{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.285 visninger | Oprettet:

Mathias Z
Mathias Z
Tilmeldt:
8. mar 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Cerwin Vega Cls 15 Nok effekt? {{forumTopicSubject}}

Hej, min far har lige købt 2 helt nye Cerwin Vega Cls 15 højtalere, men vi ved ikke om Crown Xls 402 giver nok effekt til højtalerene (: , så vi vil gerne hører jeres mening?

- Tak på forhånd

MvH Mathias


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cerwin Vega Cls 15 Nok effekt?
  • #1   7. maj 2009 self kan den da give nok effekt. den er jo på 2 x 300W rms i 8 ohm. og så er det crown som laver deres grej ordentligt. den skal nok trække rigeligt med saft ud af dine vegaer.

  • Mathias Z
    Mathias Z Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   7. maj 2009 Tak for hjælpen Ramus L (:

    Mvh Mathias


  • #3   7. maj 2009 Der skal nok være smæk på. Jeg trækker mine vegaer med en Nad c372 2 x150 watt (nad watt (; ) og der er godt med lyd (:

  • #4   7. maj 2009 ja. mine 2 mb-quart 15" subs fik 500W rms i 4 ohm pr stk., fra en middelmådig PA forstærker. og det fremkaldte ca 6cm vandring på membranen. så du skal ikke være bange for at det ikke kan spille op. det eneste jeg nok vil overveje, tænkte lidt over, det er støjen fra blæserne. for det er en PA forstærker, og de larmer. detsværre, du kan ikke sidde og høre sagte musik, uden at blive generet at blæserstøjen.

  • #5   7. maj 2009 I kunne evt. tag at købe en nad c372 og effektforstærkeren nad c272 de yder 400 watt brokoblet mono.

  • #6   7. maj 2009 da jeg kiggede efter forstærker til mine 15" vega'er, så kiggede jeg på xls802'eren.. var nu ikke så imponeret over den.. derudover larmede blæserne alt for meget til mig..

  • #7   7. maj 2009 undskyld, det var 602'eren jeg havde fat i, men havde planer om 802'eren smiley

  • #9   8. maj 2009 hvor tit kører man 110km/t i ferrari. ? nok ret tit.

  • #10   9. maj 2009 Yacuza
    Kommer sku an på mærket, man kan ikke bare sige et bestemt antal watt, da de forskellige mærker, måler dem på forskellige måder.


  • #11   9. maj 2009 Jeg taler af personlige erfaringer her, Jeg havde den gamle udgave af de højttalere der, altså CLSC15eren. Dem drev jeg med en 2*350W 8Ohm Dap Audio PA forstærker. Og slev om CV er lavet til at spille højt, så må jeg sige at blæserstøjen drev mig til vanvid, og især når der ikke blev spillet ret højt. Og slev om man køber noget der kan spille sindsygt højt, så er det langt fra altid at man rent faktisk gør det.
    Jeg vil også klart gå efter at drive dem med noget NAD, eller som alternativ, en PA forstærker med 100% temperatur styret blæser, så den kan slukke dem helt når ikke de er nødvendige, for om et år eller mindre vil du helt sikkert være træt af at høre på blæserstøj.

    Der ud over er der ikke noget værre end en larmende blæser til at ødelægge en god film. Noget andet er at mange PA forstærkerere har det med at suse eller have andet elektronisk støj, når man spiller lavt, netop fordi de forstærker signalet så meget som de gør, så bliver baggrundsstøjen forstærket med.
    Så sørg for guds skyld for at få noget der er af ordenlig kvalitet, ikke mindst hvis du vælger PA forstærker. Og hvis du vælger en Crown eller LAB så er jeg sikker på at du ikke kommer til at mangle kraft.


  • #12   9. maj 2009 Jeg ville købe en C325bee pga. den har pre-out, også ville jeg købe mig en c272 effektforstærker. Jeg tror ikke den C315bee er kraftig nok til et par så store cerwin-vega.

  • #13   9. maj 2009 (link fjernet)

    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60034563

    Du kan også købe en 216 eller 218. Mulighederne er store. Heller ikke sikkert du kan lide lyden af nad.

    Jeg kørte med Cambridge og cv og det fungerede kanon.
    Og nu kører jeg med onkyo som jeg så syntes er endnu bedre smiley Men det er jo hver sin smag, så bedste bud er at lytte til de forskellige forstærkere.


Kommentér på:
Cerwin Vega Cls 15 Nok effekt?

Annonce