{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
936 visninger | Oprettet:

Hvad er jeres mening om denne idé? {{forumTopicSubject}}

Hej, Jeg er i gang med et projekt i 9. klasse, som handler om udviklingen af højttaleren. Jeg har tænkt på, om det kan lade sig gøre at kombinere en pull/push konstruktion og tilføje en pose med gasarten xenon (Ligesom i Cerwin Vegas S1 og S2).

Jeg tænker primært PA anlæg. Altså, om det kan give evt. større lydtryk i mindre kabinetter, og også om gassen ville gøre en forskel? Kom meget gerne med jeres egen mening, og forklar gerne, hvis det er en lorte ide:) Evt. andre forslag til at kunne lave det bedre, hvis det naturligvis ikke er opfundet.
På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er jeres mening om denne idé?
  • #1   2. mar 2015 http://www.google.com/patents/US4101736

    Burde kunne bruges til inspiration


  • #2   2. mar 2015 Det er ikke xenon gas der blev brugt men freon som jeg før har nævnt.



  • #3   2. mar 2015 Hold dig til at lave et godt kabinet uden gas det er noget lort med gas kammer. Få fat i nogen gode enheder i stedet for, ved godt det er et skole prosjekt men nej det er spild af tid.

  • #4   2. mar 2015 Tak for svarene.
    Peter:
    Det er ikke rigtigt en mulighed, da jeg skal forsøge at komme med et forslag til at forbedre højttaleren. Så hvis jeg finder nogle gode enheder, har jeg ikke rigtigt forbedret den smiley

    Men ved du, om det jeg taler om, er opfundet? For hvis det er, behøver jeg ikke spekulere mere på det.


  • #5   2. mar 2015 Jeg ved godt hvad du mener med det, jeg ville bare sige det på den korekte måde, nu vi er inde på forsøgs plan er jeg helt med, jeg har forsøgt med mit setup i 10 år ca, men jeg er helt med på hvad du vil, men det bliver sku nok en stor mundfuld, jeg ville måske starte med at se på de forskellige gasser med en lighter ellers ring til mig nu på 28943170 så kan vi da snakke om det jeg vil gerne hjælpe dig.

  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 209
    #6   3. mar 2015 Freongas er giftigt og har næsten samme densitet som luft, så jeg kan umiddelbart ikke se fordelen i det. Det ville svare til at putte en pose luft i kabinettet? Det lyder som en hel masse besvær for ingen eller en meget lille forbedring.

    Der er mange måder at forbedre en højttaler på - indre afstiving, dæmpemateriale (æggebakkeskum eller uld), tykkere kabler, selve kabinettet (lukket, portet, foldet), afkobling fra underlaget, osv osv.


  • #7   3. mar 2015 Så vidt jeg kan mindes hævede det lydtrykket 1.5db ved 30hz ( er dog ikke 100% sikker hvilken frekvens dette blev målt ved) så nej det har ikke givet synderlig meget overhovedet men lidt har også sin ret.

    Dette var tros alt i 70'erne og der har igennem højttaler enheden tidsforløb været mange underlige kontruktioner og opbygninger fremme.



  • #8   4. mar 2015 Hvis det er alternative lydgengivere der skal snakkes om, er her ihvertfald et godt bud på en sådan.
    http://www.plasmatweeter.de/eng_plasma.htm

    Tror den vil sælge godt en kold vinterdag smiley


Kommentér på:
Hvad er jeres mening om denne idé?

Annonce