{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
945 visninger | Oprettet:

jesper P
jesper P
Tilmeldt:
7. jun 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Kendskab til Argon 6355/Dali Zensor 5 {{forumTopicSubject}}

Hej med Jer.

Jeg har netop solgt min 10år gamle trofaste cerwin vega´er og jeg er på jagt efter nogle nye.

Jeg ville høre om der er nogen af Jer der har kendskab til de to nævnte højttalere, som nævnt i overskriften?

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kendskab til Argon 6355/Dali Zensor 5
  • jesper P
    jesper P Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #2   8. jun 2015 Super, fedt med input.
    Jeg har været en tur forbi hifi klubben og hørt zensor 5 og zensor 7, men det var 5 min før lukketid og jeg "glemte" deres egen argon model som også evt kunne være interessant.


  • jesper P
    jesper P Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #4   8. jun 2015 Så kom jeg endnu engang forbi hifi klubben og hørt lidt forskelligt. Der skal vidst ikke spares penge, så har jeg formuleret min mening om argon forholdsvis pænt.

    -Zensor 5 giver en fin lyd når man tænker på størrelsen og de ville sikkert være fine til mit behov.
    -Zensor 7 har et meget større lyd billede end 5'ene og kunne efter min mening gå hen og blive dominerende i min lille stue.
    -Lector 6 ville bestemt være mere end velkommen......hold k... en lækker lyd.
    Bare de dog lavede dem i hvide.



  • jesper P
    jesper P Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #6   8. jun 2015 De lyder......ja det er jeg slet ikke dygtig nok til at beskrive.
    De lyder som zensor 7, bare lige en del mere kontrolleret og afstemt. Alt er soleklart og lyden supplerer hinanden på alle toner og frekvenser. Som om lyden flyder sammen som et sammenhængende symphoni der er perfekt afstemt.
    Zensor serien er skam fin og ganske udmærket, men de lektor.....De er bare lige en del bedre og det kan høres......tydeligt.

    Prøv selv at tage ud og hør forskellen, men husk lige pengepungen, for det koster når først du har hørt dem smiley


  • #7   9. jun 2015 Jeg har en Argon 6355 diskant jeg bruger engang imellem, og vil sige den er god selvom den ser ikke ud af meget! har en dejlig og varm klang!

  • jesper P
    jesper P Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #9   10. jun 2015 Sidste nyt til dem som måtte følge denne tråd.

    I dag faldt jeg over et par dali concept 6, som jeg lyttede til engang for mange år siden. De stod næsten som nye og kostede blot sølle 1000kr.
    De spiller......ganske udmærket. Pænt jævnt og ens, på grænsen til det kedelige og bas er der absolut intet af på trods af 2 stk 6,5" enheder i hver højtaler.
    Nu vel, før havde vi et par store cerwin vega'er, så alt vil næsten lyde tamt, men der var bestemt mere bund i et par dali zensor 7 ifht concept 6.

    Nu prøver jeg disse en måned tid eller to og så må jeg se om kan holde dem ud eller om de skal videre.


Kommentér på:
Kendskab til Argon 6355/Dali Zensor 5

Annonce