ikke om at i skal gøre arbejdet, men i må gerne komme med nogle hjemmesider som har noget der møder mine kriterier... helst danske hjemmesider... hvis i kender en forstærker der lige passer til mig, må i self også gerne smide et link til den...
jeg vil helst ha nyt, da pengene ikke er der helt endnu...

på forhånd tak og venlig hilsen
Mikkel P

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af toiletsæde 500 kr.
  • fjerne ukrudt 600 kr.
  • Elektriker skift spot som er faldet ud 350 kr.
  • Tilslutning af strøm til vaskemaskine 500 kr.
  • Samling af Make Up bord 840 kr.
  • Handymand tømre til justering af dørpumpe+dør 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stereo Receiver / forforstærker
  • #1   7. feb 2011 kan self købe brugt, men så er pengene mindre... smiley så er det maks 1500kr...

• #2   7. feb 2011 jamen jeg kan også nemt leve bare med en receiver eller en integreret forstærker...

var ikke klar over at PA forstærkere og forforstærkere var vilde med hinanden... smiley måske derfor at min IMG forstærker er i stykker... (den er til rep. nu)...

men jeg vil bare gerne ha en opgradering fra det jeg har nu... en gammel Pionner VSA EO3...

• #3   7. feb 2011 og hvad er Faktor 10... ? :o)

• #4   7. feb 2011 helt ærligt så forstår jeg ikke det store af hvad du skriver nu... smiley

vil jo bare ha en hjemmeside hvor jeg kan kigge på noget selv... smiley

men kan så høre at det er en dum ide at bruge min IMG effektforstærker sammen med en anden forstærker... fint fint... synes ikke om lyden i den alligevel så den bliver kun brugt til fester hvor den kan skrue højt op uden at forvrænge... smiley

• #5   7. feb 2011 hvem er ham den skaldede... ?? smiley

beklager, men min hjerne er slet ikke stået op med mig idag, den holder stadig weekend... smiley

men indgangsimpedansen skal være 10x højere på IMG'en end på pre out på forstærkeren... ? godt nok... smiley er de 10x højere sådan cirka, sker der noget hvis det kun er 9x højere... ? :o)

• #6   7. feb 2011 okay... helt fint... smiley

vil kigge lidt på Marantz... smiley

men nu du er her... hvad vil du anbefale... at jeg kører mine højtalere om til Bi-wire og får basserne kørt over min effektforstærker og så lader Marantz forstærkeren tage sig af mellemtone og diskant... ? har alt hvad jeg skal bruge for at få det gjort... så det er bare at gå igang...

synes nemlig ikke lyden i mellemtonen og diskanten er særlig god i den IMG forstærker...

• #7   7. feb 2011 Der er rigtig mange gode muligheder smiley

Med et budget på 3500 er der mange gode brugte alternativer. harman/kardon, Rotel og ældre Pioneer er godt grej i mine øre, men det er jo forskelligt hvilke øre der skal lytte.

• #8   7. feb 2011 jamen Allan, min Pioneer gør det egentlig ikke godt lige nu... den er bare ved at blive gammel og slidt... nogle af knapperne virker ikke og den er bare ved at blive gammel... og så er det også en surround receiver... kører jo kun med 2.1 setup... og bliver jeg ved med... gider ikke surround sound de næste par år... skifter nok mine fronter ud med noget kompakt på et tidspunkt...

men ja, der er mange gode alternativer... men jeg må nok bare vente til jeg har pengene og se hvad der er på markedet... smiley

• #9   7. feb 2011 Ja okay.

Så forstår jeg godt at du måske er kørt lidt træt i den og overvejer en udskiftning.

Se tiden an og se hvad der dukker op.

• #10   8. feb 2011 jeg mente at den gjorde det egentlig ret godt... smiley der skulle ikke ha været et ''ikke'' ind i første sætning... smiley

• #11   8. feb 2011 Ahh okej så er jeg mere med smiley

Kommentér på:
Stereo Receiver / forforstærker

Annonce