{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.847 visninger | Oprettet:

chris v
chris v
Tilmeldt:
13. jul 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Beocenter 4000 HJÆLP. {{forumTopicSubject}}

Hej! smiley

Jeg har et B&O stereoanlæg... mere præcist et Beocenter 4000, det har 4 udgang men jeg har 6 højtalere.... hvilket jo er et problem hvis du vil bruge dem alle sammen.... så kom jeg til at tænke på at i mange biler er der en lille radio og mega mange højtalere f.eks en opel astra med 6 højtalere og 4 udgange... jeg har senere fundet ud af at man der anvender en "splitter" kan jeg også anvende det ved mit anlæg eller virker det kun i biler? og hvordan kan man lave sådan en ? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Beocenter 4000 HJÆLP.
  • #1   30. dec 2010 En Højttaleromskifter burde kunne klare tricket. Jeg er dog lidt i tvivl om den kan spille på begge udgange samtidig men det burde den kunne.

    (link fjernet)


  • #2   30. dec 2010 Hov der står at den godt kan spille på begge udgange samtidig.
    Så skal du bare have fat i sådan en.


  • Jørn T
    Jørn T Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Svar: 1
    #3   10. jan 2011 Beocenter 4000 er udlagt til en højttalerimpedans på 4 ohm. Det er derfor vigtigt at du ikke belaster udgangene med en mindre impedans end 4 ohm. Det passer præsis med at der tilsluttes 2 sæt højttalere på 8 ohm. Hvis du tilslutter 3 sæt på 8 ohm, får du en impedans på 2,66 ohm, og så begynder det at blive kriminelt. Hvis du spiller kraftigt med den sidste kombination, vil dine udgangsforstærkere blive meget varme, og i værste fald brænde af. Hvis det er 4 ohms højttalere du vil tilslutte bliver impedansen 1,33 ohm, og så kan det kun gå galt. Der må kun tilsluttes et sæt 4 ohms højttalere.

  • chris v
    chris v Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #4   24. jan 2011 der er tilsluttet de højtalere der flugte med + 2 som har angivet på bagsiden at de er kompatibel med både 4 og 8 ohm

Kommentér på:
Beocenter 4000 HJÆLP.

Annonce