{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.
  • Hænge lamper op 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er Jamo stadig Dansk????
  • #1   30. nov 2005 Jamo er sku da nogle nice højttaltere?
    - de har altid lagt højt i kvallitet, nok ikke til høj musik men nok mere til hjemme biograf og sådan noget. eller de mere dæmpet musik-anlæg

- Synes det var en mærkelig udtalelse at komme ud med.

• Holger W
    Holger W Hjælpe-administrator

Følger: 25 Følgere: 25 AV-enheder: 3 Emner: 142 Svar: 1.481
    #2   30. nov 2005 Ja sune jamo er danske
    tjek evt. mit anlæg og så det sidste billede
    http://www.hifigalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=504

der står(meget utydligt) AUDIO FROM DENMARK..

jamo spilelr fandme godt. mine x870 spiler sygt højt og rent.... og så kostede de mere end dine cerwin vega, ved ikke om det betyder noget... men DANSK er nu en go kvalitet... hellere kvalitet(jamo) end kvantitet(cerwin vega) hvis i forstår

• #3   30. nov 2005 Holger > giver dig sku ret.. selv om jeg sidder med CW F-10 - men det var sku kun fordi de var så billige og de alligevel kan spille..

ellers havde jeg nok gået efter et Dali anlæg..

• Holger W
    Holger W Hjælpe-administrator

Følger: 25 Følgere: 25 AV-enheder: 3 Emner: 142 Svar: 1.481
    #4   30. nov 2005 Hørt Jack...

men ja... det er stadigvæk dansk... et eller andet sted. og det er bedre end ingen ting

• #5   30. nov 2005 CW er sku da os flyttet øst på........

• #6   30. nov 2005 Hey, Jamo er et SKIDEGODT mærke rigtigt kvali mærke, det overgår enda(for de fleste's meninger) lyden Af cv, Men jeg har også Jamo, og kender lidt til det, det er pisse godt, spiller rigtigt godt, og ja DANSK:D

Har dog ikke hørt nogle af de nyeere modeller smiley

• mr. L
    mr. L Tilmeldt:
    aug 2005

Følger: 1 Svar: 4
    #7   1. dec 2005 jamo er ikke DANSKE mere.. de er blevet opkøbt af Klipsch... så de ejer nu Jamo.. så det er ikke dansk mere... desævrre...

• #8   1. dec 2005 Sune, det kan nemt være højtaler kabler og diverse kabler/forstærker

• #9   1. dec 2005 lol Jack B - glimragende:D

• #10   1. dec 2005 jamo har altid været dansk, og er det stadig.. smiley
    i øvrigt nogen af de bedste højtalere man kan få.. smiley ud over cv altså.. smiley

• #11   1. dec 2005 Jamo er stadig dansk.. De har har bare også en afdeling ovre østpå.. Det er stadig dansk....................dansk..!

men jeg vil give mange ret.. Mange af Jamo's billigere højttalere er ikke noget at råbe hurra for.. men de har lavet mage utrolig anmelderroste højttalere, som virkelig spiller til et 13-tal.. tag bare deres D8-serie, Oriel, D-570/D-590, Classic-serien som jeg selv har model 8-udgaven af og er meget glad for.. Plus de gamle studio-monitor-modeller fra 1980-82 og deres utrolig velroste CBR-modeller med bas-refleksporten placeret omkring bas-enheden.. har selv haft cbr-1704 og den spiller godt.. Også jamo Digital-serien som bygger på Cbr-teknik...

prøv at lytte til de højttalere her inden i udtaler jo at Jamo er noget lort...

Men Jamo har også lavet meget skrammel som f.eks. deres Laser-Power serin og D-165, D-265, D-365 m.m. som jeg synes ikke lever op til deres gode rygte som producent af gode højttalere..

M

• #12   2. dec 2005 Tak for alle jeres svar men jeg er nu mest enig med Allan A. og Holger W. , Jack B

• #13   3. dec 2005 jack B.. du fatter vist ikke ret meget.. Jamo ER dansk.. fordi det er blevet opkøbt af et eller andet jalla firma er det ikke mindre dansk.. det er ejet af et udenlandsk firma, men så stopper legen osse.. det bliver stadig produceret og eksporteret fra danmark.. ergo.. DANSK!!
    fjols..

• #14   3. dec 2005 desuden.. alt der hedder cv fra efter 95 er skod.. der skete et markant fald af kvalitet i deres produkter, da de for detr første blev solgt, og for det andet begyndte de nye producenter at bruge anden-rangs varer.. AT serien og DC serien er de absolut BEDSTE vega'er der kan fåes..

• #15   3. dec 2005 Chriatian K... Du ved åbenbart ikke hvilke CW'er der er bedst... Det er i HVERT FALD ikke AT-serien.. Det er fandme det værste omgang bæ de nogensinde har produceret.. Billige enheder og ringe delefilter, samt billige kabinetter.. Hvad med at lytte til nogle af de gode vega'er som dem JacK B her har eller deres gamle S1 og S2 modeller som blev rost til skyerne tilbage sidst i 70'erne og først i 80'erne... Eller den der DC-1215...

• #16   4. dec 2005 uha uha.. bukker mig i støvet for alle ultra-nørderne herinde..

jack B.. den eneste grund til jeg snakker som jeg gør er fordi at DU skrev det store imponerene "LoL" til det jeg skrev længere oppe.. hvilket stort set alle, incl mig selv tolker som at du for det første er uenig, og for det andet ikke har noget til overs for mig.. og den slags PISSER MIG AF!! så hvis du vil have jeg skal snakker ordentligt, så sys jeg lige du skal kigge på din egen opførsel først.. okay hr. højt-hævet-over-alle-andre..?

og det eneste jeg gjorde for at fremprovokerer den fine kommentar var bare at skrive jamo er dansk.. og det er det... TÆNK FØR DU TALER.. hvis du ønsker jeg skal gøre det samme ihvertfald..

allan.. nej og du ved ikke engang hvordan man staver til det... behøver jeg sige mere?

• #17   4. dec 2005 Hvad kan jeg ikke stave til Christian K....

• #18   4. dec 2005 Det har ikke noget at gøre med om jeg som til at skrive W i stedet for V... AT-serien er noget impotent pis... Har selv haft både AT-60, AT-80 og AT-100 og de levede ikke op til det krav som Vega plejer at levere...

Det gør derimod AL-serien, S1 & S2, samt D-serien og DC-serien som du selv nævner.. Kan også finde flere.. A-316, A-501 H-15, A-312, A-317 som er nogle af de gamle Vega' er.. Der er også 12 TR og 15 TR...

Synes ikke du skal komme her og lære mig om Cerwin Vega eller nogen anden højttaler som jeg før har arbejdet med...

Hvis jeg ikke vidste noget om Vega villeg jo ikke skrive det vel.. Idiot...

• #19   5. dec 2005 allan a .. pis af spasser.

jack b < det ku du jo så bare sige i stedet for at komme med en så hjernedød kommentar som "lol" .. hvilket sqda godt ved hvad betyder.. har osse været konfi engang..

gider ikke spilde mere af min tid på folk som jer.. kan i 2 ny hygge jer med hinanden.. smiley

• #20   6. dec 2005 Nu har jeg fulgt den diskussion her lidt på sidelinjen, og jeg må indrømme, at jeg undres over I overhovedet gider bruge krudt på at tilsvine hinanden, og skændes om hvem der er mest moden. Den af jer der er mest moden, er den der er i stand til at ignorere den anden...

• #21   6. dec 2005 Christian K..

Næste gang jeg bliver kaldt spasser blaf dig blir du meldt til administratoren.. Det var dig som startede med at provokere med at sige jeg ikke kunne stave til CV...

Synes selv du skulle pisse af...

• #22   7. dec 2005 Jack B: Ja selvfølgelig vil man prøve at forsvare sig. Det jeg prøvede at sige var, at jeg ikke tror du kommer nogle vegne med at diskutere med Christian K, for selv om han holder fast ved sit standpunkt, synes jeg han virker ret tomhjernet. Der er nogle folk der ikke kan diskutere uden at hidse sig op, og så er der jo ikke meget ved det.

• #23   7. dec 2005 bla bla bla.. i snakker sq som i har forstand til folk..

jack b.. man sku tro du var professor med alle de fine ord.. ellers undskyld for de grimme ord til dig..
    men sig din mening i stedet for alt muligt andet.. det kommer du altså længst med når du snakker til mig..! ellers misforstår jeg det sq som i det her tilfælde..

stefan t.. hvorfor f.. blander du dig? kalder mig tomhjernet.. du kender mig overhovedet ikke..? bland dig dog uden om mand.. det har ikke noget med dig at gøre! det nytter ikke noget at hæve sig højt over en person du ikke kender.. måske ved du mere end mig på lige det område, men jeg garanterer dig for at jeg kan skrue en motorcykel, bil, knallert eller computer bedre sammen end du nogensinde kommer til! lær mig at kende inden du dømmer mig.. ellers må jeg jo bare gå ud fra du er en af de her idioter der tror de er bedre end alle andre..

Allan a.. UUUUH hvor jeg ryster i bukserne.. det var dig der startede med at ville irettesætte mig med noget ligegyldigt sludder om hvilke cv'er der er bedst.. jeg ved hvad JEG sys der er bedst.. og du skal sq ikke begynde at gøre dig klog på MINE meninger!!!!! slut..

• #24   8. dec 2005 Christian K: Jeg prøver på ingen måde at hæve mig over andre. Ej heller påstår jeg, at jeg har mere forstand på hi-fi end dig, for det tror jeg såmænd ikke. Men det er slet ikke det, det kommer an på. Min pointe er bare, at man skal snakke pænt til hinanden og uden at hidse sig op, bare fordi der er en der siger "LoL". Så kan du være nok så god til at skrue i motorcykler og computere, for det har intet med sagen at gøre.

• #25   8. dec 2005 stefan T.. hvad fanden kalder du det så knægt?

• #26   9. dec 2005 Jeg acceptere folks meninger og jeg har bare skrevet mine meninger om de forskellige vega'er jeg har lyttet til gennem tide.. Du kan åbenbart ikke tåle at folk siger deres meninger herinde på siden...

Dette er et forum hvor folk har lov til at smide deres meninger ud og det har jeg gjort...

Du har nok også misforstået mig som du misforstod Jack..

• #27   9. dec 2005 allan a.. jeg har ikke misforstået dig. citat: "du ved tydeligvis ikke hvilke C'w' ere der er bedst" !! du kom og blabrede op med hvilke der var bedst og bla bla bla.. grunden til jeg sagde de andre er goe, er sq fordi jeg sys de er det!! så lad være med at irettesætte mig i mine egne meninger!!

• #28   9. dec 2005 Christian K: Synes bare du skal holde lav profil nu. Hvis det var for at hæve mig over andre mennesker, ville jeg tage en uddannelse i forsvaret.

Har du lagt mærke til splittelsen i denne diskussion: Dig på den ene side og så vi andre på den anden side. Ja undskyld jeg bliver lidt grov, men det er da tankevækkende? Måske det var dig, der burde tie stille...?

• #29   10. dec 2005 stefan T < og nu vil du sq osse bestemme hvad jeg skal og ikke skal..?

• #30   10. dec 2005 stefan.. du begynder at kalde folk du ikke kender tomhjernet, og vil bestemme hvad folk skal og burde osv.. det vil jeg nu mene at man kun gør hvis man selv mener man er bedre end alle andre..
    jeg klapper i i samme øjeblik som du blander dig uden om knægt.. aftale?
    ET SIMPELT JA ELLER NEJ ER NOK!!

• #31   11. dec 2005 Christian: Jeg SYNES du bør tie stille. Jeg giver ikke ORDRE til, at du skal tie stille, for det er jeg ikke i position til. Du bør lægge mærke til ordet "synes", da det er udtryk for mit ønske og ikke andet. Ergo holder dit argument om, at jeg prøver at give ordrer, ikke!

Jeg vil vove at påstå, at du har let til ophidselse, for alt jeg gør/siger, er du i stand til at får det værste ud af, og med den holdning er det meget svært at diskutere med andre. Diskussioner kan være meget opslugende, og det er ofte svært at holde pulsen nede, når man er uenig i en sag. Og specielt de diskussioner der kører på nettet er meget svære at gennemføre uden at komme op at skændes - ganske enkelt fordi folk misforstår hinanden. Under normale omstændigheder, når man diskuterer, kan man hele tiden føgle modpartens ansigtsudtryk og fagter, hvorfor retorik/sprogbrug ikke er lige så vigtigt, som det er på nettet (da det jo er det eneste middel vi har, når vi ikke kan se hinanden). Og netop derfor, tror jeg, er folk tilbøjelige til at bruge hårde ord/være mere direkte, da det vel handler om at fremstå "respektindgydende". Og så bliver det straks også nemmere at misforstå hinanden, og så giver man tilbage af samme skuffe - og så kører den frem og tilbage.

Så mit råd til dig, om jeg må være så fri, er ganske enkelt at tage den lidt med ro. Tænk over om det folk siger måske kan forstås på en anden måde, end du umiddelbart havde opfattet, før du vælger at kaste dit raseri over dem. Det gør hifigalleri.dk til et bedre sted for alle brugere.

• #32   11. dec 2005 stefan. se nu bruger du pludselig et helt andet sprog.. TAK!! så er jeg fri for at være gal på dig.. men læs lige det du skrev længere oppe.. der var ikke noget "jeg synes" nogen steder..
    men man kan sagtens bruge ansigtsudtryk på nettet.. det er det smileys er her for.. -umodent, ja, men de virker.. smiley

ja stefan.. jeg har let til ophidselse.. men kun når det er nogen der fornærmer mig på en eller anden måde.. så her for du grunden til denne diskution..

Jack B .. han gav den dumme kommentar lol, som jeg misforstod og undskylder mange gange for..

Allan a startede med at vile irettesætte mig i mine egne meninger, oven i købet på en grov måde. og det kan jeg sq ikke ha i mit hoved..

dig selv stefan.. du startede med at kalde mig tomhjernet..

alt sammen fornærmelser rettet mod mig.. så derfor blir jeg gal og sur, og retter derfor den samme kanon tilbage mod jer.
    begynder du kunne se hvorfor splittelsen i diskutionen er som den er?

• #33   11. dec 2005 Christian: Jeg har nu hele tiden kørt samme tone. Jeg undskylder, at jeg kaldte dig tomhjernet - det skulle jeg nok ikke have gjort. Men det er da godt, at du er glad igen, hehe. Jeg vil ikke begynde at uddybe eller køre i de samme ting, men i stedet foreslå at vi lægger låg på nu...

• #34   11. dec 2005 go ide..

• #35   12. dec 2005 Christian K..

Du har ret til at have dine meninger om modeller fra CV.. At vi ikke er enige om er en anden sag... Det afhænger jo af hvilken type musik man høre.. Jeg kan godt lide en højttaler som gengiver detaljerne..

Men hvis man som nogen mennesker høre mest techno og rock er de vega-modeller du nævnte perfekte...

Jeg er ked af, hvis du synes jeg fornærmede dig, men jeg nævnte bare min mening.. At jeg fik den sagt på den måde det beklager jeg...

Synes også vi skal lukke denne diskussion ned...

Men vi fandt jo ud af at Jamo var dansk..

Jamo står forresten for Jacobsen & Mortensen. Vidste i det... Hehe..

• #36   13. dec 2005 Det vidste jeg godt, Allan! Jeg er nemlig klassens kloge dreng! Mod myg...

• #37   13. dec 2005 Stefan T

LOL:

• #38   14. dec 2005 takker allan.. smiley

sry for de ting jeg fik sagt til dig.. smiley

• #39   14. dec 2005 Helt okay..

• #40   22. jan 2006 rolig nu. Der ingen grund til at blive uvenner over mit emne. Okay??? Jeg synes det er lidt træls at i begynder at skændtes over så lidt. Det er bare min mening

• Jakob M
    Jakob M Tilmeldt:
    dec 2005

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 121
    #41   24. jan 2006 Lige for at slå fast:

Jamo er stadig dansk og meget dansk. Jamo er blevet købt af Klipsch som er amerikansk.

Jamo's hovedkontor ligger i Glyngøre og her sker al udvikling og design af de samme mennesker som varetog dette før opkøbet.

Jamo har også en afdeling i Nivå som varetager salg/support af det nordiske marked

Jakob

• #42   5. dec 2006 Jamo´s hovedkontor er faktisk på vej til Viborg fra Glyngøre!!

• #43   5. dec 2006 Okay. Der kan man bare se..

Det var satans. Hvor har du hørt det henne?

Kommentér på:
Er Jamo stadig Dansk????

Annonce