{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
636 visninger | Oprettet:

Mike S
Mike S
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 8

Hjælp forstærker! {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen, jeg har lige købt denne forstærker på 2*375 W max: http://importas.dk/shop/catalog/product_info.php?products_id=393&osCsid=48c399157ff32ec71afe9d096fccf127
Jeg satte mine højtalere til den satte den i strømmen og tændte den. Satte derefter phono stikkene i, som omformere til sådan et stik du kan sætte i bærbar osv.. så jeg kunne spille musik. Da jeg så skruede op var der ingen lyd i Chanal a og kun super dårlig lyd i chanal b, hvad kan jeg ha' gjort forkert..?
- højtalerne jeg har sat til er sådan et par: http://importas.dk/shop/catalog/product_info.php?cPath=23_28&products_id=43

Håber i kan hjælpe mig
mvh Mike.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.
  • Hænge lamper op 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp forstærker!
  • #1   22. jan 2009 den manglende lyd kan være løse forbindelser i kablet eller en defekt udgang på forstærkern f.eks.

den dårlige lyd kan være normalt hvis du ikke har hørt sættet spille før ?

generelt synes jeg egentlig det er noget værre fusk... se hvordan han har sløret sikringerne så man ikke kan se at den nok ALDRIG når op på 375 watt per ugang smiley

• Mike S
    Mike S Tilmeldt:
    nov 2008

#2   22. jan 2009 Sættet er helt nyt og troede det kunne spille inden jeg købte det, men kan godt være at forstærkeren bare er fusk.. smiley
    Hvordan mener du han har sløret sikringerne? er det mærket ude i venstre side?, står der noget der som jeg skal bruge?..
    - forstærkeren skulle være 2*50 W Rms men synes virkelig den kom med dårlig lyd, lyder som om den er ved at brænde sammen smiley

• #3   22. jan 2009 ja eller det ligner ihvertfald sikringer sådan umidelbart smiley

2X50 watt er jo en helt anden snak.

de højtalere der skal jo bruge 300 watt rms hvilket vil sige din forstærker forvrænger helt vild hvis du prøver at skrue op når den kun kan levere 50 watt.

som du kan se her (link fjernet)
    har den også en dårlig S/N ratio på 85 db hvilket betyder den allerede begynder at forvrænge ved 85 db. Prøv og byt om på ledningerne for at finde ud af om det er forstærkeren eller højtalerne den er galt med og snak så med importas om hvilken af delene de skal have byttet.

• Mike S
    Mike S Tilmeldt:
    nov 2008

#4   22. jan 2009 Da jeg købte den troede jeg de 2*375 w max var hvad den kunne levere, men tog åbenbart fejl.. smiley
    men der stod ingen steder på deres hjemmeside hvor meget den leverede rms, kun på det papir jeg fik med smiley
    højtalerne er prøvet på en anden forstærker med 200 w max, som jo egentlig burde være mindre end denne, og der spiller de helt fint, den kan dog ikke trække dem helt ud..
    Hvilke ledninger skal jeg bytte om på :)?
    ja vil snakke med dem nu smiley

• #5   22. jan 2009 det kommer meget an på hvordan firmaer beregner deres max watt.. nogle ganger rms med 10 andre skriver rms så der kan være frygtelig stor forskel og det eneste man kan regne med (hvis man ikke vil brænde nogle enheder af) er rms watt.

Ledningerne mellem forstærker og højtaler men hvis begge højtalere er prøvet af på en anden forstærker kan det jo være ligemeget smiley

• Mike S
    Mike S Tilmeldt:
    nov 2008

#6   22. jan 2009 Ja okay snydebukke overfor nye indenfor lyd :/, men jeg sender lortet tilbage til dem smiley

og mange tak forhjælpen smiley

• #7   22. jan 2009 det var da så lidt smiley

importas sælger generelt det villigste af det billigste smiley

hvis du kan få pengene tilbage så kom tilbage så hjælper vi med at finde noget der skal spille op til diverse fester (jeg går næsten ud fra det er det de skulle have været brugt til)

Kommentér på:
Hjælp forstærker!

Annonce