{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.682 visninger | Oprettet:

Marantz PM7001 vs. Cambridge 740A {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg håber der er nogle der har lidt input og erfaringer jeg kan låne af smiley

Skal have opgraderet en gammel Kenwood stereoreceiver og har kig på Marantz PM7001 og Cambridge Azur 740A.
De skal trække et par Infinity Reference 6 mkII gulvhøjttalere.
Er der nogen der har én af de to, eller kan give mig lidt feedback? Skal høre dem begge hér på lørdag regner jeg med, men samler al den info jeg kan først.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af en enkelt kommode, en hylde og to lamper 1.400 kr.
  • Tømre til eftersyn 205 kr.
  • Rengøring i lejlighed 1.000 kr.
  • Baghjul på cykel punkteret. 350 kr.
  • Vinduespudsning 700 kr.
  • rep. af vaskemaskine Miele W1 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Marantz PM7001 vs. Cambridge 740A
  • #1   1. feb 2009 har ikke hørt nogle a de to nævnte (: men har hørt 840eren og var meget inponeret forhold til prisen og kunne forstille mig 740 hade lidt a de samme ting (: i øvrigt kan jeg godt lide disignet (:
    men helt sikkert marantzen er bestemt ikke et dårligt alternativ (:
    og 740 den har det plus sysntes jeg a man selv kan navngive de forskellige inputs (:

• #2   1. feb 2009 Jeg ville gå udenom dem begge 2, og lytte til en Harman/Kardon HK 970 eller 980.

Ellers brugt Thule

• #4   1. feb 2009 Har kigget lidt på Thule og Rotel. Men da æstetikken også spiller ind har jeg lidt valgt Rotel fra, det er ikke lige min stil.
    Er Thule ikke nedlagt? Vil helst købe nyt.

Den HK980 er da egentlig ikke et ringe bud. Jeg skal bare være sikker på de bliver solgt i nærheden så jeg kan komme ned og høre den.

Men hælder vist mest til Marantz'en, da den virker lidt mere solid i brugen. Er sgu lidt vild med den i sort og guld.. Hehe

• #6   2. feb 2009 Jeg ville lytte til dem allesammen.

Både marantz, Cambridge og harman/kardon.

Jeg har hørt alle 3 mærker, og kan kun anbefale dig at gå efter en harman/kardon.

og hvis du vil spare lidt penge, så køber du HK 970 i stedet for 980. Det er i bund og grund samme forstærker i et andet design.

• #7   2. feb 2009 Ja altså jeg synes nu opløsningen i lyden er bedst på H/K´en. Da jeg var ude og kigge på anlæg for en måned siden, hørte jeg følgene forstærkere:

H/K 970

Marantz PM7001

Cambridge 740A

samt Denon PMA-700

Og der var ingen tvivl om hvilken forstærker der var mest power og vellyd i af de 4 modeller. Det var H/K 970

Men hvad han skal vælge er osse dybt afhængig af hvad den sakl trække.

• #8   6. feb 2009 Tak for hjælpen alle sammen. Det endte med at jeg kom til at gå ind i Sound2Vision i Viborg, og gå derfra med en Harman Kardon hk970 II. Den model der er helt sort, lækkert smiley
    Fik den til noget han kaldte en "sjov pris", så den vandt over Marantzen.

Den er lige sluttet til, og damn den spiller. Kan specielt godt liide kvaliteten af tilslutninger bagpå osv. Vil ikke anbefale den endnu, da jeg ikke har så meget at bygge det på, men er der nogen der spekulerer HK så skriv om en måneds tid.

Kommentér på:
Marantz PM7001 vs. Cambridge 740A

Annonce