Vega eller Dali ? ? {{forumTopicSubject}}
Hey alle
Jeg er lidt ude i et problem jeg ville gerne have mig et sæt nyt højttalersystem. Men ved ikke rigtig hvad det skal være i nu.
Jeg har selv vega nu :
CERWIN-VEGA VE-15F (Front)
CERWIN-VEGA VE-5C (Center)
CERWIN-VEGA VE-5M (Bag)
CERWIN-VEGA CLS-15SX (Sub)
Har kigget på disse : DALI IKON 5 , DALI IKON eller CERWIN-VEGA HD63 (Kan bare ikke finde så meget info om denne serie fra Vega)
(Eller skal jeg beholde det jeg har nu? og måske bare fornye lidt i det?)
Det jeg søger er fed lyd til film med en god bas i os. det skal os kunne spille højt musik uden at lyden bliver dårlig.
plus at højtalerne skal ikke være alt for store igen. mine vega er lige store nok synes jeg.
Håber der nogen der kan hjælpe mig lidt. og komme med nogen gode råd til mig.
nov 2006
Følgere: 25 AV-enheder: 7 Emner: 234 Svar: 5.325
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 1 AV-enheder: 1 Emner: 4 Svar: 18
Nu har jeg siddet og kigget mere på nette og er faldet for dette sæt :
DALI Suite R0.8 - Kirsebær, baghøjttaler
DALI Suite C0.7 - Kirsebær, centerhøjttaler
DALI Suite 2.8 - Kirsebær, højttaler
DALI Suite S1.2 - Kirsebær, subwoofer
Det kunne jeg forstille mig lyder godt. men skal lige ned i Hifi-klubben sener på ugen og snakke med dem..
jun 2006
Følger: 6 Følgere: 5 AV-enheder: 1 Emner: 29 Svar: 125
Dine Dali tanker er velbegrundede, jeg har næsten samme setup, bortset fra mine baghøjtalere er R0.7, da det passer rigeligt til mit behov.
Men god idé at stikke ned forbi hifiklubben for en demo med dette sæt. Husk at booke setup demotid i forvejen.
Rune
nov 2006
okt 2007
Ja det ville være en meget god idé tak. hvordan lyder dit.? kan godt regne ud det spiller godt når man ser film. men hvad med musik. ?
Og Dali Suite S1.2 giver den en god bas og kan den føgle med.? det burde den jo kunne til prisen. mine 15" kan godt have lidt problemer. da de er meget store.
okt 2007
Kan du begrunde dit valg:? så ville jeg være glad
nov 2006
jun 2006
Om man synes Ikon serien er pænere end Suite er jo op til øjet der betragter ;o)
Jeg har desværre ikke for nyligt fået en lyd demo af Ikon serien, og kan derfor ikke helt huske hvor markant en forskel der kunne være mellem de to serier.
Christian H
Suite serien synes jeg sparker R** på film siden, og til musik kan 2.8 sagtens leve op til manges forventninger. Men igen, man skal huske hvad man har til at trække højtalerne med !
Ang. S.1.2 synes jeg den harmonerer flot til 2.8, og kan sagtens lave en sund og stram bas da det er en lukket subkasse. Men tag ikke fejl... den kan ikke få dine billeder til at falde ned af væggen... så skal du over i en af de store subber fra B & W.
okt 2007
Hehe arg så meget bas skal den heller ikke levre. den skal bare være god ikke alt for vild men komme med nogen gode tryk feks. når man ser gyser. så man næsten for lige så stort chok af lyden hvis du forstår.
Jeg kan ikke huske hvad min forstærker hedder helt. mener det er nummeret mindre end NAD T754 ellers er det den.
okt 2007
Det har du helt ret i. valget er os faldet på Dali. skal bare lige finde ud af hvad serie jeg skal have fat i. Det skal som sagt bare være ren og dejlig lyd.
jun 2006
okt 2007
Tak skal du have, men der er lide langt for at høre det. det er sku dejligt der er nogen der gider at hjælpe en på rette spor. det er virkeligt en fed hjemme bio du har dig respekt for den.
og det fede ved Suite er de har stilen med sig, bliver nød til at høre det en af dagene nede i butikken. er der andre steder end Hifiklubben man kan købe det ? eller er det der man for det beste.?
okt 2007
Hvad er det for noget "VALHALLA TECHNOLOGY" du har sat op.? har hørt om det før men ja fanget det ikke helt
jun 2006
VALHALLA TECHNOLOGY er skumpuder specielt beregnet til at forhindre at resonansbølger fra højtalere forplanter sig i gulvet. Tro mig.. det virker fint ! Gider man ikke se på/ eller laver huller i gulvet med spikes er dette virkelig et super alternativ. De er selvklæbende på den ene side, og fåes i forskellige størrelser alt efter hvor meget vægt de skal bære.
Har man hørt sine højtalere spille stående direkte på et trægulv, og derefter hørt dem med VALHALLA TECHNOLOGY skumpuderne er der ingen vej tilbage. Man vil få en mere ren højtalerlyd... og det er jo den man vil nyde ;o)
Rune
okt 2007
oka på den måde. nu må vi se hvad det bliver til. skal lige af med det gamle først. men helt klart tror det bliver Suite serien. hvis jeg kan li lyden. men kan ikke se hvorfor den skulle være dårlig eller noget.
Og takken mangen gangen for hjælpen med alle de spørgsmål jeg har haft.
jun 2006
... det er jo netop det at dette forum er her for ;o) ... good luck. Glæder mig da til at høre hvad det hele ender med !
Rune
jan 2007
Følger: 1 AV-enheder: 1 Emner: 13 Svar: 67
apr 2007
Følger: 3 Følgere: 2 AV-enheder: 1 Svar: 3
Vega eller Dali ? ?