2.665 visninger
|
Oprettet:
Er Jamo stadig Dansk???? {{forumTopicSubject}}
Hej jeg har hørt at jamo er blevet opkøbt af Japanske Onkyo. Men er Jamo det så stadig Dansk
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 AV-enheder: 3 Emner: 15 Svar: 145
- de har altid lagt højt i kvallitet, nok ikke til høj musik men nok mere til hjemme biograf og sådan noget. eller de mere dæmpet musik-anlæg
- Synes det var en mærkelig udtalelse at komme ud med.
Følger: 25 Følgere: 25 AV-enheder: 3 Emner: 142 Svar: 1.481
tjek evt. mit anlæg og så det sidste billede
http://www.hifigalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=504
der står(meget utydligt) AUDIO FROM DENMARK..
jamo spilelr fandme godt. mine x870 spiler sygt højt og rent.... og så kostede de mere end dine cerwin vega, ved ikke om det betyder noget... men DANSK er nu en go kvalitet... hellere kvalitet(jamo) end kvantitet(cerwin vega) hvis i forstår
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 AV-enheder: 3 Emner: 15 Svar: 145
ellers havde jeg nok gået efter et Dali anlæg..
Følger: 25 Følgere: 25 AV-enheder: 3 Emner: 142 Svar: 1.481
men ja... det er stadigvæk dansk... et eller andet sted. og det er bedre end ingen ting
aug 2005
Følger: 19 Følgere: 18 AV-enheder: 1 Emner: 37 Svar: 1.043
aug 2005
Følger: 30 Følgere: 37 AV-enheder: 6 Emner: 28 Svar: 554
Har dog ikke hørt nogle af de nyeere modeller
aug 2005
Følger: 1 Svar: 4
aug 2005
Følger: 30 Følgere: 37 AV-enheder: 6 Emner: 28 Svar: 554
okt 2005
Følger: 3 Følgere: 2 AV-enheder: 1 Emner: 7 Svar: 29
nov 2005
Følger: 3 Følgere: 2 AV-enheder: 2 Emner: 6 Svar: 53
i øvrigt nogen af de bedste højtalere man kan få..
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 65 AV-enheder: 8 Emner: 196 Svar: 4.568
men jeg vil give mange ret.. Mange af Jamo's billigere højttalere er ikke noget at råbe hurra for.. men de har lavet mage utrolig anmelderroste højttalere, som virkelig spiller til et 13-tal.. tag bare deres D8-serie, Oriel, D-570/D-590, Classic-serien som jeg selv har model 8-udgaven af og er meget glad for.. Plus de gamle studio-monitor-modeller fra 1980-82 og deres utrolig velroste CBR-modeller med bas-refleksporten placeret omkring bas-enheden.. har selv haft cbr-1704 og den spiller godt.. Også jamo Digital-serien som bygger på Cbr-teknik...
prøv at lytte til de højttalere her inden i udtaler jo at Jamo er noget lort...
Men Jamo har også lavet meget skrammel som f.eks. deres Laser-Power serin og D-165, D-265, D-365 m.m. som jeg synes ikke lever op til deres gode rygte som producent af gode højttalere..
M
aug 2005
Følger: 14 Følgere: 13 AV-enheder: 9 Emner: 40 Svar: 189
nov 2005
fjols..
nov 2005
aug 2005
nov 2005
jack B.. den eneste grund til jeg snakker som jeg gør er fordi at DU skrev det store imponerene "LoL" til det jeg skrev længere oppe.. hvilket stort set alle, incl mig selv tolker som at du for det første er uenig, og for det andet ikke har noget til overs for mig.. og den slags PISSER MIG AF!! så hvis du vil have jeg skal snakker ordentligt, så sys jeg lige du skal kigge på din egen opførsel først.. okay hr. højt-hævet-over-alle-andre..?
og det eneste jeg gjorde for at fremprovokerer den fine kommentar var bare at skrive jamo er dansk.. og det er det... TÆNK FØR DU TALER.. hvis du ønsker jeg skal gøre det samme ihvertfald..
allan.. nej og du ved ikke engang hvordan man staver til det... behøver jeg sige mere?
aug 2005
aug 2005
Det gør derimod AL-serien, S1 & S2, samt D-serien og DC-serien som du selv nævner.. Kan også finde flere.. A-316, A-501 H-15, A-312, A-317 som er nogle af de gamle Vega' er.. Der er også 12 TR og 15 TR...
Synes ikke du skal komme her og lære mig om Cerwin Vega eller nogen anden højttaler som jeg før har arbejdet med...
Hvis jeg ikke vidste noget om Vega villeg jo ikke skrive det vel.. Idiot...
nov 2005
jack b < det ku du jo så bare sige i stedet for at komme med en så hjernedød kommentar som "lol" .. hvilket sqda godt ved hvad betyder.. har osse været konfi engang..
gider ikke spilde mere af min tid på folk som jer.. kan i 2 ny hygge jer med hinanden..
okt 2005
aug 2005
Næste gang jeg bliver kaldt spasser blaf dig blir du meldt til administratoren.. Det var dig som startede med at provokere med at sige jeg ikke kunne stave til CV...
Synes selv du skulle pisse af...
okt 2005
nov 2005
jack b.. man sku tro du var professor med alle de fine ord.. ellers undskyld for de grimme ord til dig..
men sig din mening i stedet for alt muligt andet.. det kommer du altså længst med når du snakker til mig..! ellers misforstår jeg det sq som i det her tilfælde..
stefan t.. hvorfor f.. blander du dig? kalder mig tomhjernet.. du kender mig overhovedet ikke..? bland dig dog uden om mand.. det har ikke noget med dig at gøre! det nytter ikke noget at hæve sig højt over en person du ikke kender.. måske ved du mere end mig på lige det område, men jeg garanterer dig for at jeg kan skrue en motorcykel, bil, knallert eller computer bedre sammen end du nogensinde kommer til! lær mig at kende inden du dømmer mig.. ellers må jeg jo bare gå ud fra du er en af de her idioter der tror de er bedre end alle andre..
Allan a.. UUUUH hvor jeg ryster i bukserne.. det var dig der startede med at ville irettesætte mig med noget ligegyldigt sludder om hvilke cv'er der er bedst.. jeg ved hvad JEG sys der er bedst.. og du skal sq ikke begynde at gøre dig klog på MINE meninger!!!!! slut..
okt 2005
nov 2005
aug 2005
Dette er et forum hvor folk har lov til at smide deres meninger ud og det har jeg gjort...
Du har nok også misforstået mig som du misforstod Jack..
nov 2005
okt 2005
Har du lagt mærke til splittelsen i denne diskussion: Dig på den ene side og så vi andre på den anden side. Ja undskyld jeg bliver lidt grov, men det er da tankevækkende? Måske det var dig, der burde tie stille...?
nov 2005
nov 2005
jeg klapper i i samme øjeblik som du blander dig uden om knægt.. aftale?
ET SIMPELT JA ELLER NEJ ER NOK!!
okt 2005
Jeg vil vove at påstå, at du har let til ophidselse, for alt jeg gør/siger, er du i stand til at får det værste ud af, og med den holdning er det meget svært at diskutere med andre. Diskussioner kan være meget opslugende, og det er ofte svært at holde pulsen nede, når man er uenig i en sag. Og specielt de diskussioner der kører på nettet er meget svære at gennemføre uden at komme op at skændes - ganske enkelt fordi folk misforstår hinanden. Under normale omstændigheder, når man diskuterer, kan man hele tiden føgle modpartens ansigtsudtryk og fagter, hvorfor retorik/sprogbrug ikke er lige så vigtigt, som det er på nettet (da det jo er det eneste middel vi har, når vi ikke kan se hinanden). Og netop derfor, tror jeg, er folk tilbøjelige til at bruge hårde ord/være mere direkte, da det vel handler om at fremstå "respektindgydende". Og så bliver det straks også nemmere at misforstå hinanden, og så giver man tilbage af samme skuffe - og så kører den frem og tilbage.
Så mit råd til dig, om jeg må være så fri, er ganske enkelt at tage den lidt med ro. Tænk over om det folk siger måske kan forstås på en anden måde, end du umiddelbart havde opfattet, før du vælger at kaste dit raseri over dem. Det gør hifigalleri.dk til et bedre sted for alle brugere.
nov 2005
men man kan sagtens bruge ansigtsudtryk på nettet.. det er det smileys er her for.. -umodent, ja, men de virker..
ja stefan.. jeg har let til ophidselse.. men kun når det er nogen der fornærmer mig på en eller anden måde.. så her for du grunden til denne diskution..
Jack B .. han gav den dumme kommentar lol, som jeg misforstod og undskylder mange gange for..
Allan a startede med at vile irettesætte mig i mine egne meninger, oven i købet på en grov måde. og det kan jeg sq ikke ha i mit hoved..
dig selv stefan.. du startede med at kalde mig tomhjernet..
alt sammen fornærmelser rettet mod mig.. så derfor blir jeg gal og sur, og retter derfor den samme kanon tilbage mod jer.
begynder du kunne se hvorfor splittelsen i diskutionen er som den er?
okt 2005
nov 2005
aug 2005
Du har ret til at have dine meninger om modeller fra CV.. At vi ikke er enige om er en anden sag... Det afhænger jo af hvilken type musik man høre.. Jeg kan godt lide en højttaler som gengiver detaljerne..
Men hvis man som nogen mennesker høre mest techno og rock er de vega-modeller du nævnte perfekte...
Jeg er ked af, hvis du synes jeg fornærmede dig, men jeg nævnte bare min mening.. At jeg fik den sagt på den måde det beklager jeg...
Synes også vi skal lukke denne diskussion ned...
Men vi fandt jo ud af at Jamo var dansk..
Jamo står forresten for Jacobsen & Mortensen. Vidste i det... Hehe..
okt 2005
aug 2005
LOL:
nov 2005
sry for de ting jeg fik sagt til dig..
aug 2005
aug 2005
Følger: 14 Følgere: 13 AV-enheder: 9 Emner: 40 Svar: 189
dec 2005
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 121
Jamo er stadig dansk og meget dansk. Jamo er blevet købt af Klipsch som er amerikansk.
Jamo's hovedkontor ligger i Glyngøre og her sker al udvikling og design af de samme mennesker som varetog dette før opkøbet.
Jamo har også en afdeling i Nivå som varetager salg/support af det nordiske marked
Jakob
aug 2005
Følger: 1 AV-enheder: 1 Emner: 2 Svar: 9
aug 2005
Det var satans. Hvor har du hørt det henne?
Er Jamo stadig Dansk????