{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.547 visninger | Oprettet:

NAD C 375BEE: reparation eller ej? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens
Jeg har en NAD C 375BEE som jeg bruger til at køre mine Cerwin-Vega xls-215. I går oplevede jeg at den pluslig slukke ved at den aktiveder dens bestykkes system. Jeg spillede dog værken højt eller mere end 20 min før det skete. Hvor den ikke var varm. prøve at tænde den igen efter et par timer hvor det igen skete efter et par sange. Efter at have søgt lidt rundt, har jeg fundet ud af at det er et kendt problem og at folk har haft deres til reparation op til flere gange med netop det problem. Derfor søgere jeg lidt råd fra jeg smiley

Skal jeg sende den ind til reparation hos HIFI-klubben eller købe nyt såsom https://m.thomann.de/dk/behringer_nx6000d.htm og med en forforstærker?

eller har i nogle forslag til et godt setup til disse højtalere?

jeg spiller general ikke højt (kan fint føre samtale under musikken), men ville gerne have muligheden til det når jeg holder en fest


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  NAD C 375BEE: reparation eller ej?
  • #1   24. okt 2019 Du spiller ikke højt og samtidig linker du til en PA forstærker på 2x1600Watt (sikkert reklame watt) og går du lidt op i lydkvalitet så er det helt sikker ikke det rette valg lige som dine højtaler.
    Hvad angår din NAD så send den til rep hvis der er garanti eller hvis du syntes den er værd at ofre lidt på. mit forslag er at kikke og ikke mindst høre lidt forskellige højtaler og forstærker og så låner du det med hjem og får det afprøvet da der kan være stor forskel i hvordan et system lyder i butikken og hjemme ved dig selv.


  • Lars E
    Lars E Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 258
    #2   24. okt 2019 Et nogenlunde seriøst værksted giver mod et mindre beløb eller gratis et overslag over hvad en reparation koster.

  • #3   24. okt 2019 Prøv at finde ud af hvad det koster at få det fikset. Tjek evt brugtmarkedet og sæt prisen op mod hvad det vil koste at købe noget tilsvarende. Markedet er virkelig godt lige nu og det er priserne også. Det er ikke så moderne at have rigtig hi-fi lige pt, så der er meget til salg.

  • #4   24. okt 2019 Mage tak for de hurtige svar, tro jeg søger lidt rundt efter nogle steder der ville give en cirka pris. Er der nogle kendte værksteder som er et ekstra kig være? smiley

  • Jesper J
    Jesper J Tilmeldt:
    apr 2019

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 11
    #5   31. okt 2019 Hej. Jeg har også store CV højttalere og en forstærker fra thormann. Men kig lige på specifikationerne. 1600 watt og 5 kg. Hmmm. Jeg har en the t.amp E-800 og den spiller rigtig højt. Men har måske lidt fortrudt at jeg ikke tog skridtet fuldt ud og købte en t.amp TÁ 2400 MK-X. Du kan komme forbi Silkeborg og høre den.

  • #6   31. okt 2019 Hej Jesper. Mange tak for dit indput, har sendt min NAD til repration, men kunne stadig godt finde på at bruge min NAD som forforstærker og så købe en t.amp TA 2400 MK-X, da den også er over kommelig i pris. Igen mange tak for et fyldestgørende svar smiley

  • Jesper J
    Jesper J Tilmeldt:
    apr 2019

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 11
    #7   1. nov 2019 Yes. Jeg bruger også en nad som forforstærker

  • #8   1. nov 2019 Spørgsmålet er så hvilke lydkvalitet du ender op med i en PA-effekt til 3000kr ?

  • #9   1. nov 2019 Planen var at slå pa til når jeg holder fest hvor det er mere vigtigt med høj lyd og meget bass end god lydkvalitet og når jeg så høre stille og rolig musik bruger jeg kun NAD.
    Hvis jeg ville have rigtig god lydkvalitet skulle jeg nok starte med at finde nogle ander højtallere, men CV passer nu bedst til mit behov


  • #11   13. nov 2019 Fandt du ud af hvad der var galt med den ?
    Har læst at beskyttelses systemet kan fejle på dem.
    Har lige selv anskaffet mig en Nad C375 den er som ny dog trængte den til en justering da den ene kanal var lidt udenfor specifikationerne.
    Ellers spiller den nu meget godt i køkkenet med et sæt B&W DM685


  • #12   13. nov 2019 Ja venter stadig på at få den hjem, men det var beskyttelse systemet det levede fejl, kan ikke huske hvad han kaldte delen, men det var en kendt fejl og ikke noget der ville koster det hvide ud af øjne.

Kommentér på:
NAD C 375BEE: reparation eller ej?

Annonce