{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte stikkontakt 1.550 kr.
  • Vandhane skal strammes fast 650 kr.
  • Udskifte en wifi-stik som er gået i stykker. Har købt det nye som skal sættes i. 700 kr.
  • Stoppet toilet 1.700 kr.
  • Sætte lamper op. 700 kr.
  • Havehjælp 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  cerwin-vega dc1515 equalizer
  • #1   12. mar 2010 dc1515 giver dig ikke noget bass eller hva ??

• #2   12. mar 2010 Hvis der ikke er nok bas i dine dc1515, så kunne det være at du skulle lede efter en kraftigere effektforstærker. I stedet for at fejl indstille en eq for at tvinge mere bas ud i forhold til diskant.

• christian h
    christian h Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #3   12. mar 2010 ikke så meget bas når jeg spiller nomalt nivo . . . . jeg har 2x800 watt det burde være nok power. . . . der er bas nok når jeg spiller højt

• christian h
    christian h Tilmeldt:
    jan 2010

#4   12. mar 2010 det kan også være jeg er ved at være døv

• #5   12. mar 2010 Ja det burde være rigelig med kraft. Tror ikke at de får noget godt resultat ud af at bruge en eq. Tror at den eneste mulighed er at skaffe sig en sub som du kun bruger når du spiller moderat. For den kan helt sikkert ikke følge med cv'erne når de får fuldkraft.

• #6   12. mar 2010 hvilken forstærker og forforstærker bruger du ?

• christian h
    christian h Tilmeldt:
    jan 2010

#7   12. mar 2010 tak for svar jeg prøver med en sub

• #8   12. mar 2010 sebastian - det er da noget fis ! jeg har selv et par al1002 med RIGELIGT af power.. men som christian skrev, manglede der virkelig bund ved normalt niveau. købte så en eq og tak gud for en forbedring ! kan kun anbefale det !

• christian h
    christian h Tilmeldt:
    jan 2010

#9   12. mar 2010 okay. . . det kan godt være man skulle prøve

• #10   12. mar 2010 1515 vil i den grad have gavn af en equalizer.

• christian h
    christian h Tilmeldt:
    jan 2010

#11   12. mar 2010 også når de bliver trykket af eller ? ?

• christian h
    christian h Tilmeldt:
    jan 2010

#12   12. mar 2010 hvad med en eq technics sh-ge70

• #13   12. mar 2010 der er også et andet lille trick som man kan bruge, det er at kan lave et sand kammer eller hvis den allerede har et, jamen så fyld det op med noget fint sand, dette hjælper på lyden i bunden. altså bas området.

uden at vide hvilken forstærker du har eller effekt forstærker, jamen så kan en EQ selvfølgelig være den rigtig vej at gå, men husk lidt at det også ligger et lidt mere pres på selve forstærkeren, da man beder den om at levere mere bas end den endelig er indstillet til eller lavet til.

Hvis du kan have noget som tager fat i buske benende, jamen så skal du anskaffe dig 2 styks subber og sætte dem til hver kanal, da den så tager nogle lyd områder hvor dine andre højttaler ikke kan komme ned i. Men selvfølgelig kan 1 styks sub også være nok, men det kommer nok an på hvor stort rummet er.

Men hvis man vil have mere bas, når man allerede har en rimelig stærk forstærker og formenlig også nogle højttaler med store enheder, jamen så efter min mening, så er ikke helt normal oppe i the penthouse.
    da jeg ikke helt syns at det høre til i et hjem at have så sådan et disko anlæg, men igen det er jo også smag og behag.

men lige en anden ting, når du høre musik, hvor får du din musik fra? altså bruger du en cd afspiller, hvor det måske er brandte cdere? eller er det fra en ipod eller hvilken musik kilde bruger du?

• #14   12. mar 2010 Du skal self huske at hver 3 db løft, er en fordobling. Så fyrer du den godt af, og samtidig hæver bassen 6-9 db, kan du godt ødelægge enhederne..

• christian h
    christian h Tilmeldt:
    jan 2010

#15   12. mar 2010 hvordan hjælper sand ? ? ?

• #16   12. mar 2010 det gør er med at til gør højttaleren lidt tunger og mere fast i kabinetet og gør bassen mere stram.

• #17   12. mar 2010 men hvordan afspiller du din musik?

• christian h
    christian h Tilmeldt:
    jan 2010

#18   12. mar 2010 alm cd ikke brændt. . . . syntes ellers de er tunge i forvejen

• christian h
    christian h Tilmeldt:
    jan 2010

#19   12. mar 2010 også ipod

• #20   12. mar 2010 "uden at vide hvilken forstærker du har eller effekt forstærker, jamen så kan en EQ selvfølgelig være den rigtig vej at gå, men husk lidt at det også ligger et lidt mere pres på selve forstærkeren, da man beder den om at levere mere bas end den endelig er indstillet til eller lavet til."

at forstærkeren laver mere bas end den er beregnet til ? det mener jeg nu ikke helt passer.. du ændre jo bare lidt på det orginale lydspor, lige som hvis det orginale lydspor var lavet med mere bas.

• #21   12. mar 2010 "Men hvis man vil have mere bas, når man allerede har en rimelig stærk forstærker og formenlig også nogle højttaler med store enheder, jamen så efter min mening, så er ikke helt normal oppe i the penthouse."

selvom man har en stor forstærker og nogle store enhedder, kan der være ting i setup'et, som gør det ikke levere så meget bas som du forudindtager. at man så ville have mere bas, end den bas som ikke er der på nuværende tidspunkt, kan jeg da bestemt ikke se noget galt i ? derfor kan det aldrig blive en dårlig ide med en eq, så du kan tilpasse lydbilledet efter din egen smag, ligesom når du vælger højtalere.. at kvaliteten på produkterne osv er en anden sag.

• #22   12. mar 2010 christian H

Når du mener at du mangler bas, hvilken lydkilde bruger du så? din ipod?

• #23   12. mar 2010 Unknown !

Hvis man kun har en forstærker som klare begge højttaler, så ligger du mere pres på den, ved at bede den om at levere mere bas end når den står på normal.

Hvis man nu havde en forstærker til håndter bassen til en højttaler og en forstærker til at håndter diskanter, så ligger du ikke så meget pres på forstærkeren, fordi den kun skal tænke på at håndter en del af højttaler og kun en højttaler og ikke flere enhedder eller flere højttalere.

Hvis jeg nu bruger min marantz forstærker og spiller stereo, og jeg har min bas til stå på normal og så jeg skruger op for bassen for at den skal lever mere bas, jamen så presser jeg forstærken fordi den skal håndter to styks højttaler, plus at den skal også koncenter sig om at levere mere bas til højttalerne.

• #24   12. mar 2010 Unknown !

sandt der sker ikke noget ved at lave så lyden bliver efter ens smag, men man skal også bare lige vide hvad der kan se og hvad det evt. kan have af konseventer ved at gøre det.

• #25   12. mar 2010 jamen om en sang er med rigtig meget bas fra starten eller om du selv går ind og putter noget mere bas på signalet er jo det samme.. man siger jo heller ikke at man skal passe på med at høre tung hiphop/techno iforhold til opera pga der er mere bas der. om du ligger mere pres på den, ja men det gør du også ved at skrue højt op, vælge tung musik osv..

• christian h
    christian h Tilmeldt:
    jan 2010

#26   13. mar 2010 det er både med cd og ipod jeg mangler bas

• #27   13. mar 2010 christian H

Når du høre musik fra din ipod, hvilken bitrate ligger musikken i så?

• christian h
    christian h Tilmeldt:
    jan 2010

#28   13. mar 2010 aner jeg ikke

• #29   13. mar 2010 Den Technics eq du nævner, er kun en 7 bånds eq, find en med 10 eller flere her er en billig en :

http://www.thomann.de/dk/behringer_fbq3102_ultragraph_pro.htm

• #30   13. mar 2010 har selv sådan en som kent linker til, perfekt til mit forbrug..

• #31   13. mar 2010 hvis du afspiller musik med en lav bitrate, så kan det også få lyden til at virke som om at der mangler noget dynamik i lydbilledet.

• #32   20. mar 2010 På DC1515érne er det afgørene for dem at give minum 300 rms watt, og så får du den bund fra basserne du søger! For syntes det samme som dig inden jeg fik ordentlig kræfter til dem.. Det gøre alt for DC1515.. Men stadig ja bruger og EQ, for det er godt og man kan skæne dem på nogen punkter.. Taler af erfaring om dem.. :´)

• #33   20. mar 2010 De kræver logisk nok en kraftig og strømstærk forstærker, med deres 2x15". Men at sætte et minimums tal på, hvor mange watt de kræver, er forkert.

Man kan evt bi-ampe dem, og så give basserne lidt flere watt, iforhold til mellemtoner og diskanter. Det kræver self 2 effektforstærker, med nivau regulering. Denne løsning vil faktisk være endnu bedre, men også dyrere end at bruge en eq.

Kommentér på:
cerwin-vega dc1515 equalizer

Annonce