{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
930 visninger | Oprettet:

Michael I
Michael I
Tilmeldt:
6. apr 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Ændring af enheder? Kan det give problemer? {{forumTopicSubject}}

Hej,

jeg er ny her, da jeg tænker jeg skal bruge noget hjælp smiley

Jeg har i dag købt et par Jamo PP 2504 højttalere.
Umiddelbart så de ret billige ud, men tænke at det nok var pga alderen (jeg har givet 800,- for dem)
Jeg fik at vide at ophæng var skiftet i alle bass enhederne og hele mellemtonen var skiftet i begge tårne.

Til dem der ikke lige kender modellen så er det en 4 vejs højttaler med 3x bass i hver, hvor 2 af dem skulle sidde som PushPull i bunden, og den sidste er monteret "normalt"

Jeg tænkte at det at mellemtonen var skiftet gør ikke så meget, Delefilteret sender alligevel kun de Hz til enheden den skal spille og der er mellemtone ret taknemlig. Det ser dog ud til at være nogle okay enheder. Men jeg skal lige have dem ud af kabinettet for at se det 100%.

Dog undrede det mig lidt da jeg kiggede dem efter ved personen jeg købte dem ved at jeg kunne se ophænget på bassen i bunden. Og nu jeg kommer jeg optager jeg at de originale 2x bass enheder er taget ud, og der nu sidder en anden enkel enhed i stedet.

Og her kommer mit problem. De PushPull enheder skulle spille 20 til 200 Hz, så det vil ikke være lige meget hvilken bass der er sat i, i stedet for den originale. Da det efter min erfaring ikke er alle bass enheder der kan spille ned til 20 Hz. Men hvad endnu værre er... der sidder lige nu 2 ledninger uden enhed monteret. Jeg kunne da forestille mig at delefiltret bliver belastet forkert og der derfor kommer en forkert lyd?

Er der nogen der kan hjælpe mig her og ved om det bliver et problem? Og i så fald hvilket?
For de lyder umiddelbart ok. Men nu har jeg heller ikke spillet så fandens højt på dem endnu. Så det kan være det først går galt når der kommer lidt kræfter bag.

Håber der sidder nogle kloge hoveder herinde som kan hjælpe mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ændring af enheder? Kan det give problemer?
  • Michael I
    Michael I Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   6. apr 2015 Ja, det var jeg bange for i ville sige smiley Troede dog ikke det var helt så slemt med mellemtonen, ud over den self. kunne være skiftet ud med en dårlig enhed.

    Jeg får nok svært ved at finde 4x + 2x originale enheder, da jeg har svært ved overhovedet at finde noget som helst info på google omkring den højttaler smiley

    Så jeg må nok bare leve med dem som de er smiley

    Er det nogenlunde muligt at forudse hvad der sker med lyden når det er forkert impedans? Går noget i stykker eller lyder det bare anderledes end til tænkt, men virker sådan set fint?


  • Michael I
    Michael I Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   7. apr 2015 Der er ikke navn på hverken Bass eller Mellemtone. Dog står der 4 Ohm på bassen og det er med gummi ophæng. Så det kan måske være en af de originale? Tænker lidt hvis der var 2 og 4+4 giver 8 Ohm (ved ikke om det er sådan man regner ohm, men højttaleren er 8 Ohm)

    Mellemtone er helt sikkert ikke original, men den ser "fin" ud og virker som kram


Kommentér på:
Ændring af enheder? Kan det give problemer?

Annonce