{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.311 visninger | Oprettet:

Kenneth J
Kenneth J
Tilmeldt:
17. feb 2006
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Hjælp - Musik til Café {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen!

Jeg skriver herinde fordi jeg har brug for noget hjælp..
Til sommer åbner jeg en pool og sportscafé, og får selvfølgelig brug for noget musik hertil!

Ville derfor høre om der var nogen herinde der kendte til nogle sider hvor man kan købe udstyr i den klasse?

Desuden ville jeg høre om nogen af jer herinde ved hvordan man arrangerer det således at anlægget spiller uafbrudt, da jeg ikke skal have nogen dj. Man oplever det tit på caféer o. lign. Men hvordan gør man det? Umiddelbart ville det være nemt med en computer der bare shufflede mellem en allerhelvedes masse downloadede numre.. Men selvom jeg betaler Koda-afgift tvivler jeg på det bliver mere lovligt af den grund.. Sååå Nogen der kan hjælpe her?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp - Musik til Café
  • #1   17. feb 2006 køb en cd-afpiller hvor der kan være nogen stykker i f.eks en NAD T571, og så kan den også køre DvD vis du også skulle få et TV der.... og så bare set den på repeat, så køre musikken ind til du stopper den igen...

    The MBG


  • Kenneth J
    Kenneth J Tilmeldt:
    feb 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   17. feb 2006 Mickey--> Ja men det er jo begrænset hvor mange numre der er på sådan en cd.. Så har jeg måske 60 numre den kan shuffle mellem.. Og skulle jo gerne kunne sætte en bestemt sang på hvis den bliver ønsket, uden at skulle lede alle mulige cd'er igennem og bruge masser af tid på at skifte osv. Det optimale ville være en Pc med et spilleprogram som winamp og nogle tusinde numre inddelt i kategorier som den kunne shuffle imellem.. Men hvis numrene er downloadede eller brændte duer det jo ikke.. ;(

    Jesper--> Området er 130 kvm inkl baglokale og toiletter.. Så der er nok omkring 100 kvm der skal spilles op.. Og lyden skulle jo gerne bruges all-round.. Fra svag baggrundsmusik om eftermiddagen, hverdagene og højere festmusik i weekenden.. Hvordan lavede i så de installationer?


  • #3   17. feb 2006 Jeg ville købe en af de der ældre Pionner CD-afspillere med plads til 200 Cdér, så du er fri at rende og skifte dem hele tiden...

    Elleres en god forstærker/reciever med rigelig effekt i alle 4 udgange..

    Af højttalere skal du jo så bestemme dig for om det skal være gulv eller reolstanderhøjttalere..


  • #4   18. feb 2006 undskyld mig Kenneth J. men du skriver du vil åbne en cafe/pool. ik et diskotek eller klub. nu da du skiver vis folk kommer og spørg om et bestemt nr. det plager man da ikke gøre på en cafe... nå ja man går jo lige op til tjeneren og spørg efter et bestemt nr. :oS

    men ja vis det noget i stil med et spille sted du vil åbne, ja så holder en CD maskine i den størelse ikke... så skal du nok ha fat i sådan en som Allan A taler om... hvor der kan være end 200 CDer i...

    The MBG


  • #5   18. feb 2006 MBG det var jo sådan en sportscafe, og jo har da været inde på sådan en sports cafe hvor man kunne spørge om et nr, det er bare oll altid de har det nr heh, men det er nok noget med musik smag smiley

  • Kenneth J
    Kenneth J Tilmeldt:
    feb 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #6   19. feb 2006 @ JesperM -- Hva kostede den computer med indspillede cd'er? Man skal jo ud og købe en allerhelvedes masse cd'er så.

    @ Christian j -- Ved godt man kan downloade lovligt og betale for det, men hvis jeg skulle ind og downloade mellem 500-1000 numre ville jeg være færdig engang i næste århundrede.. Men hvis man bare kunne tage en kammerats spilleliste (kender sgu mange med 500+ numre på deres pc..) og kopiere ville det være meget nemt.. men det er jo ulovligt..

    @Mickey -- Kasper H har helt ret.. Det er jo fest i weekenden med god høj musik osv. Så der kommer sgu nok mange hen og spørger om vi ikke kan sætte det og det på.. Og vil jo også gerne selv kunne sætte noget bestemt på bare fordi jeg får lyst..

    Har hørt noget med at en mulighed også var at forbinde det med en dab-radio? der skulle være nogle kanaler der kører non-stop musik til forskellige formål..??


Kommentér på:
Hjælp - Musik til Café

Annonce