2.647 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

BiWire Jumper kabel BiWire Jumper kabel

Hej allesammen. smiley

Jeg har et surround anlæg bestående af Dali Ikon 5 som baghøjtalere, Ikon 6 mk2 som front og Ikon vokal mk2 som center.
Som surround receiver har jeg en Pioneer VSX-LX55
Til at trække mine front højtalere, altså mine Ikon 6 mk2 har jeg en NAD 218 THX effekt forstærker.
Jeg bruger et Argon Black Edition Sc2 højtaler kabel til alle mine højtalere.

Jeg faldt over sådan et Bi-wire jumper kabel inde ved hifiklubben.
Link til det er her:
https://www.hifiklubben.dk/kabler/hojttalerkabel/audioquest-biwire-jumper-copper-kabel/

Er det noget nogle af jer har nogle erfaringer med? Hvis ikke lige det kabel, men noget lign.? smiley
Er der nogle forbedringer ved, at skifte de metal bøjler ud på højtalerne med sådan et kabel?

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 930 kr.
  • Køleskab udskiftes 500 kr.
  • Miele G6000 SCU 1.500 kr.
  • Skift af bundprop/vandhane 1.800 kr.
  • Hænge lampe op mm. 800 kr.
  • Electrician 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BiWire Jumper kabel
  • #1   31. jul 2017 Jeg tror umiddelbart ikke, at du vil kunne høre nogle forbedringer. Der er delte meninger om jumper-kabler, med med grej i den prisklasse, ville jeg ikke drømme om at give 2800, for 2 sæt jumper-kabler....

• #2   31. jul 2017 ja er også sikke på at du ikke kan kører forske på de to kabel

• #3   31. jul 2017 Morten J - Hmm ja jeg ved heller ikke lige, for udstyret er jo ikke ligefrem total High-end ting.
    Men heldigvis er det "kun" 1400 kr. Der følger 4 kabler med i et sæt. Så man har til begge højtalere. smiley

Men tak for dit svar/mening. smiley

• #4   31. jul 2017 Per F - Hmm nej måske ikke.

• #5   31. jul 2017 Ok. Du kan jo altid prøve og så returnere dem igen, hvis det er smiley

• #6   31. jul 2017 Længde: ca. 20 cm inkl. stik er de længe nogle til de højtalere

• #7   31. jul 2017 Jeg ville bare tage noget kabel af samme type du allerede bruger, og så lave 4 stk så de passer imellem high og low. Og så sætte kablerne fra receiveren i højtalerne med bananstik. Det ville da være en billigere løsning, det har jeg gjort før. Når jeg har haft nogle højtalere hvor de bøjler manglede.
    Men om det vil gøre den store lydforskel, tør jeg ikke spå om smiley

• #8   31. jul 2017 Jeg har bare et supra rondo kable 4x4.0mm med supra banastik virker fint for mig, havde bare rent koger før føjer lyden er lidt blødere en før
    99 pr meter så dejlig billig løsning som caveman siger.

• #10   31. jul 2017 Morten J - Det var selvfølgelig en mulighed. smiley

• #11   31. jul 2017 Caveman - Hmm det har jeg egentlig godt læst et eller andet sted, at man bare kan tage et stykke af et godt højtaler kabel. smiley
    Jeg har faktisk et sæt højtaler kabler liggende af samme slags som jeg allerede bruger, det brugte jeg førhen til at Bi-Amp front højtalerne, det var før jeg satte min NAD 218 til. Og jeg bruger allerede banan stik fra min NAD smiley

Hmm jeg må jo prøve, at lytte mig frem, om jeg kan fornemme og høre en forskel fra metal bøjlerne til kablet. smiley

• #12   31. jul 2017 Benjamin S - Det lyder da fornuftigt. smiley
    Jeg må prøve og se om lyden bliver bedre end hvad den er. smiley

• #13   31. jul 2017 Thomas C - Udmærket, godt at vide.
    Det kabel jeg vil bruge er et som har et tværsnit på 2 x 4 mm2
    Vil det være fint, at bruge til formålet?

• #15   31. jul 2017 Thomas C - super!
    Det lyder fornemt. smiley

Kommentér på:
BiWire Jumper kabel

Annonce